هفته ششم لیگ برتر فوتبال؛

تقابل سلطان تساوی‌ها/ ژنرال به دنبال جبران مافات

۱۳۹۹/۰۹/۲۲ - ۰۰:۰۶:۱۳
کد خبر: ۱۱۰۱۷۷۲
تقابل سلطان تساوی‌ها/ ژنرال به دنبال جبران مافات
هفته ششم لیگ برتر فوتبال امروز با برگزاری 5 دیدار ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش برنا؛ ادامه مسابقات هفته ششم لیگ برتر فوتبال امروز برگزار می‌شود. در دیدارهای امروز فولاد میزبان سایپاست و پیکان از آلومینیوم پذیرایی می‌کند. گل‌گهر به آبادان می‌رود تا با صنعت‌نفت دیدار کند و مس رفسنجان هم در خانه با نفت مسجدسلیمان مسابقه می‌دهد.

فولاد خوزستان- سایپا تهران

سلاطین تساوی!

بازی فولاد و سایپا دیدار تیم‌هایی است که هر 2 تا به اینجا با 4 مساوی از 5 بازی که برگزار کرده‌اند بیشترین تعداد تساوی را در بین تیم‌‌ها دارند و تا الان هیچ شکستی را متحمل نشده‌اند. تیم جواد نکونام در حالی از 5 بازی 4 تساوی به دست آورده که از این تیم به عنوان یک مدعی نام برده می‌شد اما تا به‌اینجا در بازی‌هایشان چنین موضوعی را نشان نداده‌اند. البته این تیم خوزستانی یک رکورد در این 5 هفته ثبت کرده است؛ آن‌ها برای اولین بار در تاریخ حضورشان در لیگ برتر در 5 هفته‌ ابتدایی هیچ شکستی را نپذیرفته‌اند که تا به حال این اتفاق رخ نداده بود. بهترین نتیجه این تیم در 5 هفته ابتدایی پیروزی مقابل تیم مدعی استقلال تهران بود. نکونام برای بازی با سایپا هیچ محرومی ندارد تا دستش برای استفاده از بازیکنان مختلفش باز باشد.

ابراهیم صادقی در سایپا بعد از پشت سر گذاشتن روز‌های سخت فصل قبل تیمش شرایط بهتری پیدا کرده است تا نشان دهد ثبات می‌تواند یکی از عوامل موفقیت باشد. آن‌ها تا به اینجا هیچ شکستی را تجربه نکرده‌اند و با 4 تساوی و یک برد و کسب 7 امتیاز در مکان نهم جدول رده‌بندی قرار دارند. محسن مسلمان، بازیکن اسبق تیم‌های سپاهان و پرسپولیس، این روز‌ها با سایپا در حال بازگشت به دوران اوج خود است. او با یک گل 3 امتیازی در بازی مقابل نساجی و یک پاس گل در بازی مقابل سپاهان در شرایطی که به عنوان یار جانشین وارد زمین شده بود، ابراهیم صادقی را مجاب کرد در بازی این تیم مقابل مس رفسنجان از ابتدا وارد زمین شود. سایپا جزو تیم‌های جوان لیگ است که در مقایسه با تیم‌های بزرگ هزینه‌ زیادی انجام نداده و قطعا مسئولان باشگاه با قرار گرفتن تیم در میانه جدول ابراز رضایت خواهند داشت.

پیکان تهران- آلومینیوم اراک

جدالی برای بالانشینی

پیکان هفته گذشته موفق شد تیم صدرنشین گل‌‌گهر سیرجان در ورزشگاه خانگی این تیم کرمانی با نتیجه 2 بر یک شکست دهد. پیکانی‌ها تا دقیقه 7 بازی با گل‌گهر موفق شدند 2 گل به ثمر برسانند که یکی از جالب‌‌ترین اتفاقات لیگ فوتبال کشورمان در این بازی رخ داد. نادر محمدی، مدافع راست پیکان که در چند بازی اخیر توانایی خود را در پرتاب اوت دستی‌های آکروباتیک و بلند نشان داده، بار دیگر شانس خود را امتحان کرد و با اشتباه محرز علیرضا حقیقی توپ او از اوت با برخورد به نوک انگشتان دروازه‌بان، وارد دروازه شد. تارتار نشان داده در این دوره از مسابقات لیگ به دنبال این است تا با ارایه یک فوتبال دفاعی در ابتدا نتیجه را حفظ کند و امتیازات را از دست ندهد. تاکتیک تارتار تا به اینجا جواب داده و تیم او با 8 امتیاز در مکان چهارم لیگ قرار دارد، مکانی که اگر تا پایان فصل حفظ شود قطعا یک افتخار برای باشگاه پیکان محسوب می‌شود.

آلومینیوم در بازی هفته پنجم مقابل ماشین سازی با نتیجه 4بر یک به پیروزی رسید. رسول خطیبی که لیگ را با کمی حاشیه آغاز کرد و چندان از شرایط باشگاه راضی نبود در تیم ماندنی شد تا شرایط را بهبود بخشد و این اتفاق رخ داده و حفظ این روند رو به جلو در دستور کار قرار خواهد داشت. البته این را باید در نظر گرفت که تیم ماشین‌سازی یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های این فصل به نظر می‌رسد. از دیگر نکات قابل توجه تیم آلومینیوم در هفته قبل این بود که این تیم تا هفته چهارم موفق به گلزنی نشده بود و آغاز گلزنی این تیم برایشان بسیار شیرین بود. این تیم اراکی حال که خود را از انتهای جدول کمی جدا کرده با توجه به اختلاف کم امتیاز‌ها با پیروزی مقابل پیکان حتی می‌تواند جای این تیم را در نیمه بالای جدول بگیرد.

صنعت‌نفت آبادان- گل‌گهر سیرجان

اوج حساسیت

صنعت‌نفت آبادان تیم بسیار سرسختی در هفته‌های ابتدایی لیگ نشان داده است. این تیم آبادانی به راحتی امتیاز از دست نمی‌دهد و تا به اینجا نمایش خوبی مقابل تیم‌های خوب لیگ داشته است. هفته قبل در شرایطی برزیلی‌های آبادان در ورزشگاه آزادی تهران تیم استقلال را با نتیجه یک-یک متوقف کردند که حتی می‌توانستند در این دیدار پیروز شوند و تنها شکست شاگردان پورموسوی مقابل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی بود. طالب ریکانی، کاپیتان تیم صنعت نفت، تا به اینجا ستاره‌ این تیم بوده و با 4 گل زده جزو بهترین گلزنان لیگ است. زردپوشان آبادانی با 8 امتیاز در مکان پنجم قرار دارند و نشان داده‌اند امسال می‌توانند لیگ را در نیمه‌ بالای جدول به اتمام برسانند.

گل‌گهر بدون شک تا به اینجای لیگ پدیده‌ مسابقات بوده است. با اینکه سیرجانی‌ها در بازی هفته قبل مقابل پیکان با اشتباهات فردی 2 بازیکن خود شکست خوردند اما تیم برتر زمین بود و موقعیت‌های زیادی روی دروازه حریف ایجاد کردند. با اینکه برخی از اهالی فوتبال معتقدند گل‌‌گهر در ادامه مسابقات از صدر پایین خواهد آمد و در نهایت همان تیم‌های بزرگ مدعی در کورس خواهند بود اما با توجه به فوتبال خوبی که شاگردان قلعه نویی ارائه می‌دهند حضور این تیم در بالای جدول تا انتهای فصل چندان عجیب نخواهد بود.

مس رفسنجان- نفت مسجدسلیمان

جدالی برای بقا

تیم تازه وارد مس رفسنجان تا به اینجا عملکرد خوبی را در جمع آوری امتیازات نداشته و با کسب 2 امتیاز در مکان پانزدهم جدول رده بندی قرار دارد. مس تنها تیم لیگ است که هنوز موفق به گلزنی نشده و این موضوع یک نقطه ضعف بزرگ برای تیمی محسوب می‌شود که می‌خواهد سقوط نکند و در دیدار خانگی امروز چشم به 3 امتیاز دارد.

تیم نفت مسجدسلیمان هفته قبل با خلق یک شگفتی موفق شد تیم مدعی سپاهان اصفهان را در ورزشگاه خانگی خود با نتیجه 3 بر یک شکست دهد تا اولین پیروزی خود را در این فصل از رقابت‌ها ثبت کند. نفتی‌ها با 3 تساوی و یک باخت و یک پیروزی با 6 امتیاز در مکان یازدهم جدول رده‌بندی لیگ قرار دارند. مجتبی حسینی با وجود مشکلات مالی تیم خوبی ساخته و باید دید دومین پیروزی‌اش را امروز در رفسنجان به دست می آورد یا نه. 4

نظر شما