یادداشت روز؛

چرا رحمتی باید پرسپولیس را شکست می‌داد؟

۱۳۹۹/۰۹/۱۱ - ۲۳:۵۰:۲۳
کد خبر: ۱۰۹۶۷۷۳
چرا رحمتی باید پرسپولیس را شکست می‌داد؟
قطعا اهالی فوتبال و مجموعه شهرخودرو هرگز از رحمتی جوان و تیم کم تجربه‌اش انتظار نداشتند در مقابل پرسپولیس با ارائه یک بازی تهاجمی پیروز میدان شود اما همین شکست می‌تواند تجربه‌ای باارزش برای سیدمهدی رحمتی که در حال سپری کردن اولین تجربه مربیگری‌اش است، باشد چون تیم او حتی با وجود شکست مقابل پرسپولیس قابل احترام است.

به گزارش برنا؛ پرسپولیس در حالی توانست شاگردان سیدمهدی رحمتی را با بردی پرگل روانه مشهد کند که نیمه اول این بازی به گونه‌ای پیش نرفت که هواداران پرسپولیس را به بردی پرگل امیدوار کند.

در نیمه اول رحمتی سرمربی جوان شهرخودرو که چهارمین تجربه سرمربیگری خود را پیش‌رو داشت، با ارائه یک بازی منطقی و استفاده از 4 هافبک در میانه میدان توانست هوشمندانه پرسپولیس را کنترل کند اما غیبت مهم‌ترین مهره تهاجمی شهرخودرو یعنی امین قاسمی‌نژاد باعث شد این تیم در فاز تهاجمی کاری از پیش نبرد. البته افت اکبر صادقی و نمایش دور از انتظار او به علاوه استرس بازیکنان جوان شهرخودرو باعث شد این تیم در نیمه دوم نمایش قابل قبولی نداشته باشد چون هرچه از زمان بازی گذشت انگار که انرژی شاگردان رحمتی تحلیل رفت. رحمتی و شاگردانش بدشانس بودند که قبل از به صدا درآمدن سوت پایان بازی در نیمه اول دروازه‌شان باز شد. شاید اگر شهرخودرو با تساوی به رختکن می‌رفت رحمتی می‌توانست در نیمه دوم هم تدابیری برای بسته نگه داشتن دروازه تیمش بیندیشد اما انگار استرس باخت مقابل پرسپولیس باعث شد خود او هم دچار خطای محاسباتی شود.

با این حال و در شرایطی که دست رحمتی روی نیمکت برای افزایش قوای تهاجمی تیمش خالی بود اما شاگردان او در 20 دقیقه ابتدایی نیمه دوم توانستند حملات نصفه و نیمه‌ای برای رسیدن به گل تساوی داشته باشند. تهاجمی شدن تیم رحمتی باعث شد پرسپولیس در ضدحملات فرصت‌های زیادی به دست بیاورد که ضعف دروازه‌بان شهرخودرو هم مزید برعلت شد تا قرمزها به گل برسند و اگر بی‌دقتی بشار رسن و آرمان رمضانی نبود شاید بازی پرگل‌تر به پایان می‌رسید.

اوضاع و احوال شاگردان رحمتی بعد از دریافت گل دوم از پرسپولیس تغییر کرد. انگار که آب سرد بر پیکر این تیم ریخته شد و بازیکنان شهرخودرو بعد از گل احمد نورالهی کاملا بازی را رها کردند و سردرگم نشان دادند انگار که هیچ برنامه‌ای برای ادامه بازی نداشتند.

سیدمهدی رحمتی در دقایق پایانی برای برگرداندن بازی تصمیمات انتحاری گرفت و با 3 تعویض همزمان، تیمش را کاملا به فاز حمله برد و همین عامل باعث شد در دقایق 84 و 89 دوبار دیگر دروازه تیمش باز شود تا او در نخستین تجربه مربیگری‌اش برابر پرسپولیس با خاطره‌ای تلخ استادیوم آزادی را ترک کند.

دیدار+تیم+های+پرسپولیس+-+شهر+خودرو

قطعا اهالی فوتبال و مجموعه شهرخودرو هرگز از رحمتی جوان و تیم کم تجربه‌اش انتظار نداشتند در مقابل پرسپولیس با ارائه یک بازی تهاجمی پیروز میدان شود اما همین شکست می‌تواند تجربه‌ای باارزش برای رحمتی که در حال سپری کردن اولین تجربه مربیگری‌اش است، باشد چون تیم او حتی با وجود شکست مقابل پرسپولیس قابل احترام است. رحمتی می‌توانست مثل بسیاری از مربیان دیگر سیستمی کاملا تدافعی و دفاعی اتوبوسی را مقابل پرسپولیس به کار گیرد اما او با جسارت و شجاعت تیمش را هجومی به میدان فرستاد و حتی بعد از خوردن گل دوم هم تعویض‌های تهاجمی انجام داد.

نکته مهم درباره رحمتی جوان و تیم جوانش این است که باید توقعات مجموعه شهرخودرو و طرفداران این تیم منطقی و براساس داشته‌هایشان باشد. وقتی مدیریت یک باشگاه تصمیم به انتخاب یک سرمربی جوان و بی‌تجربه می‌گیرد باید پای انتخابش هم بایستد. ضمن اینکه دست او از نظر نیروی انسانی در شهرخودرو خالی است و باشگاه مشهدی نتوانست جایگزینی برای بازیکنان موثری مثل محمدرضا خلعتبری، محمدحسین مرادمند، میلاد سرلک و ... که این تیم را ترک کردند پیدا کند.

در واقع رحمتی این روزها مشغول آزمون و خطاست. ضمن اینکه طبق ادعای مدیران باشگاه او با پروژه‌ای 3 ساله به مشهد رفته و قرار هم نیست شهرخودرو در لیگ بیستم حتی مدعی کسب سهمیه باشد. رحمتی تیم جوان و خوبی را در اختیار دارد و می‌تواند از همین شکست مقابل پرسپولیس درس بگیرد تا این تجربه تلخ در بازی‌های آینده کمک حال او و تیمش باشد. 3

نظر شما