حسن گلستانه در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

فیتنسی درست کردند که واقعا مضحک است/ برای ۵ دقیقه مسابقه باید یکسال تمرین کرد/ اوایل دوست نداشتم مسابقه دهم

۱۳۹۹/۰۹/۱۹ - ۲۳:۴۵:۲۸
کد خبر: ۱۱۰۰۶۰۶
فیتنسی درست کردند که واقعا مضحک است/ برای ۵ دقیقه مسابقه باید یکسال تمرین کرد/ اوایل دوست نداشتم مسابقه دهم
اولین مدال‌آور فیتنس ایران در جهان با حضور در خبرگزاری برنا با تاکید بر این‌که برای 5 دقیقه مسابقه باید یکسال تمرین کنی، گفت: فیتنسی درست کردند که واقعا مضحک است!

حسن گلستانه که در رشته فیتنس افتخار آفرین بوده و اولین مدال‌آور این رشته برای ایران در جهان محسوب می‌شود مهمان گروه ورزشی خبرگزاری برنا بود و صحبت های جالبی در خصوص این رشته انجام داد که در زیر می‌خوانید:

اوایل دوست نداشتم مسابقه دهم 

دلیل انتخاب من برای این رشته این بود که فیتنس یک سبک سلامتی زندگی است. از سال 1374 اولین باری بود که به باشگاه رفتم و ورزش را شروع کردم و در واقع شما در هر ورزشی می‌توانید فیتنس و سلامت باشید و تناسب اندام خوب داشته باشید. اگر بخواهم بگویم به‌صورت حرفه‌ای چه زمانی آغاز کردم باید بگویم سال 1383 بود که دیگر حرفه‌ای وارد شدم و اوایل به خاطر مسائلی که در پرورش اندام وجود داشت دوست نداشتم مسابقه دهم تا به جایی رسدیم که بحث فیتنس که در خارج داغ بود را به ایران انتقال دادم و خیلی فعالیت‌ها کردم و تا حدی نتیجه داد.

سعی کردم حال سلبریتی‌ها را بهتر کنم 

من با خیلی از سلبریتی‌ها در ارتباطم و خیلی از آن‌ها دوستان صمیمی و خانوادگی‌ام هستند که سال‌های سال است با هم دوست هستیم و همیشه سعی کردم تا آنجایی که می‌توانم راهنمایی‌شان کنم و به نوعی کمک کنم که هم زندگی سالم‌تری داشته باشند و هم حال بهتری.

11111

رئیس فدراسیون بدنسازی باید از جنس این ورزش باشد

در خصوص اینکه رئیس فدراسون بدنسازی که قرار است انتخاب شود باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد باید بگویم زدن یکسری حرف‌ها کلیشه‌ای است ولی به نظر من باید از جنس آن ورزش باشد حالا هر ورزشی که می‌خواهد باشد. اگر از جنس آن ورزش نباشد از خیلی دغدغه‌ها و اتفاقات خبر نخواهد داشت چون خیلی مسائل را از نزدیک لمس نکرده، بنابراین هیچ‌وقت نمی‌تواند حسی که یک ورزشکار دارد را داشته باشد مخصوصا در ورزش بدنسازی که خیلی سخت است و یکسری مسائل و مشکلات دارد که واقع ممکن است با خیلی ورزش‌های دیگر متفاوت باشد.

فیتنسی را درست کردند که واقعا مضحک است

فدراسیون IFBB فدراسیونی است که فیتنس داخل آن نبوده و به خاطر اینکه بادی بیلدینگ طرفداران زیادی داست اما در طول زمان که گذشت طرفدارانش ریزش داشته‌اند نه به خاطر اینکه جذاب نبوده اتفاقا بوده و خود من با دیدن یکسری عکس‌ها به این رشته علاقه‌مند شدم. منتهی بحث این است که خلی‌ها ژنتیک این را ندارند که بادی بیلدینگ کار کنند و این نبود ژنتیک باعث می‌شود شما نتوانید آنقدر وزن بگیرید یا آنقدری که باید غذا بخورید و هزاران مسئله دیگر. در نهایت ورزش فیتنس در دنیا از اول متولی و فدراسیون خیلی قوی داشته و با برنامه کار کرده و همیشه هم طرفدار داشته؛ مسئولان وقتی دیدند طرفداران بادی بیلدینگ کمتر شده آمدند ورزشی را درست کردند به نام ورزش فیزیک که تقریبا شش سال است که پایه گذاری شده و بچه ها قهرمانی های زیادی هم به دست آوردند . به خاطر یکسری مسائل که شاید کپی رایت باشد یکسری چیز ها را حذف کردند که مثل فیتنس نباشد . بعد آمدند روی یک کپی‌برداری فیتنسی را درست کردند که واقعا مضحک است فقط برای اینکه بتوانند مخاطب بگیرند. در ایران به خاطر مسائلی که وجود دارد و در واقع رئیس فدراسیون هم بحث فیتنس را از نزدیک دیده بود یک لاین از فیتنسی که این‌ها درست کرده بودند این است که حرکات موزون هم دارد آن هم نه به معنای رقص؛ منظورم حرکات نمایشی است و چیزی است که مربوط به انعطاف بدنی است و ما این موضوع را در آمادگی جسمانی هم داریم. منتهی ما از این فیتنس کلا محروم شدیم و 13 سال فدراسیون به هیچ عنوان هیچ کاری در زمینه  فیتنس نمی‌کرد و ما خیلی از دوستانی که داشتیم و می‌توانستند موفق باشند را از دست دادیم. البته رئیس فدراسیون ما محترم بود و تصمیمش در آن زمان این بوده و من نمی‌توانم خرده بگیرم ولی می‌شد با اصلاحاتی اینکار را انجام داد. فدراسیون IFBB با فدراسیون ایران تفاهم نامه همکاری دارند می‌توانستند همین‌طور با فدراسیون جهانی فیتنس یک تفاهم نامه داشته باشند. اگر با فدراسیون بین‌المللی فیتنس تعامل داشته باشند این خیلی خوب است چون فیتنس کار‌های ما راحت می‌توانند در فدراسیون مسابقه دهند و لازم نیست با هزینه شخصی خودشان در مسابقات شرکد کنند تازه به رسمیت هم شناخته نشوند و تمام زحمات‌شان هم هدر برود.

111

برای 5 دقیقه مسابقه باید یک‌سال تمرین کنی

رشته بدنسازی پر هزینه است و زمانی که من خودم واردش شدم شاید نمی‌توانستم آن قدری که باید هزینه کنم و آن زمان‌ها هم کسی آنقدر اطلاعات در مورد این رشته نداشت و آن موقع همه از بدنسازی این را می‌دانستند که باید سیب‌زمینی و تخم‌مرغ بخورند! تعداد انگشت‌شماری بودند که اطلاعات کافی داشتند و خدا را شکر من در زمانی با آن افراد برخورد داشتم و خیلی نکات را یاد گرفتم. هزینه‌ها در این ورزش بسیار بالاست. وقتی شما می‌خواهی رژیم غذایی را دنبال کنی قطعا هزینه‌بر است. یکی از کمبودهای فدراسیون این است که بخش حرفه‌ای زیاد دیده نمی‌شود و آئین‌نامه فدراسیون به این صورت است که تا زمانی که آماتور هستی، حمایتت می‌کنند. در کل بدنسازی و رشته‌ای مرتبط به آن از لحاظ هزینه‌ای ورزش بسیار پر هزینه‌ای است از بحث غذا بگیرید تا هزینه لباس، کفش، باشگاه، مکمل‌های غذایی و ... ممکن است این موضوع در خیلی از ورزش‌ها برای مثال بیلیارد وجود نداشته باشد. نکته دیگر اینکه در بدنسازی باید یک‌سال تمرین کنی تا 5 دقیقه مسابقه دهی، برعکس فوتبال که مدام در حال تمرین و بازی هستی. 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز