هفته چهارم لیگ برتر فوتبال؛

دوئل جذاب رحمتی با پرسپولیس و یحیی

۱۳۹۹/۰۹/۰۹ - ۲۳:۵۱:۱۶
کد خبر: ۱۰۹۵۵۱۴
دوئل جذاب رحمتی با پرسپولیس و یحیی
دیدار امروز پرسپولیس و شهرخودرو مهم‌ترین تقابل هفته چهارم لیگ برتر فوتبال است.

به گزارش برنا؛ یکی از جذاب‌ترین تقابل‌های لیگ بیستم در جایی رقم می‌خورد که سیدمهدی رحمتی، دروازه‌بان اسبق تیم ملی و سپاهان و استقلال، در قامت سرمربی مقابل مدافع عنوان قهرمانی قرار می‌گیرد.

رحمتی که به طور ناگهانی و غیرمنتظره به عنوان سرمربی تیم شهرخودرو انتخاب شد، در چهارمین تجربه سرمربیگری‌اش در لیگ برتر فوتبال ایران در مصافی حساس باید در ورزشگاه آزادی به دیدار پرسپولیس برود. دیداری که شاید اگر گلر سابق استقلال سرمربی تیم مشهدی نبود یک بازی معمولی در لیگ محسوب می شد اما حضور رحمتی روی نیمکت شهرخودرو باعث شده نگاه‌های زیادی به نبرد امروز این تیم مقابل پرسپولیس معطوف شود. دیداری که برای خود پرسپولیسی‌ها هم به دلیل سرمربیگری رحمتی در شهرخودرو بازی مهمی به حساب می‌آید.

نبرد شاگرد و استاد

دیدار امروز پرسپولیس و شهرخودرو به نوعی تقابل شاگرد و سرمربی هم هست. رحمتی که سال گذشته در اقدامی عجولانه و پیش از آنکه سرمربی جدید استقلال مشخص شود، تصمیم به جدایی از این تیم گرفت به مشهد رفت تا در شهرخودرو شاگرد یحیی گل‌محمدی شود. گلر سابق استقلال یک نیم فصل فوق‌العاده را با گل‌محمدی در شهرخودرو سپری کرد اما یحیی در اواسط لیگ شهرخودرو را رها کرد تا به تهران بیاید و سرمربی پرسپولیس شود. امروز رحمتی در قامت سرمربی مقابل سرمربی سابق خود قرار می‌گیرد و قطعا انگیزه زیادی برای نشان دادن توانایی‌های خود مقابل پرسپولیس و یحیی دارد. بی‌شک سرمربی شهرخودرو اگر امروز بتواند از استاد سابق خود امتیاز بگیرد می‌توان تا اندازه‌ای بر توانایی‌های او در عرصه سرمربیگری صحه گذاشت. تقابل مهدی رحمتی و یحیی گل‌محمدی به جذابیت‌های دیدار امروز پرسپولیس و شهرخودرو می‌افزاید.

آمار فوق‌العاده سرمربی شهرخودرو مقابل پرسپولیس

مهدی رحمتی در روزهایی که عنوان بهترین دروازه‌بان فوتبال ایران را یدک می‌کشید از پرسپولیس پیشنهاد داشت اما سبقه استقلالی بودنش باعث شد او بی‌خیال پیشنهاد میلیاردی رویانیان مدیر وقت قرمزها شود و از سپاهان به استقلال برود. رحمتی به واسطه عملکرد خوبش در دربی‌ها و درگیری اخیرش با بازیکنان پرسپولیس در دربی معروفی که با درخشش او به برتری 3 بر 2 استقلال مقابل پرسپولیس منجر شد، هرگز بازیکن محبوبی نزد هواداران پرسپولیس نبوده است. رحمتی در قالب 6 تیم (فجرسپاسی، سپاهان، استقلال، مس کرمان، پیکان و شهرخودرو) برابر پرسپولیس قرار گرفته است. 32 مصافی که نتیجه آن 10 برد برای پرسپولیس، 9 پیروزی برای رحمتی و 13 تساوی بوده است. یک رکورد بد و یک رکورد عالی از این تقابل‌ها باقی مانده است. 29 گلی که او از پرسپولیس خورده، بیشترین تعداد گلی است که دروازه‌بانی در لیگ برتر از تیمی دریافت کرده است. با این حال رحمتی 15 بار مقابل پرسپولیس دروازه‌اش را بسته نگه داشته که این بیشترین کلین‌شیتی است که دروازه‌بانی برابر تیمی در لیگ برتر داشته است. علاوه بر این رحمتی که رکورددار مهار پنالتی در تاریخ لیگ برتر است تاکنون 4 بار مقابل ضربات پنالتی پرسپولیسی‌ها قرار گرفته که هیچ وقت تسلیم نشده است. او 3 بار پنالتی‌های سرخ‌پوشان را مهار کرده که این آمار منحصر به فرد است. ضمن اینکه مهدی رحمتی با 9 کلین شیت رکورددار تاریخ دربی است. رحمتی با 450 دقیقه گل نخوردن در شهرآورد، بیشترین زمان بسته نگه داشتن دروازه را در مهمترین رقابت باشگاهی ایران را دارد. البته همه این آمارها مربوط به دوران گلری این سرمربی جوان است و باید دید او در عرصه سرمربیگری چه عملکردی مقابل پرسپولیس خواهد داشت.

پرسپولیس و شهرخودرو در همسایگی هم

اختلاف امتیاز پرسپولیس و شهرخودرو در جدول لیگ برتر یک امتیاز است و دو تیم به نوعی در همسایگی هم هستند. هر دو تیم شروع ایده‌آلی در لیگ بیستم نداشته‌اند. پرسپولیس در 3 دیدار اخیر خود یک برد و دو تساوی داشته و با 5 امتیاز در رده ششم قرار گرفته است. تیم سیدمهدی رحمتی هم با یک پیروزی، یک شکست و یک تساوی با 4 امتیاز دو پله پایین‌تر از مدافع عنوان قهرمانی قرار دارد. بنابراین 3 امتیاز این بازی حساس برای دو تیم از نان شب هم واجب‌تر است.

آقای سرمربی، غایب بزرگ

سیدمهدی رحمتی غایب بزرگ این دیدار مهم است. او در بازی هفته گذشته شهرخودرو مقابل صنعت نفت به دلیل پنالتی بحث برانگیزی که داور در دقیقه 94 برای تیم آبادانی گرفت بعد از پایان بازی به تیم داوری معترض شد که نتیجه این اعتراض شد اخراج آقای سرمربی. شاید اگر رحمتی تجربه بیشتری در سرمربیگری داشت یادش می‌ماند که تیمش هفته آینده با پرسپولیس بازی دارد و آنطور بی‌محابا به داور اعتراض نمی‌کرد تا حالا مجبور نباشد چنین بازی مهمی را از روی سکوها دنبال کند. علاوه بر رحمتی، امین قاسمی‌نژاد مهاجم شهر خودرو هم که در بازی هفته اول این تیم دو گل به ثمر رساند به دلیل مصدومیت غایب است. پرسپولیس هم برای این بازی تمام نفرات خود را در اختیار دارد و هیچ غایبی ندارد. 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز