آقای فائقی؛ با مطالعه نمره شما بالاتر می‌رود/ گاف بزرگ در برنامه زنده

۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ۱۹:۱۹:۳۷
کد خبر: ۱۰۹۰۰۹۹
آقای فائقی؛ با مطالعه نمره شما بالاتر می‌رود/ گاف بزرگ در برنامه زنده
سعید فائقی صبح امروز در برنامه زنده تلویزیونی اظهاراتی در مورد عملکرد ورزش کشور در هفت سال گذشته داشت که نه تنها باعث تعجب همه آگاهان به امور ورزش شد بلکه حافظه تاریخی این مدیر اسبق ورزش را هم زیر سوال برد.

به گزارش برنا، سعید فائقی صبح امروز در برنامه صبحگاهی تلویزیون و در پاسخ به سوال شیطنت آمیز مجری برنامه که پرسیده بود به عملکرد ورزش در دولت تدبیر و امید چه نمره ای می دهید؟ گفت: من سال 92 یک غلطی کردم (حمایت از دولت تدبیر و امید) که الان پشیمانم چون ما در ورزش قرار بود اولا "سازمان نظام ورزش کشور" را تدوین کنیم ثانیا "قانون جدید ورزش کشور" باید تدوین می شد که از همان اول فراموش شد.

عجیب اینکه به نظر می رسد آقای فائقی کلا چند سالی می شود که در جریان اخبار و رویدادهای کشور قرار ندارد که اگر داشت نه از آن واژه برای توصیف خودش استفاده می کرد و نه به خودش صفر می داد. شاید بد نباشد به سعید فائقی که متاسفانه دچار کمبود مطالعه شده یادآوری کنیم:

اولا؛ لایحه سازمان ورزش کشور سال 94 و در دوره دکتر محمود گودرزی، وزیر سابق ورزش و جوانان، تدوین و در هیئت دولت به تصویب رسید و در قالب لایحه به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد. متاسفانه کمیسیون اجتماعی مجلس پس از چند سال این لایحه را رد کرد و حتما آقای فائقی می داند که تصویب سازمان های نظام بر عهده مجلس است و دولت فقط می تواند لایحه آن را تقدیم کند که با کار کارشناسی قوی این لایحه تقدیم مجلس شد.

ثانیا؛ قانون جدید ورزش کشور سال 1395 تدوین و پس از تصویب در هیئت دولت در قالب لایحه به مجلس تقدیم شد و این قانون پس از چهار سال بررسی در مجلس، چند ماه پیش تصویب و بلافاصله ابلاغ شد تا ورزش کشور پس از نزدیک به 50 سال صاحب قانون شود.

اینکه آقای فائقی اینها را نمی داند قطعا از ضعف اطلاعاتی اوست نه فراموشی وزارت ورزش و جوانان در دولت تدبیر و امید ولی اینکه برخی مدیران اسبق ورزش متاسفانه در دام برخی مجریان مغرض گرفتار می آیند و دستپاچه می شوند و پاسخی می دهند که با واقعیت های موجود همخوانی ندارد نه فقط تاسف آور است بلکه نظرات کارشناسی این افراد را هم زیر سوال می برد.

نظر شما