همه دوئل‌های دروازه‌بانی در تاریخ باشگاه استقلال؛

سنگری پرهیاهو و جنجالی/ از ادعای جادوگری و کله خروس تا دعوا در اینستاگرام

۱۳۹۹/۰۹/۱۰ - ۰۵:۱۳:۳۱
کد خبر: ۱۰۹۵۴۷۹
سنگری پرهیاهو و جنجالی/ از ادعای جادوگری و کله خروس تا دعوا در اینستاگرام
رقابت درون دروازه استقلال بین دروازه‌بان‌های برجسته، که انتخاب هرکدام از آنها برای سرمربی تیم دشوار بود، از دهه 50 با حضور منصور رشیدی و مرحوم ناصر حجازی آغاز شد و تا به امروز نفراتی مثل پرویز برومند، هادی طباطبایی، سیدمهدی رحمتی، وحید طالب‌لو، محمد محمدی و سیدحسین حسینی برای قرار گرفتن درون قفس توری استقلال رقابت سرسختانه‌ای با یکدیگر داشته‌اند که حالا باید به این فهرست محمدرشید مظاهری را هم اضافه کرد.

به گزارش برنا؛ قفس‌ توری آبی‌های پایتخت در طول تاریخ همواره پر از چالش و جنجال بوده است. استقلالی‌ها در ادوار مختلف تاریخ همواره دروازه‌بانان برجسته‌ای داشته‌اند که گاهی این موضوع باعث بروز جنجال و حاشیه هم شده است. رقابت شدید بین دروازه‌بان‌ها در دوره‌های مختلف برای قرار گرفتن درون دروازه استقلال گاهی باعث پیشرفت آنها یا ایجاد حاشیه برای تیم می‌شد و گاهی هم یکی از آنها دیگر نیمکت نشینی و رقیب داشتن را تحمل نمی‌کرد و از تیم جدا می‌شد و می‌رفت.

رقابت درون دروازه استقلال بین دروازه‌بان‌های برجسته، که انتخاب هر کدام از آنها برای سرمربی تیم دشوار بود، از دهه 50 با حضور منصور رشیدی و مرحوم ناصر حجازی آغاز شد و تا به امروز نفراتی مثل پرویز برومند، هادی طباطبایی، سیدمهدی رحمتی، وحید طالب‌لو، محمد محمدی و سیدحسین حسینی برای قرار گرفتن درون قفس توری استقلال رقابت سرسختانه‌ای با یکدیگر داشته‌اند که حالا باید به این فهرست رشید مظاهری را هم اضافه کرد که هفته گذشته اولین بازی خود را برای استقلال انجام داد.

قبل از آمدن مظاهری به استقلال آخرین نسخه رقابت دو دروازه‌بان در این تیم جدال سیدمهدی رحمتی و سیدحسین حسینی بود. رقابتی که فقط به داخل زمین ختم نمی‌شد و حتی به اینستاگرام و فضای مجازی هم کشیده شد. اختلافی که در نهایت باعث شد رحمتی بعد از جنجال‌های فراوان عطای ماندن در استقلال را به لقایش بدهد و تیم محبوبش را به مقصد شهرخودرو ترک کند. بعد از جدایی رحمتی از استقلال حسینی یک فصل در استقلال بدون رقیب سر کرد اما عملکردش به‌گونه‌ای بود که اولین بازیکنی که آبی‌ها در نقل و انتقالات امسال تصمیم به خریدش گرفتند یک دروازه‌بان باشد.

نخستین درگیری لفظی و قهر و آشتی 24 ساعته دو گلر استقلال بهانه‌ای شد برای اینکه اختلاقات گلرهای سرشناس آبی‌پوشان پایتخت در 20 سال اخیر را بررسی کنیم تا ببینیم استقلال در این سال‌ها چقدر تنش و جنجال در قفس توری خود تجربه کرده است.

برومند- طباطبایی؛ از ادعای جادوگری تا قهر در روز دربی

برومندطباطبایی

پرویز برومند و هادی طباطبایی گلرهای استقلال در دهه 80 بودند. دهه‌ای که برای استقلال با از دست دادن تلخ قهرمانی اولین دوره لیگ برتر آغاز شد. در آن دوران طباطبایی و برومند به شدت با یکدیگر اختلاف داشتند و این رقابت حتی به موضوعات خرافی و بچگانه‌ای مثل جادو و ورد و طلسم در ساک ورزشی دروازه‌بان استقلال و موضوع عجیب‌تری مثل نداشتن دروازه‌بان ذخیره در روز دربی کشیده شد. در آن دوران که برومند و طباطبایی رقابت می‌کردند، در یک مسابقه دربی طباطبایی درون دروازه قرار گرفت و پرویز برومند به حالت قهر، حاضر نشد روی نیمکت بنشیند. او تمام 90 دقیقه را در راهروی ورزشگاه ماند ولی قبول نکرد نیمکت‌نشین طباطبایی باشد. آن روزها هر دو دروازه‌بان استقلال مدعی پیراهن شماره یک تیم ملی بودند اما شدت اختلاف آنها باعث شد طباطبایی از استقلال جدا شود اما بازهم قفس توری استقلال به پرویز برومند نرسید بلکه ظهور پدیده‌ای به نام وحید طالب‌لو، برومند را نیمکت‌نشین کرد.

وحید طالب‌لو- سیدمهدی رحمتی؛ کله خروس و قهری ابدی

طالب لو رحمتی

رقابت وحید طالب‌لو و سیدمهدی رحمتی از فصل 85-84 در استقلال آغاز شد اما حواشی این دو دروازه‌بان در فصل دوم حضور آنها در استقلال شدت گرفت. طالب‌لو و رحمتی در فصل 86-85 لیگ برتر در اوج خود به سر می‌بردند و رقابت سنگینی با هم داشتند. آنها در طول لیگ هفتم تقریبا در تمام فصل با یکدیگر قهر بودند تا جایی که در پایان آن سال رحمتی استقلال را ترک کرد و به مس کرمان رفت تا طالب‌لو مرد اول دروازه استقلال شود. این دو دروازه‌بان به قدری با هم اختلاف داشتند که در ابتدای لیگ نهم که طالب‌لو هنوز در استقلال بود و رحمتی به سپاهان رفته بود در بازی رو در روی استقلال و سپاهان با یکدیگر درگیری لفظی پیدا کردند تا جایی که رحمتی طالب‌لو را به جادوگری و استفاده از کله خروس در حوله‌اش متهم کرد. آنها دوباره در سال 94 در استقلال همبازی شدند که این‌بار رحمتی در دوران اوج فوتبالش بود و به عنوان بهترین گلر فوتبال ایران به جمع آبی‌ها برگشته بود اما طالب‌لو فرسنگ‌ها از روزهای خوبش فاصله داشت و تبدیل به یک نیمکت‌نشین محض شده بود و نمی‌توانست اعتراضی هم به نیمکت‌نشینی داشته باشد. در نهایت هم این طالب‌لو بود که وقتی دید نمی‌تواند با رحمتی رقابت کند استقلال را ترک کرد و به فولاد رفت تا رحمتی مرد اول قفس توری استقلال باشد.

وحید طالب‌لو- محمد محمدی؛ بی‌جنجال اما شکرآب

unnamed

در فصل 89-88 وقتی محمد محمدی، که کمتر کسی او را در حد و اندازه حضور در استقلال می‌دانست، طالب‌لو را نیمکت نشین کرد، بسیاری از هواداران در ابتدا به تصمیم مرفاوی معترض بودند اما محمدی در برخی از بازی‌ها نمایش قابل قبولی داشت. ضمن اینکه به نظر می‌رسید طالب‌لو هم دیگر گزینه مطمئنی برای قرار گرفتن درون دروازه استقلال نیست. با این حال  در لیگ نهم نه طالب‌لو و نه محمدی هیچ‌کدام سال خوبی را نداشتند و به نوبت درون دروازه استقلال قرار می‌گرفتند. این دو گلر هرگز به‌طور مستقیم با یکدیگر درگیری لفظی پیدا نکردند اما تقریبا کاری هم به کار یکدیگر نداشتند و رابطه‌شان شکرآب بود. آنها یک سال دیگر با هم در استقلال رقابت کردند و در سال بعد هم طالب‌لو بیشتر از محمدی درون دروازه استقلال قرار گرفت. در پایان فصل 90-89 هر دو دروازه‌بان از جمع آبی‌پوشان جدا شدند و این‌بار نوبت سیدمهدی رحمتی شد که 3 سال گلر اول استقلال باشد بدون رقیب.

سیدمهدی رحمتی- سیدحسین حسینی؛ جنجالی‌ها

JamNewsImage16315541

بعد از جدایی یک‌ساله رحمتی از استقلال، محسن فروزان حراست از دروازه استقلال را برعهده گرفت که عملکرد بسیار ضعیفی داشت و استقلالی‌ها دوباره دست به دامان رحمتی شدند و او در سال 94 دوباره به جمع آبی‌های پایتخت برگشت. رحمتی در دوران مظلومی و تا اواسط حضور منصوریان در استقلال فیکس بود و ذخیره‌اش هم سیدحسین حسینی. در اواسط فصل هفدهم و برای بازی با سپاهان منصوریان در تصمیمی عجیب رحمتی را نیمکت نشین کرد و به حسینی بازی داد. این تصمیم عجیب علیرضا منصوریان آغازی بر حواشی و رقابت حسینی و رحمتی بود. حسینی در این بازی در صحنه‌های مختلفی دروازه استقلال را نجات داد و با وجود دریافت یک گل عملکرد خوبی را بر جای گذاشت. حسینی در همان فصل توانست 8 بازی برای استقلال انجام دهد. بازی دادن به حسینی، باعث شد منصوریان و رحمتی با هم دچار اختلاف شوند و البته رابطه خوبی هم بین حسینی و رحمتی برقرار نبود تا جایی که آنها در فضای مجازی هم علیه یکدیگر پست و استوری منتشر می‌کردند. در زمان مربیگری وینفرد شفر آلمانی هم اختلاف این دو دروازه‌بان شدت گرفت تا جایی که رحمتی بعد از پایان لیگ هجدهم منتظر مشخص شدن سرمربی جدید استقلال نماند و تهران را به مقصد مشهد ترک کرد.

سیدحسین حسینی-رشید مظاهری؛ چالش جدید

5485980

سیدحسین حسینی در غیاب سیدمهدی رحمتی نتوانست عملکرد خوبی در استقلال داشته باشد. در اولین فصلی که حسینی در دروازه استقلال بی‌رقیب بود، افت فاحشی را تجربه کرد به‌طوری که از هر هوادار استقلال برای خودش یک منتقد ساخت و باشگاه را مجاب به جذب یک دروازه‌بان تراز اول به نام رشید مظاهری کرد. همانطور که پیش‌بینی می‌شد حسینی روی خوش به خرید جدید نشان نداد و به محض قطعی شدن جذب رشید مظاهری پست‌های خود در اینستاگرام با لباس استقلال را پاک کرد و سپس در قالب پستی عنوان کرد پاک کردن پست‌هایش ربطی به جذب دروازه‌بان ندارد و اینکه باشگاه هم حق دارد با هر دروازه‌بانی مذاکره کند و پاک کردن پست‌هایش را مربوط به ناراحتی از کیفیت فنی خود دانست. حسینی اما در نهایت با این موضوع کنار آمد و به میدان برگشت. او در دو بازی نخست لیگ بیستم برای استقلال بازی کرد اما شکست مقابل فولاد و دریافت دو گل در روزی که موقعیت‌های خطرناکی روی دروازه استقلال ایجاد نشد باعث شد فکری ریسک نکند و برای بازی هفته سوم مقابل ماشین‌سازی از مظاهری درون دروازه استفاده کند. اتفاقی که به مذاق حسینی خوش نیامد و باعث شد او اولین درگیری با رقیبش را استارت بزند. البته که فعلا این دوگلر با هم آشتی کرده‌اند و آتش‌بس برقرار شده اما باید منتظر ماند و دید با تداوم حضور مظاهری درون دروازه استقلال حسینی چه واکنشی نشان خواهد داد. 4

نظر شما