محمود کلهر:

لغو مسابقات لیگ، تاثیری بر بازی فینال پرسپولیس در آسیا نخواهد داشت/ استقلال مدعی جام می‌شود

۱۳۹۹/۰۹/۱۷ - ۱۲:۲۶:۳۹
کد خبر: ۱۰۹۹۷۶۷
لغو مسابقات لیگ، تاثیری بر بازی فینال پرسپولیس در آسیا نخواهد داشت/ استقلال مدعی جام می‌شود
پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما، وضعیت فعلی تیم پرسپولیس را بررسی کرد و استقلال را جزو تیم‌های مدعی برای جام این فصل برشمرد.

به گزارش برنا؛ محمود کلهر در میز ورزشی برنامه "یه روز تازه" ابتدا درخصوص لغو دو بازی تیم پرسپولیس در دو هفته پیاپی و تاثیر آن بر بازی این تیم در مرحله فینال جام آسیا گفت: با توجه به مشکلات تیم پرسپولیس و آسیب دیدن تعدادی از بازیکنان آن، این تیم تاکنون در لیگ ایران بازی‌های متعدد داشته است که همین موضوع به آماده بودنش کمک می‌کند. البته اردو رفتن اتفاق خوبی است تا این تیم بتواند تمام قوای خود را برای پیروزی در فینالی که متعلق به ایران است، به کار بگیرد. قطعا قهرمانی پرسپولیس در آسیا پیامدهای مثبت مانند انتقال بازیکن به اروپا خواهد داشت و از طرفی نگاه دیگر ملت‌ها به فوتبال ایران عوض می‌شود زیرا ما تاکنون تجربه فینال و قهرمانی آسیا را نداشتیم.

او در واکنش به خبر لغو احتمالی بازی پرسپولیس با ذوب‌آهن بیان کرد: اگر این بازی هم لغو شود باز هم فکر می‌کنم که فاصله آخرین بازی پرسپولیس تا فینال آسیا خیلی زیاد نیست. البته باید در نظر داشت که پرسپولیس بازیکن‌های کلیدی خود مانند شجاع خلیل‌زاده را از دست داده است. سیدجلال حسینی شرایط خوبی دارد اما بازیکن‌های قدیمی بر اثر تحمل فشار زیاد ممکن است دچار آسیب شوند. به نظرم سیدجلال می‌تواند در بازی فینال لیدر بسیار خوبی باشد. در مجموع شاید پرسپولیس فعلا در حال انجام مسابقه نباشد، اما با به کارگیری کل قوا و تاکتیک‌هایی که کادر فنی برای تک‌تک بازیکنان دارد، می‌تواند فینال آسیا را از آن خود کند.

بازیکن سابق تیم پرسپولیس درباره اینکه قرار است قبل از بازی فینال، از هواداران تست کرونا گرفته شود و در نهایت  ۵۰ درصد ورزشگاه، پذیرای هواداران خواهد بود اظهار کرد: با توجه به اینکه تعداد ایرانی‌های ساکن قطر بسیار زیاد است، این اتفاق قطعا به حال پرسپولیس کمک خواهد کرد. نکته جالب این است که آنها با رعایت پروتکل‌ها چنین شرایطی را فراهم می‌کنند، چه خوب است که ما هم در کشور خود همین کار را انجام دهیم.

کلهر در ادامه پیرامون قانون ۱۱+۵ یا ۱۵+۱ فوتبال و شکایت‌های رحمان رضایی سرمربی تیم ذوب‌آهن از این قانون و تصویب‌کنندگان آن گفت: اگر قرار است بازی‌ها انجام و قوانین اجرا شود، همه باید از آن تبعیت کنند. الان در اروپا بازی‌های لیگ انجام می‌شود، اگر ما هم می‌خواهیم بازی‌های خودمان را ادامه دهیم باید مانند آنان برخورد کنیم. در مجموع ۳۵ بازیکن در اختیار یک باشگاه است، بنابراین یک تیم از قبل باید شرایط را پیش‌بینی و بازیکنان جوان را برای جایگزینی آماده کند. البته که می‌شود در این قانون تجدید نظر و حتی تعداد بازیکنان را بیشتر کرد.

وی افزود: قطعا بخشی از صحبت‌های رحمان رضایی درست است زیرا باشگاه‌ها دیر کامل می‌شوند، مربی‌ها دیر تیم خود را تحویل می‌گیرند و شاید نتوانند بازیکنان مدنظر خود را هم بیاورند اما بیشتر کردن تعداد بازیکنان می‌تواند در این شرایط کمک‌کننده باشد.

بازیکن سابق تیم استقلال با بیان اینکه استقلال در این فصل از ۱۲ امتیاز قابل دریافت، ۷ امتیاز گرفته است و پیش‌بینی خود از آینده این تیم در این فصل گفت: به نظرم استقلال باز هم جزو ۴ تیم اول لیگ خواهد بود. اسقلال در تمام نقاط زمین بازیکن تاثیرگذار دارد. البته آمدن محمود فکری، فراهم‌سازی بستر برای کار او و نقش هواداران در بالا پایین شدن این تیم موثر بوده است. اما استقلال هنوز هم ضعیف نیست، البته تیم‌های دیگر هم برای این فصل خیلی خوب برنامه‌ریزی کرده‌اند.

وی درخصوص تیم‌های مدعی این فصل اظهار کرد: استقلال، سپاهان با اینکه در این مدت نتیجه خوبی نگرفته‌اند و پرسپولیس می‌توانند مدعی باشند. تیم گلگهر هم می‌تواند در این فصل پدیده باشد.

سرمربی سابق تیم کوثر تهران با انتقاد از مظلوم واقع شدن مربیان ایرانی گفت: امیر قلعه‌نویی و یا یحیی گل‌محمدی با این همه نتیجه خوب و دیگر مربیان ایرانی همواره مظلوم واقع می‌شوند. رقابت بین مربیان باید بیشتر شود. گل‌محمدی بهترین مربی آسیا شده است اما در ایران به او فضای کار نمی‌دهند. اگر رقابت بین مربیان بیشتر شود، آن وقت من مربی تلاش می‌کنم تا دانش مربی‌گری خود را بالا ببرم. ما مربیان ایرانی بسیار خوبی داریم که می‌توانستند در مقام مربی تیم‌ملی هم خودشان را محک بزنند.

او درخصوص فوتبال رده پایه و انتخاب مهابادی بیان کرد: مهابادی مربی خیلی خوبی است اما کار تیم‌های رده پایه تخصصی است. کسانی که انتخاب‌کننده هستند گزینش‌های صحیح و درست و تخصصی ندارند.

گفتنی است برنامه "یه روز تازه" مجله خبری صبحگاهی تهیه شده در گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و... با اجرای وحید رونقی و فریبا باقری روی آنتن می‌رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز