گزارش ورزشی هفته؛

پیش به سوی جام جهانی!

۱۳۹۹/۰۸/۲۹ - ۰۷:۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۰۰۷۲
پیش به سوی جام جهانی!
تیم ملی جوانان ایران با معرفی کادر فنی جدیدش روزهای ویژه‌ای را پیش‌روی خود می‌بیند.

به گزارش برنا؛ در حالی که چندی پیش سکان هدایت تیم ملی جوانان ایران به عهده پرویز مظلومی بود، حالا داوود مهابادی با کادر جدیدی سکان هدایت این تیم را برعهده گرفته است.

از نیمکت جوانان تا مدیر تیم استقلال

تغییر و تحولات روی نیمکت استقلال و حضور محمود فکری به عنوان سرمربی آبی های تهرانی باعث شد، سرمربی تیم ملی با حضور روی نیمکت استقلال، از سمت خود در تیم ملی استعفا داده تا به عنوان مدیر تیم استقلال بازگشت دوباره ای را به نیمکت آبی ها داشته باشد تا اهالی فدراسیون برای تیم ملی جوانان برنامه های جدیدی را در دستور کار خود قرار دهند.

گزینه‌هایی که این پست را قبول نکردند

پس از جدایی مظلومی از کادر فنی تیم ملی جوانان، چند گزینه از سوی فدراسیون برای جانشینی او معرفی شدند. از جمله جدی ترین گزینه ها می توان به مهدی تارتار و عباس چمنیان اشاره کرد که در نهایت پس از منتفی شدن این گزینه ها، گروه دیگری برای هدایت این تیم معرفی شدند.

تیم جدید معرفی شد

پس از بررسی های مختلف در نشست های کمیته فنی و توسعه فدراسیون، کادر فنی جدید برای تیم ملی جوانان معرفی شدند. بر این اساس، حمید درخشان به عنوان مدیر فنی و داوود مهابادی به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان معرفی شدند. این در حالی است که امین راستی، ایمان عالمی و محمدعلی یحیوی نیز به عنوان دیگر اعضای کادر فنی تیم ملی  معرفی شدند و فراز فاطمی سرپرستی این تیم را برعهده خواهد داشت.

تجربه جدید برای مهابادی

سکان هدایت این تیم در شرایطی به داوود مهابادی سپرده شد که این اولین تجربه این مربی جوان در عرصه ملی محسوب می شود. مهابادی که از سال 1387 مربیگری را در راه آهن آغاز کرد، پس از حضور در تیم هایی مثل تربیت یزد، فجرسپاسی، پیام مشهد، گهر زاگرس، مس سرچشمه، استقلال اهواز، پاس همدان، آلومینیوم اراک، برق نوین شیراز، نساجی مازندران، مشکی‌پوشان،  شهرداری ماهشهر و فجر شهید سپاسی؛ حالا در تجربه ای جدید روی نیمکت هدایت تیم ملی جوانان می نشیند تا اولین تجربه اش را در عرصه ملی پشت سر بگذارد.

درخشان و تکرار یک تجربه

حمید درخشان که به عنوان مدیر فنی تیم ملی جوانان کار خود را در کنار مهابادی آغاز خواهد کرد پس از حدود 19 سال دوباره به مربیگری در تیم های پایه در عرصه ملی برگشته است. درخشان از اواخر سال 1379 حدود یک سال و اندی تجربه ای ویژه را در تیم ملی نوجوانان ایران داشت. او در این دوره موفق شد تیم ملی نوجوانان را به رقابت های جام جهانی نوجوانان بفرستد تا عملکرد ویژه ای را از او در رده سنی پایه در تیم ملی شاهد باشیم.

تلفیقی از تجربه و انگیزه

با انتخابت اخیری که برای تیم ملی جوانان صورت گرفته می توان گفت کادر فنی این تیم تلفیقی از تجربه و انگیزه نیروی جوانی است که این موضوع می تواند در نهایت منجر به کسب نتایج خوب و دلخواه برای تیم ملی جوانان باشد، تیمی که به نوعی می توان از آن به عنوان پشتوانه اصلی تیم ملی بزرگسالان در سال هایی نه چندان دور قلمداد کرد. بازیکنان این نسل از تیم ملی جوانان، شاکله اصلی تیم ملی بزرگسالان را در سال های بعد تشکیل خواهند داد و باید با حمایت از این تیم، بستر و زمینه را برای رشد تیم ملی در سال های آینده را ایجاد کرد.

توضیحات ماجدی در مورد انتخاب کادر جدید تیم ملی

میرشاد ماجدی، رییس کمیته جوانان فدراسیون درباره انتخاب کادر فنی جدید تیم ملی جوانان عنوان کرد: جلسات متعددی پس از جدایی مظلومی از تیم جوانان با حضور کمیته فنی و توسعه، دبیرکل و سرپرست فدراسیون برگزار شد. چند گزینه در این باره مدنظر بود و در نهایت با تصمیمات کمیته فنی، انتخاب مدیر فنی و سرمربی تیم جوانان انجام شد.

او ادامه داد: مهابادی از مربیان جوان و خوشنام فوتبال ایران است که سابقه سال ها فعالیت در رده باشگاهی را دارد و در دوران بازی هم تجارب ارزنده ای کسب کرده است. در کنار مهابادی هم از حضور حمید درخشان، مربی کهنه کار فوتبال کشور بهره مند خواهیم شد و در نهایت ترکیب خوبی تیم ملی جوانان را هدایت خواهند کرد.

محصص و امیدواری به آینده

مرتضی محصص، رئیس کمیته فنی و توسعه فوتبال درباره انتخاب کادر فنی جدید تیم ملی جوانان گفت: مهابادی یکی از مربیان جوان و آینده دار ایران است و در تیم هایی که کار کرده، مثمر ثمر بوده است.

او ادامه داد: مهابادی، مربی بدون حاشیه و کاملا فنی است و ترکیب خوبی را با حمید درخشان دارد و امیدوارم نتایج خوبی را در تیم ملی جوانان رقم بزنند.

رئیس کمیته فنی و توسعه فوتبال در پایان گفت: بدون شک کار با تیم های ملی جوانان و نوجوانان با باشگاهی فرق دارد و کمیته فنی و توسعه مربی با تجربه ای را انتخاب کرده و ما منتظر و امیدوار به کسب نتیجه و مقام خوب در آسیا و جام جهانی هستیم.

پیش به سوی جام جهانی!

بر اساس اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا مسابقات جام ملت های جوانان آسیا و انتخابی جام جهانی از 13 اسفند از ازبکستان آغاز و تا 30 اسفند ادامه خواهد داشت و ایران در کنار 15 تیم دیگر برای کسب یکی از 4 سهمیه حضور در جام جهانی جوانان در سال 2021 (اندونزی) تلاش خواهد کرد. به همین منظور و با اعلام فراز فاطمی سرپرست تیم ملی جوانان، اردوی آماده سازی تیم ملی فوتبال جوانان به منظور حضور در مسابقات قهرمانى جوانان آسیا از اول تا 12 آذر در مرکز ملی فوتبال ایران برگزار خواهد شد. بر این اساس این اردو قرار است با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی ستاد ملی کرونا برگزار شود. با اعلام فاطمی قبل از شروع این اردوی تمرینی تیم ملی جوانان مقرر شده است از کلیه اعضای تیم تست کرونا صورت گیرد تا مشکلی از این بابت برای اعضای این تیم پیش نیاید.  

لازم به ذکر است، تیم ملی جوانان ایران در این رقابت ها با تیم های اندونزی، ازبکستان و کامبوج هم گروه است. در این رقابت ها از هر گروه 2 تیم به مرحله بعدی صعود می‌کند. 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز