محمود افشاردوست در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

برای هدایت تیم ملی حدود ۲۰ مربی مد نظر فدراسیون بود/ جابجایی مربیان در صورتی که هنوز به نیم فصل نرسیدیم کار مناسبی نیست

۱۳۹۹/۰۹/۲۴ - ۰۶:۲۴:۳۳
کد خبر: ۱۱۰۳۰۸۰
برای هدایت تیم ملی حدود ۲۰ مربی مد نظر فدراسیون بود/ جابجایی مربیان در صورتی که هنوز به نیم فصل نرسیدیم کار مناسبی نیست
کارشناس والیبال گفت: تا به امروز روند مسابقات خوب بوده اما قطعا رفته رفته در نیم فصل دوم بهتر هم خواهد شد.

به گزارش برنا؛ محمود افشاردوست، کارشناس والیبال درباره جابجایی زودهنگام مربیان لیگ برتری در فصل جاری رقابت‌های لیگ اظهار کرد: درخصوص استعفا و یا برکناری مربیان باید از همان ضرب المثل معروف "صلاح مملکت خویش خسروان دانند" استفاده کنیم، به هر جهت تصمیم گیرنده نهایی مدیرعاملان باشگاه‌ها هستند اما به طور کلی اگر قرار است مربی برکنار شود و یا خودش استعفا بدهد باید روند بازی تیم‌ها، ابزار و امکاناتی که در اختیار مربی بوده، اهدافی که در ابتدا و قبل از بسته شدن تیم‌ها مشخص شده است و ... را بررسی کرد.

او افزود: اگر نتایج به دست آمده دور از واقعیت باشد این نوع برکناری و استعفاها طبیعی است اما خارج از این موارد قطعا با تغییر مربی کار برای هرتیمی سخت خواهد شد، برای مثال تیمی که بضاعت چندانی ندارد و می‌داند که حتی نمی‌تواند تا پلی آف خودش را بالا بکشد نهایتا با این کار یکی دو پله در جدول صعود کند بنابراین باید اینجا انتظار از مربی‌ها معقول باشد. البته نظر کلی من این است که در این شرایط که هنوز به نیم فصل هم نرسیدیم جابجایی مربیان کار درستی نیست.

افشاردوست با اشاره به سطح کیفی رقابت‌های لیگ توضیح  داد: با توجه به شرایط کرونایی که وجود دارد همین که لیگ را برگزار کردیم کار مناسبی است. باید نگاه‌مان در این وضعیت به نتیجه و سطح کیفی مسابقات منطقی باشد. به نظرم تا به امروز روند مسابقات خوب بوده اما قطعا رفته رفته در نیم فصل دوم بهتر هم خواهد شد.

دبیر سابق فدراسیون درخصوص انتخاب آرمات به عنوان سرمربی تیم‌ نوجوانان گفت: به نظرم مقایسه اینکه چرا ما برای تیم ملی بزرگسالان کمیته فنی تشکیل دادیم ولی برای سایر رده‌ها نه کار درستی نباشد. چرا که هیات رئیسه از داورزنی برای هدایت تیم ملی بزرگسالان مربی طراز اول دنیا را درخواست کرده بود بنابراین شرایط ایجاب می‌کرد که برای تحقق این امر گروهی برای بررسی شرایط مربیان و وضعیت تیم ملی در کنار داورزنی باشد که در نهایت هم پس از چندین جلسه گزینه نهایی هم مشخص شد. در مورد بخش نوجوانان هم مربیان خوب و زیادی در رده داریم که مطمئن هستم داورزنی درخصوص همه آنها بررسی کرده حتی صحبت‌هایی هم برای انتخاب گزینه‌ها با سایر کارشناسان این رشته صورت گرفته است. می‌دانم که شاید حدود 20 مربی برای هدایت این رده مد نظر فدراسیون بوده که در نهایت آرمات انتخاب شده است. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز