تقابل‌های جذاب دیدار استقلال و شهرخودرو؛

رحمتی با کدام استقلالی‌ها قهر است؟/ ملاقات با سرمربیان و همبازیان سابق

۱۳۹۹/۰۹/۲۳ - ۰۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۲۳۷۹
رحمتی با کدام استقلالی‌ها قهر است؟/ ملاقات با سرمربیان و همبازیان سابق
رحمتی که از واپسین سال حضورش در استقلال خاطرات خوبی ندارد انگیزه‌های زیادی برای نشان دادن شایستگی‌های خود در زمینه مربیگری دارد و چه فرصتی بهتر از تقابل با استقلال برای اثبات توانایی‌هایش.

به گزارش برنا؛ دیداری که سیدمهدی رحمتی می تواند با پیروزی در آن گام بلندی در زندگی فوتبالی جدید خود بردارد، از راه رسید. مهدی رحمتی، گلر و کاپیتان سابق استقلال در اقدامی جسورانه سرمربیگری تیم مشهدی را پذیرفت تا تعداد مربیان استقلالی شاغل در لیگ بیستم افزایش پیدا کند. رحمتی که جدایی خاطره انگیزی از استقلال نداشت و با دلخوری جمع آبی‌های پایتخت را ترک کرد و به مشهد رفت در هفته ششم با استقلال دیدار می‌کند.

رحمتی در دوران فوتبالش سالها به عنوان کاپیتان و نفر اول استقلال وارد زمین شده و به همراه این تیم 2 قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی به دست آورد و بعد از سال ها کلین شیت و موفقیت و کسب رکورد در این تیم در شرایطی نه چندان مطلوب از جمع آبی های پایتخت جدا شد. او در دوران بازیگری با پیراهن تیم هایی مثل مس کرمان، سپاهان، پیکان و شهرخودرو مقابل استقلال قرار گرفته و حالا برای اولین بار در کسوت سرمربی با تیم سابقش دیدار می کند.

رحمتی که از واپسین سال حضورش در استقلال خاطرات خوبی ندارد انگیزه‌های زیادی برای نشان دادن شایستگی‌های خود در زمینه مربیگری دارد و چه فرصتی بهتر از تقابل با استقلال برای اثبات توانایی‌هایش.

او درحالی مقابل تیم سابقش قرار می گیرد که باید با همبازیان و مربیان سابق خود دیدار کند.

در ادامه تقابل های جذاب این دیدار را بررسی می کنیم.

رحمتی-فکری

مهدی رحمتی با محمود فکری سرمربی استقلال همبازی بوده است. او در سال 85-86 و در حالی که سرمربی استقلال صمد مرفاوی بود، با فکری همبازی بود و در آن سال جنجالی که استقلال مشکلات حاشیه ای زیادی هم داشت، رابطه خوبی بین این دو برقرار بود. رحمتی و فکری در سال های اخیر هم چالشی با یکدیگر نداشته اند و باید دید در پایان بازی هم صلح بین آنها برقرار هست یا نه. نکته جالب درباره رحمتی این است که از بین مربیانی که روی نیمکت استقلال می نشینند رحمتی در دوران بازیگری اش فقط با فکری به مشکل نخورده است.

 رحمتی- مظلومی

مهدی رحمتی از بازیکنان مورد علاقه پرویز مظلومی بود و در هر 2 دوره ای که او سرمربی آبی پوشان شد، رحمتی را به استقلال آورد. مظلومی در آخرین فصل حضورش در استقلال به شدت با رحمتی دچار مشکل شد چون مدعی بود نقش او در استقلال بیشتر از یک بازیکن و حتی یک کاپیتان است و در تمام امور باشگاه از خریدن بازیکن و حتی ارنج کردن تیم دخالت می کند و حتی به دنبال برکناری او هم بوده است. حالا باید دید در ابتدای بازی امروز دیداری بین سرمربی شهرخودرو با سرمربی اش در استقلال شکل می گیرد یا نه.

رحمتی-مرفاوی

صمد مرفاوی، مدیر فنی استقلال در سال لیگ ششم سرمربی استقلال شد و مهدی رحمتی هم شاگرد او بود. در آن سال رحمتی با مرفاوی به مشکل خورد و در مقاطعی از فصل نیمکت نشین شد. اختلافات رحمتی با مرفاوی در آن سال بالا گرفت و منجر به جدایی این گلر از استقلال شد.

رحمتی-برهانی

یکی دیگر از مربیان استقلال از دوستان و همبازیان قدیمی مهدی رحمتی است. رحمتی در دوران حضورش در استقلال با برهانی رابطه خوبی داشت اما بعد از اینکه برهانی در لیست مازاد استقلال قرار گرفت، برهانی، رحمتی را مسبب اصلی این اتفاق دانست و بعد از جدایی اجباری اش نه تنها همبازی سابقش را آنفالو کرد بلکه در مصاحبه هایش طوری حرف زد که مشخص بود دل خوشی از رحمتی ندارد. البته بعدها در دیدار استقلال و پیکان این دو نفر با هم خوش و بشی داشتند اما کاملا واضح است که برهانی دل خوشی از رحمتی ندارد.

رحمتی-عمران زاده

یکی از جذابیت‌های دوئل امروز استقلال و شهرخودرو رویارویی مهدی رحمتی و حنیف عمران زاده است. دو بازیکن سابق استقلال که تجربه رسیدن به جمع چهار تیم برتر آسیا را هم در ترکیب استقلال به دست آورند و همراه این تیم نیز سابقه قهرمانی در لیگ برتر را هم در کارنامه خود دارند. رحمتی و عمران زاده که ارتباط بسیار نزدیکی باهم دارند، در برهه‌ای با یکدیگر به اختلاف شدیدی رسیدند اما دوباره با برپایی آشتی‌کنان میان آن‌ها رفاقت‌شان جاری شد اما صمیمت سابق بین شان برقرار نیست.

حالا رحمتی و حنیف در اولین تقابل به عنوان مربی امرو به دیدار می روند. مهدی رحمتی در کسوت سرمربی شهر خودرو و حنیف عمران زاده در قامت دستیار محمود فکری در استقلال. بدون‌تردید عکاسان در انتظار شکار قاب خوش و بش مهدی رحمتی و حنیف عمران زاده در جدال روز یکشنبه هستند، چرا که در آخرین تقابل نساجی و شهرخودرو که آن زمان عمران زاده در تیم نساجی مربیگری می‌کرد، رحمتی از سوی بختیاری زاده اخراج شده بود و در ترکیب این تیم جایی نداشت تا اولین رویارویی این دو بازیکن سابق استقلال در کسوت جدید امروز در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد رخ بدهد. 5

نظر شما