ظرفیت‌سازی یا ظرفیت‌سوزی؟!

معضل بی‌پایان تیم‌های پایه

۱۳۹۹/۰۹/۰۴ - ۱۰:۰۸:۳۴
کد خبر: ۱۰۹۲۷۳۳
معضل بی‌پایان تیم‌های پایه
برنامه "صبح و ورزش" سه شنبه 4 آذر با سیروس پورموسوی، سرمربی تیم صنعت نفت آبادان درباره تیم های پایه و عدم استفاده از این ظرفیت ها در تیم های بزرگی همچون استقلال و پرسپولیس گفتگو کرد.

به گزارش برنا؛  سیروس پورموسوی، سرمربی تیم صنعت نفت آبادان، در خصوص موضوع فوتبال پایه و علت اینکه استقلال و پرسپولیس از محصولات تیم‌های پایه خود استفاده نمی کنند، گفت: من فکر می‌کنم اولین عامل می‌تواند مدیریت باشد که متاسفانه در این تیم‌ها ثبات مدیریتی وجود ندارد و هر کس به عنوان مدیر عامل وارد آنها می شود کوتاه مدت کار می کند. طبیعتاً کسی که کوتاه مدت کار می کند، نمی تواند برنامه ریزی کند. اتفاقی بدتری که می‌افتد این است نفر بعدی که می آید هیچگونه توجهی به برنامه نفر قبلی خود ندارد و مربیان حاضر در کادر فنی هم به دنبال این هستند با نتیجه گرایی خود را در تیم ثابت نگه دارند. 

پور موسوی ادامه داد: متاسفانه در این تیم های بزرگ و بسیاری از شهرهای دیگر دیده ام‌ که تیمهای پایه شان از نظر امکاناتی در حد صفر هستند.

وی تصریح کرد: سال ۹۷ این افتخار را داشتم که به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان  مشغول به کار شوم. اکثر شهرها و استانها را رفتم و از نزدیک دیدم این تیم ها با چه امکاناتی تمرینات خود را انجام می‌دهند. در تمرینات شاید ۲۰ بازیکن با 3 توپ کار می کردند. 

من فکر می کنم اگه هر باشگاهی به اندازه یک بازیکنش که در رده بزرگسالان می گیرد برای تیم های پایه بودجه تعیین کند؛ برنامه ریزی کند و تیم های پایه را حمایت کند، می تواند استعدادهای خوبی را پرورش دهد و از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کند. من بعضی جاها کار می‌کردم که می گفتند چرا باید انقدر هزینه کنیم؛ همین پول را می دهیم و بازیکنی می گیریم. این پول حتی اگر معدن طلا هم باشد یک روزی تمام میشود، آنروز می خواهی چکار کنی؟!

پورموسوی افزود: یک نکته خیلی مهم وجود دارد که اگر آقایان روی این مسئله وقت بگذارند و برنامه ریزی کنند، بالاخره کارمان در این زمینه شروع می شود. متاسفانه در ایران می گویند بازیکن جوان به صورت قرضی نمی تواند به باشگاه دیگری برود. باشگاه هایی که سازندگی می کنند مثل فولاد در لیست پایه‌هایش بازیکن زیاد دارد که آنجا بازی به تعدادی نمی رسد. وقتی بازیکن می بیند به عنوان قرضی هم نمی‌تواند در تیمی بازی کند، طبیعتاً سوخت می شود و این یک معضل است. 

برنامه صبح و ورزش امروز با کارشناسی سعید زاهدیان روی آنتن رفت. برنامه صبح و ورزش ساعت ۷:۱۰ هر روز به جز جمعه ها به مدت 80 دقیقه از شبکه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز