یادداشت روز؛

اعتراف حرفه‌ای رحمتی/ درس‌هایی که سرمربی شهرخودرو باید یاد بگیرد+ عکس

۱۳۹۹/۰۹/۰۴ - ۰۲:۲۲:۵۳
کد خبر: ۱۰۹۲۳۹۷
اعتراف حرفه‌ای رحمتی/ درس‌هایی که سرمربی شهرخودرو باید یاد بگیرد+ عکس
اینکه خود رحمتی بهتر از هر کسی می‌داند باید تجربه‌های بیشتری به دست بیاورد و حتی در کلاس‌های مربیگری هم شرکت کند نکته مهمی است که حتما می تواند در آینده به کمک این سرمربی جوان بیاید.

به گزارش برنا؛ تیم فوتبال شهرخودرو مشهد با هدایت سیدمهدی رحمتی در دومین دیدار خود در لیگ بیستم شکست را تجربه کرد؛ شکستی که هیاهو و سروصدای زیادی به پا کرد.

رحمتی که نخستین تجربه سرمربیگری خود را به طور ناگهانی شروع کرد، همانطور که خودش اعتراف کرده تاکنون در هیچ کلاس مربیگری شرکت نکرده است. انتقادی که به مدیریت باشگاه خصوصی شهرخودرو وارد شد هم به دلیل همین بی‌تجربگی رحمتی بود. حتی قرار بود رحمتی به دلیل نداشتن مدرک مربیگری روی نیمکت شهرخودرو حضور نداشته باشد اما در نهایت مماشات فدراسیون با او و محرم نویدکیا باعث شد گلر فصل گذشته شهرخودرو نتواند در دوره‌های مربیگری حضور پیدا کند.

رحمتی بعد از چشیدن طعم نخستین شکست در لیگ برتر اعتراف تلخ اما حرفه‌ای کرد. تیم او در شرایطی بازی را به پیکان باخت که مهدی تارتار و شاگردانش بعد از گل دقیقه 57 به وقت‌کشی روی آوردند و سیدمهدی رحمتی هم به شدت به این موضوع اعتراض داشت.

اما نکته جالب بعد از بازی شهرخودرو و پیکان حرف‌های رحمتی در کنفرانس مطبوعاتی بود. او که در جریان بازی به شدت عصبی و معترض بود بابت نداشتن مدرک مربیگری هم از طرف اهالی رسانه تحت فشار است. رحمتی در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی صادقانه اعتراف کرد باید تبدیل به مربی بهتری شود:«در مورد اتفاقات درون زمین و لب خط هم باید یک‌سری چیزها را یاد بگیرم. درست است من مدرک مربیگری ندارم ولی منتظر این هستم که به کلاس‌هایی بروم و مربیگری یاد بگیرم اما به نظر من باید یکسری چیزهای دیگر را که در فوتبال دیده‌ام به مربیگری‌ام اضافه کنم.»

اعتراف حرفه‌ای و صادقانه سرمربی شهرخودرو نشان می‌دهد او علم زیادی به شرایط خودش و تیمش دارد. رحمتی حتما در جریان بازی با پیکان یاد گرفته قبل از برگزاری هر بازی باید تاکتیک‌های تیم حریف را بررسی کند تا اگر قرار بود با تیمی مثل پیکان که سرمربی آن به وقت‌کشی و شلوغ‌کاری معروف است بازی کند بداند که تیمش اول باید به گل نخوردن فکر کند بعد به گل زدن چون اصولا گل زدن به تیم‌های مهدی تارتار سخت است. او سال گذشته هم که سرمربی نفت مسجدسلیمان بود تیمش در پایان لیگ فقط 22 گل دریافت کرد اما ظاهرا رحمتی از این نکته مهم غافل ماند و تیمش به سادگی یک گل خورد و به دلیل وقت‌کشی حریف و شاید به هم ریختگی آقای سرمربی نتوانست گل خورده را جبران کند.

505

اینکه خود رحمتی بهتر از هر کسی می‌داند باید تجربه‌های بیشتری به دست بیاورد و حتی در کلاس‌های مربیگری هم شرکت کند نکته مهمی است که حتما می‌تواند در آینده به کمک این سرمربی بیاید. رحمتی به عنوان یک سرمربی جوان که در حال کسب اولین تجربه‌های مربیگری‌اش است، باید هر بازی را به چشم یک دوره مربیگری نگاه کند و تجربه‌هایش را فراموش نکند.

تصاویری که از رحمتی در جریان بازی پیکان و شهرخودرو منتشر شده نشان می‌دهد او بعد از دریافت گل و وقت‌کشی حریف به شدت به هم ریخته و عصبی بوده است. قطعا عصبی بودن رحمتی به بازیکنانش هم منتقل می‌شود و حالا سرمربی جوان شهرخودرو حتما متوجه شده حفظ آرامش لب خط و روی نیمکت برای او از نان شب هم واجب‌تر است. 2/5

نظر شما