مروری بر هفته پنجم لیگ برتر فوتبال؛

از برد کرونایی رحمتی تا توقف تلخ آبی‌ها/ دعوای مربیان استقلالی/ تارتار ترمز ژنرال را کشید

۱۳۹۹/۰۹/۱۸ - ۰۸:۱۹:۱۹
کد خبر: ۱۱۰۰۱۱۷
از برد کرونایی رحمتی تا توقف تلخ آبی‌ها/ دعوای مربیان استقلالی/ تارتار ترمز ژنرال را کشید
هفته پنجم لیگ برتر فوتبال مثل هفته‌های گذشته با اتفاقات جنجالی همراه بود.

به گزارش برنا؛ هفته پنجم لیگ برتر فوتبال در شرایطی به پایان رسید که دیدار پرسپولیس و نساجی به دلیل حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا به تعویق افتاد.

در این هفته از لیگ برتر باز هم شاهد دیدارهایی جنجالی با چاشنی اعتراض تیم‌ها به داوری بودیم.

در ادامه به بررسی اتفاقات دیدارهای هفته پنجم لیگ برتر می‌پردازیم.

نفت مسجدسلیمان- سپاهان اصفهان؛ ایستگاه زرد‌پوشان را گرفته‌اند

شاگردان محرم نویدکیا در شرایطی برابر نفت مسجدسلیمان غیرقابل پیش‌بینی‌ترین شکست را متحمل شدند که بار دیگر ضربات ایستگاهی علیه آنها بود. سپاهان در مسجدسلیمان کاملا غافلگیر شد تا در پایان 90 دقیقه با شکست 3 گله به کار خود پایان دهد و شرایط را در جدول به بدترین شکل ممکن دنبال کند. نکته جالب توجه این دیدار گل‌های دریافتی شاگردان نویدکیا بود. سپاهان در 5 بازی اخیر 7 گل دریافت کرده که 4تای این گل‌ها روی ضربات ایستگاهی بوده است. این باخت دومین شکست شاگردان نویدکیا در لیگ بیستم بوده که اولین باخت این تیم هم دقیقا با نتیجه 3 بر یک مقابل گل‌گهر اتفاق افتاد. نفت مسجدسلیمان که با مشکلات مالی عدیده‌ای هم دست و پنجه نرم می‌کند پیش از این تیم‌های مدعی دیگری مثل پرسپولیس و تراکتور را متوقف کرده بود تا حسینی نشان دهد در عرصه مربیگری از توانایی‌های بالایی برخوردار است.

ذوب آهن اصفهان-شهرخودرو مشهد؛ خوشبختی شاگردان رحمتی با چاشنی کرونا

29F06FC8-15CA-4143-BB77-DA2925E741C8

در حالی که شیوع گسترده کرونا در اردوی ذوبی‌ها دست رحمان رضایی برای چیدن ترکیب مورد نظرش را خالی کرده بود، سیدرحمتی و شاگردانش توانستند از این شرایط نهایت بهره را ببرند. شهرخودرو که هفته گذشته شکست تلخی از پرسپولیس خورد در دیدار مقابل ذوب‌آهن با بازگشت ستاره خط حمله‌اش یعنی امین قاسمی نژاد بردی با ارزش را در اصفهان به دست آورد. قاسمی‌نژاد که بعد از درخشش و به ثمر رساندن 2 گل در نخستین بازی شهرخودرو مقابل ماشین‌سازی مصدوم شد، در دومین دیداری که برای این تیم به میدان رفت 2 گل دیگر برای تیم رحمتی به ثمر رساند تا 4 گله شود. برد مقابل ذوب‌آهن در شرایطی برای تیم مشهدی به دست آمد که رحمتی و شاگردانش باید هفته آینده مقابل استقلال به میدان بروند و این برد تاثیر زیادی در افزایش روحیه و انگیزه این تیم خواهد داشت. می‌توان گفت رحمتی با این برد 2 گله برای تیم سابقش خط و نشان کشید.

تراکتور تبریز-فولاد خوزستان؛ فقط جنجال و دیگر هیچ

01551178

در حالی که به نظر می‌رسید تیم‌های مدعی فولاد و تراکتور دیدار مهیج و دیدنی را رقم بزنند اما هر دو تیم فوتبالی ضعیف و دور از انتظار را به نمایش گذاشتند. علیرضا منصوریان و جواد نکونام که هر دو سبقه استقلالی بودن داشتند در یک بازی بسیار ضعیف حتی از ایجاد موقعیت گل روی دروازه حریف هم عاجز بودند و هرگز در حدو اندازه‌های مدعیان قهرمانی ظاهر نشدند. البته این بازی فقط از نظر فوتبالی سرد و بی روح بود اما تا دلتان بخواهد درگیری داشت و حاشیه. درگیری نیمکت‌ها با یکدیگر تنها اتفاق ویژه این بازی بود. از ابتدای مسابقه علیرضا منصوریان و جواد نکونام با یکدیگر وارد درگیری‌های ادامه‌دار شدند و این موضوع تا آخرین دقایق نیز دیده می‌شد که سرانجام یک نفر از اعضای نیمکت دو تیم اخراج شدند. در واقع حساس‌ترین بازی هفته پنجم چیزی جز همین درگیری‌ها بین نیمکت‌نشینان دو تیم نداشت. هر دو تیم در این دیدار به داوری معترض بودند.

سایپا تهران-مس رفسنجان؛ نارنجی‌ها سلطان تساوی

شاگردان ابراهیم صادقی یکی از موردهای عجیب لیگ بیستم هستند. سایپا با تساوی مقابل مس رفسنجان چهارمین مساوی خود در لیگ بیستم را به ثبت رساند تا مشخص شود تیم ابراهیم صادقی بر همان مدار سال گذشته می‌چرخد. با این تساوی مس رفسنجان هم نتوانست طلسم نبردن‌های خود را بشکند.

گل‌گهر سیرجان-پیکان تهران؛ ترمز تیم ژنرال کشیده شد

پیکان با مهدی تارتار توانست ترمز بردهای تیم امیر قلعه‌نویی را بشکند و نخستین شکست فصل را به صدرنشین تحمیل کند. گل‌گهر و پیکان در شرایطی به مصاف یکدیگر رفتند که سرمربیان دو تیم که اختلاف نظری قدیمی با یکدیگر دارند و این بازی برای هر دوی آنها تقابلی حیثیتی بود. تارتار که پیش از این 2 مربی استقلالی دیگر در لیگ یعنی سیدمهدی رحمتی و محمود فکری را ناکام کرده بود این بار هم امیر قلعه‌نویی را شکست داد تا در تقابل با سرمربیان استقلالی لیگ هت‌تریک کرده باشد. تیم او در این دیدار با پدیده عجیب اوت اندازی در لیگ یعنی نادر محمدی به گلی روحیه بخش دست پیدا کرد که البته اشتباه علیرضا حقیقی دروازه‌بان گل‌گهر که روزی بدی را سپری کرد هم در آن گل تاثیر زیادی داشت. در دقایق پایانی این بازی امیر قلعه‌نویی به شدت به اتلاف وقت شاگردان مهدی تارتار معترض بود و اعتقاد داشت پیکانی‌ها با مصدومیت‌های ساختگی وقت بازی را تلف می‌کنند که تارتار هم واکنش تندی به این ادعای قلعه‌نویی نشان داد. ادعایی که پیش از این سیدمهدی رحمتی و محمود فکری هم در تقابل با پیکان داشتند.

آلومینیوم اراک-ماشین‌سازی تبریز؛ غیرقابل پیش‌بینی

شاگردان رسول خطیبی با زدن 4گل مقابل ماشین‌سازی به طلسم نبردن‌های خود پایان دادند تا اولین بردشان در تاریخ لیگ برتر را جشن بگیرند. اتفاقی که می‌توانست برای ماشین‌سازی هم رخ دهد اما اینطور نشد و چهارمین باخت این تیم همراه با 2رقمی شدن تعداد گل‌های خورده رقم خورد.

استقلال تهران-صنعت نفت آبادان؛ طعم تلخ تساوی

دیدار+تیم+های+فوتبال+استقلال+-+صنعت+نفت

استقلال در روزی که چند ستاره اصلی تیمش را در اختیار نداشت نتوانست مقابل صنعت‌‌نفت آبادان به برتری برسد. آبی‌پوشان در این دیدار به گل اول رسیدند اما نتوانستند از گل زده خود محافظت کنند و بازی به تساوی کشیده شد. استقلال بعد از دریافت گل تساوی در حالی که سعی داشت گل‌های بیشتری بزند چند بار نزدیک بود روی ضدحملات و عدم تمرکز دفاعی حتی بازی را ببازد. اتفاقی که می‌توانست در همین پنجمین هفته شرایط را برای فکری بحرانی کند. البته اگر داور بازی هم گل صحیح نفتی‌ها را به اشتباه آفساید اعلام نمی‌کرد چه بسا استقلالی‌ها دومین شکست‌شان در لیگ بیستم را تجربه می‌کردند اما بی‌دقتی نفتی‌ها و درخشش رشید مظاهری باعث شد استقلال بتواند یک امتیاز از این بازی بگیرد. با این وجود و در شرایطی که به نظر نمی‌رسید داوری به ضرر استقلال بوده باشد سرمربی این تیم در پایان بازی به شدت عصبانی بود و از داور تا مسئولین و عده‌ای که دقیق نگفت چه کسانی هستند و نمی‌گذارند استقلال نتیجه بگیرد حرف زد. البته که او در آخر حرف‌هایش هم گفت که به تیمی که در اختیار دارد امیدوار است و قصد دارد استقلال واقعی را در هفته‌های آینده بسازد. 4/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز