در بحث عدالت آموزشی ما بسیار جلو هستیم؛

فرهادی‌زاد: در جامعه ما فضا کاملا برای عدالت جنسیتی فراهم است

۱۳۹۹/۰۹/۱۹ - ۱۳:۵۰:۲۵
کد خبر: ۱۱۰۱۰۲۰
فرهادی‌زاد: در جامعه ما فضا کاملا برای عدالت جنسیتی فراهم است
معاون توسعه ورزش بانوان گفت: در جامعه ما فضا کاملا برای عدالت جنسیتی فراهم است.

به گزارش برنا، مهین فرهادی‌زاد، معاون توسعه ورزش بانوان در نشست خبری که ظهر امروز برگزار شد، اظهار داشت: مسابقات لیگ‌های هندبال، والیبال و بسکتبال و بدمینتون فعال شده است. بچه‌هایی هم که سهمیه دارند، تمرینات خود را انجام می‌دهند. آخرین نفر حمیده عباسعلی است که حالش خیلی خوب بود و گفته به زودی تمرینات خود را آغاز می‌کند.

وی افزود: در برخی رشته‌ها مثل تنیس روی میز امید به کسب سهمیه داریم. ندا شهسواری و شیما صفایی امیدهای دریافت کسب سهمیه هستند و تمرینات و اردو را به زودی آغاز می‌کنند. البته آنها در استان خود تمرین دارند و اردوی‌شان به زودی در کردستان آغاز می‌شود. ندا شهسواری در دو دوره گذشته تلاش زیادی داشته است. شیما صفایی هم با 17 سال بسیار قدرتمند و حریف ندا شهسواری است.

معاون امور ورزش بانوان ادامه داد: در دوومیدانی کمیته بانوان راه‌اندازی شده است. من در جمع ورزشکاران این رشته بودم. فرزانه فصیحی برای اردو و کسب سهمیه به خارج از کشور اعزام شده و تمرینات خود را شروع کرده است. وی برای 100 متر تلاش می‌کند و امیدواریم شرایط کسب سهمیه را داشته باشد. بچه‌های جوان ما در دومیدانی رکوردهای خوبی زدند. این رکوردها به المپیک نزدیک نیست، ولی اینها جوانانی هستند که باید روی آنها کار شود. من قول دادم هر کار بتوانم برای دوومیدانی بانوان انجام بدهم.

فرهادی‌زاد عنوان کرد: در بدمینتون ثریا آقایی از شانس‌های ما بوده و ما ناامید نیستیم. تکواندو نیز به دنبال کسب آمادگی برای دختران ملی‌پوش است.  به اندازه همین تعداد سهمیه که گرفتیم، هنوز شانس کسب سهمیه وجود دارد. در پارالمپیک نیز شرایط بسیار خوبی وجود دارد. همچنین تیراندازی چهار سهمیه در دختران دارد. خوشبختانه الهام هاشمی با حمایت دادگر در تیم ملی حاضر است و از اینکه ورزشکاران در کنار مربی و حمایت فدراسیون با آرامش به تمرین می‌پردازند، خوشحالیم‌.

وی گفت: قهرمانان رشته‌ها که امروز پیشکسوت هستند و اکثر آنها سن حدود 35 سال دارند. در واقع مربیان و ورزشکارانی داریم که نیازمند آموزش هستند و لازم بود کارهای خاصی انجام شود‌. بر همین اساس شاخص‌ها معرفی و 400 نفر معرفی شدند که در سنی هستند که می‌توانند بعد از دوره‌های آموزشی در راس امور قرار بگیرند. ما در داخل هر کمیته فدراسیون‌ها از زنان توانمند استفاده می‌کنیم و باید فرآیندهای آموزش برای آنها به منظور انجام کارهای مدیریتی طی شود.

فرهادی‌زاد با اشاره به اینکه در گذشته در برخی رشته‌ها مانند تیراندازی و قایقرانی در بخش بانوان افرادی را نداشتیم، تصریح کرد: امروز کارهای خوبی انجام شده است. در شورای راهبردی همه اعضا بر آموزش رای دادند. در بحث عدالت آموزشی ما بسیار جلو هستیم و افراد زیادی در کشور داریم. در امر قضاوت نیز نیروهای زیادی داریم و حتی در رقابت‌های بین‌المللی نیز داورانی داریم. در المپیک یک سهمیه داوری زنان در تنیس روی میز و از همه مهم‌تر ما کرسی‌های بین‌المللی داریم.

معاون وزیر ورزش خاطرنشان کرد: در طرح «جانشین پروری و توانمند سازی» 54 ساعت کلاس آموزشی داریم. دوره تکمیلی آن نیز در بحث فضای مدیریت بومی با حضور مدیران با تجربه زنان برگزار می‌شود. از افراد معرفی شده از سوی فدراسیون‌ها و بررسی شاخص‌ها 150 نفر انتخاب شدند و در سه دوره 50 نفره کلاس را برگزار می‌کنیم. ما از سرفصل‌هایIOC  استفاده کردیم و در دوره‌های تکمیلی همه آنچه لازم است که برای آمادگی مدیریت لازم است، ارائه می‌شود. بر اساس عناوین کلاس‌ها از بهترین افراد در بخش بانوان برای تدریس استفاده می‌کنیم. دهه اول دی ماه کلاس‌ها آغاز خواهد شد.

فرهادی‌زاد در خصوص کاهش فاصله زنان و مردان در امر ورزش گفت: در جامعه ما فضا کاملا برای عدالت جنسیتی فراهم است و در این بحث جلو هستیم. کارها نیز شروع شده و در بازی‌های آسیایی نیز شاهد رشد چشمگیر حضور بانوان بودیم. فدراسیون‌ها هم به سمت استفاده بیشتر از ظرفیت بانوان حرکت کردند. امسال در ارزیابی فدراسیون‌ها توجه به بحث بانوان در سال 98 برای برآورد اعتبارات فدراسیون‌ها مورد توجه قرار گرفت و نشان داد که فدراسیون‌ها در این مسیر حرکت کردند.

وی در مورد معرفی نایب رئیس بانوان والیبال عنوان کرد: اختیار رئیس است که نفر مورد نظر را برای نایب رئیسی انتخاب کرده و ما بررسی می‌کنیم. والیبال شرایط خوبی را طی می‌کند و آکادمی خاص زنان را فراهم کرده است و اگر نایب رئیس مستقر شود، کار با همکاری دوستان در فدراسیون بهتر پیش می‌رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز