اتفاقات عجیب در بازی فولاد و استقلال؛

حاشیه‌های بی‌پایان در اهواز/ ماجرای حمله نکونام به نیمکتش چه بود؟

۱۳۹۹/۰۹/۰۱ - ۱۴:۵۷:۳۴
کد خبر: ۱۰۹۱۱۲۲
حاشیه‌های بی‌پایان در اهواز/ ماجرای حمله نکونام به نیمکتش چه بود؟
تکرار جنجال‌ها در بازی استقلال و فولاد شاید به نوعی نشان دهد که در بازی قبل هم حق با فرهاد مجیدی بوده و نکونام و تیمش برای بردن دست به هر جنجالی می‌زنند.

به گزارش خبرنگار برنا؛ دیدار استقلال و فولاد درست مثل بازی قبلی دو تیم در دور برگشت لیگ سال گذشته پر از حاشیه و جنجال بود. نکته عجیب درباره دیدار روز قبل استقلال و فولاد تکرار همان اتفاقاتی است که در بازی برگشت دو تیم در فصل پیش رخ داد. در آن دیدار فرهاد مجیدی روی نیمکت استقلال حضور داشت و در آن سوی میدان هم همبازی سابقش سرمربی فولاد بود. اعتراض‌های پیاپی فرهاد مجیدی به عملکرد داور و 9 نفره شدن استقلال باعث شد فرهاد مجیدی ادعاهایی را به نکونام نسبت دهد تا جایی که تفاقات آن بازی تا مدت‌ها خبر اول فوتبال ایران بود و حاشیه‌های مختلفی به خصوص در زمینه داوری ایجاد کرد. حاشیه‌هایی که حتی به صفحات مجازی و برنامه‌های تلویزیونی هم کشیده شد و فرهاد مجیدی و نکونام بدجور از خجالت هم درآمدند. این‌بار هم دیدار استقلال و فولاد شلوغ و پر از حاشیه از آب درآمد. تکرار جنجال‌ها در بازی استقلال و فولاد شاید به نوعی نشان دهد که در بازی قبل هم حق با فرهاد مجیدی بوده و نکونام و تیمش برای بردن دست به هر جنجالی می‌زنند.

در ادامه برخی از حاشیه‌هایی که در بازی دیروز رخ داد را مرور می‌کنیم.

فولاد آره‌نا و تابلوی دستی برای تعویض!

ورزشگاه فولاد آره‌نا یا همان شهدای فولاد یکی از مجهزترین و استاندارترین ورزشگاه‌های ایران است. این ورزشگاه که براساس استاندارهای روز دنیا ساخته شده و امکانات مجهزی هم دارد در جریان بازی استقلال و فولاد با یک مشکل و کمبود بزرگ رو به رو بود. اتفاق عجیب در جریان این دیدار این بود که در ورزشگاه مجهز فولاد آره‌نا تابلوی الکترونیکی برای تعویض موجود نبود و داور چهارم باید از تابلوی دستی برای تعویض استفاده می‌کرد. این در حالی است که هر ورزشگاه باید 2 تابلوی تعویض داشته باشد تا اگر یکی از آنها مشکل داشت داور چهارم بتواند برای تعویض از تابلوی دیگر استفاده کند اما در کمال تعجب در جریان بازی استقلال و فولاد هر دو تابلوی الکترونیکی تعویض خراب بود و داور باید از تابلو دستی برای تعویض‌ها استفاده می‌کرد.

درخواست عجیب نکونام از نیمکت فولاد!

جو ورزشگاه فولاد آره‌نا در روزی که تماشاگران نمی‌توانستند روی سکوها حاضر باشند به طرز عجیبی جنجالی بود. به جرات می‌توان گفت جنجال‌های این بازی از وقتی شروع شد که نکونام در اوایل بازی از نیمکت نشینان تیمش خواست در جریان بازی دخالت کنند. حدود دقیقه 2 این بازی بود که نکونام با داد و فریاد به سمت نیمکت تیمش رفت و با فریاد به آنها گفت اگر می‌خواهند فوتبال تماشا کنند بروند روی سکوها! سرمربی جوان فولاد از نیمکت‌نشینان تیمش خواست به جای اینکه بی‌سر و صدا و آرام روی نیمکت بنشینند و بازی را نگاه کنند با هر سوت داور یا حرکت بازیکنان حریف به آنها اعتراض کنند و تمرکزشان را برهم بزنند. بعد از این تذکر عجیب به فولادی‌ها دقیقا همین اتفاق هم رخ داد و نیمکت نشینان فولاد با هر سوت داور به او حمله‌ور می‌شدند تا جایی که داور بازی مجبور شد حسین کعبی را از روی نیمکت اخراج کند و به دیگر دستیار نکونام هم کارت زرد دهد. این در حالی است که بازیکنان فولاد به شدت خشن بازی می‌کردند و خطاهای زیادی را روی بازیکنان استقلال مرتکب می‌شدند اما داور فقط به تذکر بسنده می‌کرد و به نوعی نسبت به رفتارهای آنها بی‌تفاوت بود.

ماجرای دیاباته چه بود؟

درگیری محمود فکری با دیاباته یکی از اتفاقات حاشیه‌ای دیدار دیروز آبی‌پوشان مقابل فولاد بود. روایت‌های مختلفی از این درگیری در رسانه‌ها منتشر شده اما اصل ماجرا این است که بعد از مصدومیت دانشگر قرار بود تعویض دیگری در استقلال انجام شود. سرمربی استقلال دیاباته را به کنار زمین فراخواند تا او را به جای ارسلان مطهری به زمین بفرستد. دیاباته هم کنار خط آمد و تابلوی تعویض بالا رفت اما در همان لحظه فرشید اسماعیلی به کادر فنی اعلام کرد زانویش درد دارد و نمی‌تواند به بازی ادامه بدهد. با این اتفاق کادر فنی استقلال برای حضور دیاباته در زمین دست نگه داشت تا شرایط را برای جایگزینی اسماعیلی بررسی کند تا اگر اسماعیلی نتوانست به بازی ادامه دهد تعویض تغییر کند. لحظاتی طول کشید تا بازی دوباره متوقف شود تا زمانی که اسماعیلی اعلام کرد می‌تواند به بازی ادامه دهد. بعد از این اتفاق فکری بلافاصله خواستار حضور دیاباته در زمین شد اما داور چهارم به سرمربی استقلال گفت که او به رختکن رفته است.

لحظاتی طول کشید تا دیاباته از رختکن برگردد. ظاهرا مهاجم استقلال برای تعویض کفش‌های خود راهی رختکن شده بود چون متوجه شد نمی‌تواند با استوک‌هایش بازی کند و مجبور بود آنها را عوض کند. با اینکه ماجرا برای فکری توضیح داده شد اما سرمربی استقلال از این اتفاق به شدت عصبانی شد و بعد از چند دقیقه که دیاباته از رختکن برگشته بود با عصبانیت بر سر وی فریاد زد که در این دقایق کجا بوده که مهاجم استقلال اعلام کرد به رختکن رفته بود تا کفشهایش را عوض کند! 4/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز