مدیرکل دفتر توسعه ورزش مناطق روستایی و عشایری:

مردم در شرایط کنونی با ورزش در منزل به حفظ سلامتی خود کمک کنند/ با توزیع متعادل امکانات به برقراری عدالت اجتماعی نزدیک‌تر می‌شویم

۱۳۹۹/۰۹/۰۶ - ۱۳:۲۱:۵۰
کد خبر: ۱۰۹۴۰۱۵
مردم در شرایط کنونی با ورزش در منزل به حفظ سلامتی خود کمک کنند/ با توزیع متعادل امکانات به برقراری عدالت اجتماعی نزدیک‌تر می‌شویم
رضا حجتی، پرورش نیروی انسانی، تجهیز و راه اندازی خانه‌های ورزش و برگزاری جام خوشه‌چین را سه برنامه مهم در راستای رشد و توسعه پایدار ورزش در مناطق روستایی و محروم عنوان کرد.

به گزارش برنا، رضا حجتی، مدیرکل دفتر توسعه ورزش مناطق روستایی و عشایری درباره اقدامات صورت گرفته این دفتر اظهار کرد: دفتر توسعه ورزش مناطق روستایی و عشایری از سال ١ هزار و سیصد و نود و هفت یک برنامه سه ضلعی را در دستور کار قرار داده که در صورت تحقق تمامی برنامه‌ها می تواند به رشد و توسعه پایدار ورزش در مناطق روستایی و محروم کشور کمک کند.

او گفت: ضلع اول این برنام تربیت مربیان و داوران ساکن مناطق روستایی است که از نظر تعداد باید به حد قابل قبول برسد و استانداردگذاری که برای تحقق این مهم منظور کردیم، تربیت یک مربی ساکن مناطق روستایی به ازای هر پانصد نفر جمعیت روستایی و عشایری کشور طی پنج سال آینده است.

حجتی تعداد مربیان شناسایی شده در مناطق روستایی کشور را ١ هزار عنوان کرد و افزود برای سال جاری پرورش ۲ هزار مربی در دستور کار قرار دارد که با یارانه‌ای که وزارت ورزش و جوانان پرداخت می‌کند و برنامه‌های آموزشی آتی تمام فدراسیون‌های ورزشی تا پایان سال تعداد مربیان در روستاها از ٣ هزار فراتر رود.

مدیرکل دفتر توسعه ورزش مناطق روستایی و عشایری کمک به تجهیز و افزایش امکانات و اماکن ورزشی در مناطق روستایی را برنامه دوم نام برد و تصریح کرد: تا پایان سال ١ هزار و سیصد و نود و هشت به تجهیز و راه‌اندازی ۵ هزار خانه‌ ورزش روستایی کمک کردیم و مشخصات و محل دقیق این خانه‌ها در سایت وزارت ورزش و جوانان در دسترس عموم قرار دارد و با هدف‌گذاری صورت گرفته، در سال جاری ٣ هزار به این خانه ها افزوده خواهد شد و تعدادکل به بیش ٨ هزار خواهد رسید.

او بر تقویت تجهیزات و اماکن ورزشی در روستاها تاکید کرد و گفت: محدودیت‌ها و کمبودهای بسیاری وجود دارد و باید سعی کنیم امکانات به صورت همگن، متعادل و متناسب با نیاز روستاها تزریق شود و از این جهت به عدالت ورزشی و عدالت اجتماعی نزدیک‌تر شویم.

حجتی در ادامه سخنانش به سومین برنامه دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری اشاره و بیان کرد: ایجاد انگیزش را با تشویق تمام فدراسیون‌ها به برگزاری مسابقات ویژه روستاییان در مناطق روستایی و عشایری پیش می‌بریم و در راس این برنامه‌ها نیز جام خوشه چین که مختص مسابقات ورزشی روستاییان کشور است، قرار دارد و اولین دوره این جام سال گذشته در شش رشته ورزشی برگزار شد و دومین دوره سال ١ هزار و چهارصد برگزار خواهد شد.

او با اشاره به عدم برگزاری جام خوشه چین در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا، مردم به ویژه روستاییان و عشایر را به پویش ورزش در خانه دعوت کرد و گفت: از همه مردم به ویژه ساکنان مناطق محروم می خواهم که در این شرایط قرنطینه و کرونایی به خودشان کمک کنند و با ورزش در منزل حافظ سلامت جسمی و روانی خود و خانواده باشند و با ماندن در منزل زنجیره انتقال ویروس منحوس کووید ۱۹ را قطع کنند.

نظر شما