پایان رافت:

حمایت سرمربی و همبازیان‌، نعمت بزرگی است/این آرامش و اطمینان بین باشگاه و تیم از شرایط قهرمانی است

۱۳۹۹/۰۹/۱۲ - ۱۶:۲۴:۳۵
کد خبر: ۱۰۹۷۵۳۷
حمایت سرمربی و همبازیان‌، نعمت بزرگی است/این آرامش و اطمینان بین باشگاه و تیم از شرایط قهرمانی است
مهاجم سابق پرسپولیس در خصوص وضعیت مهاجمان این تیم توضیحاتی ارائه کرد.

 

پایان رافت  گفت: خوشبختانه در بازی با شهر خودرو شاهد بودیم که پرسپولیس خودش را به خوبی نشان داد و نتیجه را با ارایه یک بازی فنی گرفت. به نظرم این اتفاق برای مهاجمان تیم هم رخ خواهد داد. آن‌ها حمایت سرمربی و همبازیان‌شان را دارند که نعمت بزرگی است و مطمئن باشند خودشان را که از زیر فشار خارج کنند، گل هم خواهند زد. همچنین خیلی خوب است که این روزها می‌بینیم مدیریت هم توانسته است یک انرژی مثبت و آرامشی را به تیم بدهد.
وی که درباره ارزیابی خود از شرایط پرسپولیس در لیگ و در آستانه فینال لیگ قهرمانان سخن می‌گفت، اظهار داشت: پرسپولیس در بازی با شهر خودرو نسبت به این چند مسابقه اخیر، فوتبال هماهنگ‌تر و منسجمی را نشان داد. البته این در ادامه روند رو به رشد تیم بود. ضمن آن‌که از بازی‌های قبل دیدیم که کادر فنی با نگاه به فینال آسیا لیگ را دنبال می‌کند و به این دلیل آرایش بدون حضور امیری و پهلوان را به کار می‌گیرد. از سوی دیگر برای جمع‌آوری امتیازات برنامه دارند. کار کادر فنی پرسپولیس به این دلیل بسیار سخت تر از دیگر مربیان لیگ است. آن‌ها به نوعی در حال مدیریت تمرین‌ها، مسابقه‌ها و جسم، روح و فکر بازیکنان هستند تا هر دو جبهه را با هم پیش ببرند.

پیشکسوت فوتبال پرسپولیس، در پاسخ به این موضوع از جانب برخی که عنوان کردند، پرسپولیس تاکتیک مشخصی نداشت، خاطر نشان کرد: نیازی به نظر من نیست. نتیجه و عملکرد پرسپولیس بهترین پاسخ است.مگر می‌شود بدون تاکتیک، برنامه و استراتژی تا فینال آسیا رفت، آن‌ها در حضور تیم‌هایی که دیدیم؟ همین بازی با شهر خودرو یک بازی کاملا تاکتیکی از پرسپولیس بود. حالا شاید نتوانند تحلیلش کنند یا این حرف را از روی کری‌های معمول رسانه‌ای مطرح کرده باشند ولی شهر خودرو در بازی‌های قبلی خودش تیم ضعیفی  نشان نداده بود، هرچند با تیمی که یحیی ساخته بود فاصله دارد. تمام خطوط این تیم از کار افتاده بود، خب تاکتیک پرسپولیس باعث این مساله شد. بدون تاکتیک و برنامه نمی‌شه سه گل زد و حداقل سه موقعیت عالی دیگر ایجاد کرد.


رافت ادامه داد: گل‌های پرسپولیس هم واقعا عالی بود. روی برنامه‌هایی به دست آمد که فکر می‌کنم برای مسابقه‌ای مثل فینال آسیا باید بیشتر مورد توجه باشد. گل اول او که سیدجلال با هوش و تجربه بالا زد و روی ضربه ایستگاهی بود. به نظرم باید بیشتر هم روی آن کار کرد یا گلی که با غافلگیری و روی شوت به دست آمد.


وی درباره شرایط خط حمله پرسپولیس و مهاجمان نیز تصریح کرد: این حرف‌ها همیشه بوده است. حتی برای آقای گل‌ها هم وجود داشته است. زمان خود ما هم بود . برای من هم بود. بازی در پرسپولیس همین است. واقعا فشار زیادی وجود دارد. البته اعتقاد من این است که ما می‌توانیم با کم کردن این فشار کمک کنیم. اگر بازیکن را در وضعیت تنش نگذاریم بهتر می‌تواند شرایط را پشت سر بگذارد ولی من می‌خواهم نکاتی را به خود مهاجمان بگویم. این که بازی در پرسپولیس بزرگ، این مسایل را دارد و باید به خودشان کمک کنند که از این فضا تاثیر نگیرند. هیچ کس به اندازه خوشان نمی‌تواند به آن‌ها کمک کند. باید روی مسایل روحی و روانی خودشان کار کنند. البته قرار نیست گل‌ها را هم همیشه مهاجمان بزنند. حرکت مهاجمان گاهی شرایط گلزنی را برای دیگران فراهم می‌کند. به نظرم در همین بازی هم اتفاق افتاد. در سال‌های گذشته هم این اتفاق افتاده است. خب وقتی تیم نتیجه بگیرد و گل بزند به خواسته اصلی خودمان رسیده‌ایم.

رافت افزود: پرسپولیس الان رمضانی، عبدی ، مهدیخانی و حتی امیری را برای خط حمله داردو امیری که واقعا با از خود گذشتگی بازی می‌کند. عبدی با وجود جوانی گل‌های حساسی زده است از جمله گلی که با آن بازی با النصر را به تساوی کشاند. مهدیخانی تازه به تیم اضافه شده است و به نظرم رمضانی هم نباید استرس داشته باشد. من شک ندارم که اگر همین موقعیت‌ها را در سایپا داشت، حداقل یکی را گل می‌کرد. این تاثیر فشار را نشان می‌دهد ولی واقعا اعتقاد دارم مهاجمان خوبی داریم که باید از این شرایط بگذرند. اگر خاطر همه باشد، عیسی آل‌کثیر هم بعد از بازی اول مورد انتقاد بود. البته من و شاید خیلی های دیگر حمایت کردیم. چون معلوم بود کارش را می‌داند و در صنعت نفت هم بازی او را دیده بودم. دیدیم که بعدا چه غوغایی کرد.
رافت افزود: مهاجمان و در کل تمام بازیکنان پرسپولیس یک نعمت بزرگ دارند. این که پشت هم هستند. سرمربی تیم پشت بازیکن خودش است. من به عنوان یک قدیمی و هوادار پرسپولیس از این فضایی که وجود دارد خوشحال هستم. یک توپ که خراب می‌شود، بازهم به بازیکن توپ می‌رسانند. از هم در زمین و بیرون زمین حمایت می‌کنند. این‌ها مسایل کوچکی نیست و به نظرم، این شرایط است که پتانسیل قهرمانی را در تیم ایجاد می‌کند. خوشبختانه آن تنش‌های چند وقت قبل از بین رفت. مدیریت جدید هم منابع مالی خوبی به تیم تزریق کرده است و هم فضای آرامش و اعتماد را برای کادر فنی و بازیکنان ایجاد کرده است. این‌ها مسایل مهمی هستند که به تمرکز و استفاده بیشتر از پتانسیل‌های کمک می‌کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز