سیامک ویسی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

وابستگی به چند بازیکن برای هیچ‌ تیمی خوب نیست/ باید شکل و سبک بازی‌مان را تغییر دهیم

۱۳۹۹/۰۹/۱۲ - ۰۶:۴۳:۵۰
کد خبر: ۱۰۹۶۹۵۰
وابستگی به چند بازیکن برای هیچ‌ تیمی خوب نیست/ باید شکل و سبک بازی‌مان را تغییر دهیم
کارشناس بسکتبال گفت: وابستگی به چند بازیکن برای هیچ‌ تیمی خوب نیست، باید شکل و سبک بازی‌مان را تغییر دهیم.

سیامک ویسی، کارشناس بسکتبال درباره عملکرد فنی تیم‌ ملی ایران در پنجره دوم کاپ آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: به نظرم نکاتی که در بازی‌های تیم‌ ملی کاملا مشهود بود این است که متاسفانه بازیکن‌هایی که رهبری تیم را در داخل زمین به عهده داشتند نتوانستند به خوبی این کار را انجام دهند. این مسئله قطعا در کسب نتیجه موثر بود اما در کنار این نباید تعطیلات یک‌ساله‌ای که تیم‌ملی پشت سر گذاشت را هم نادیده گرفت.

او اضافه کرد: کرونا خیلی آسیب زد این آسیب را نه تنها در تیم‌ملی بلکه دو بازی‌های لیگ هم شاهد هستیم. نبود ستاره‌ای مانند حدادی هم قطعا تاثیرات خودش را داشت. حامد یک بازیکن حرفه‌ای و کاملا بازی‌ساز است بنابراین نبود چنین بازیکنی در کسب نتیجه اثر خواهد داشت که متاسفانه شاهد باخت تیم مقابل سوریه هم بودیم‌.

ویسی درخصوص احتمال خداحافظی ستاره‌ها از تیم‌ ملی پس از المپیک نیز گفت: این بازی‌ها و غیبت ستاره‌ها نشان داد که باید برای آینده فکری اساسی کرد شاید واقعا پس از المپیک برخی ستاره‌ها بخواهند دیگر کنار تیم‌ ملی نباشند بنابراین دچار مشکل خواهیم شد. در این رابطه همیشه حرف از سرمایه‌گذاری می‌شود اما به نظرم پس از این جدا از بحث سرمایه‌گذاری باید سبک بازی‌مان را کمی تغییر دهیم. وابستگی به چند بازیکن خوب نیست چون فرقی ندارد چون ممکن است در غیبت هر یک از آن‌ها باز هم دچار مشکل شویم‌ پس بهتر است شکل و سبک بازی‌مان را تغییر دهیم.

او افزود: حضور در المپیک برای بسکتبال ایران قابل افتخار است چراکه در المپیک جای برخی تیم‌های مطرح خالی است و این نشان از توانایی ایران دارد اما نتیجه گرفتن در المپیک کاملا متفاوت است. هدف داشتن خوب است و همه امیدواریم در المپیک هم شاهد درخشش بسکتبال ایران باشیم ولی باید واقعیت‌ها را هم پذیرفت؛ المپیک میدان بسیار بزرگی است. 3

نظر شما