مجتبی انصافی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

جوانگرایی جسارت می‌خواهد و فکری نشان داد این جسارت را دارد/ فوتبالی که استقلال بازی کرد، قابل قبول بود

۱۳۹۹/۰۹/۲۵ - ۰۶:۱۲:۳۱
کد خبر: ۱۱۰۳۷۲۸
جوانگرایی جسارت می‌خواهد و فکری نشان داد این جسارت را دارد/ فوتبالی که استقلال بازی کرد، قابل قبول بود
بازیکن اسبق استقلال که اکنون مربی تیم‌های پایه است درخصوص شرایط باشگاه استقلال و پایه‌ها توضیحاتی ارائه داد.

مجتبی انصافی، بازیکن اسبق تیم استقلال، درخصوص پیروزی آبی‌پوشان مقابل شهرخودرو به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: این برد از لحاظ حاشیه‌ای خیلی برای استقلال و محمود فکری مهم بود ولی اگر از نگاه فنی به خواهم بگویم محمود فکری یک‌سری تغییرات از لحاظ فنی ایجاد کرده که مهم‌ترین فاکتور این تغییرات این است که فکری قصد داشته با انجام این کار حاشیه را دور کند و انگیزه و رقابت را بیشتر کند، او با این سیاست مربیگری جلو آمده که خداراشکر جواب داد و بازیکنان جوان کارساز شدند که اگر این اتفاق نمی‌افتاد واقعا برایش حاشیه ایجاد می‌شد ولی ریسک او جواب داد. در حال حاضر من فکر می‌کنم اگر این جوان‌ها از نظر فنی کیفیت بالایی داشته باشند محمود فکری در آینده می‌تواند تیم خیلی خوبی را درست کند چون در فوتبال ما به خصوص در استقلال و پرسپولیس اگر مدیریت قوی کارساز نباشد آن تیم به حاشیه می رود. فکری با کاری که کرد می‌خواهد مدیریت خود را ثابت کند برای مثال او بازیکنان با تجربه و اسم و رسم‌دار مثل دیاباته را روی نیمکت می‌گذارد و از بازیکن جوان استفاده می‌کند.

او در این خصوص ادامه داد: فوتبالی که تیم ارائه داد قابل قبول بود. استقلال در مشهد مقابل سیدمهدی رحمتی که سالیان سال در استقلال بوده و می‌خواست خودش را در جایگاه مربیگری به هواداران استقلال ثابت کند، شهرخودرو را دو بر صفر برد. به هر حال کار سختی بود که استقلال از پسش بر آمد. استقلال مهمان بود و توانست با بازیکنان جوان نتیجه بگیرد.

بازیکن اسبق استقلال درخصوص جوانگرایی فکری عنوان کرد: این کار جسارت می‌خواهد و هر مربی انجامش نمی‌دهد و محمود فکری می‌خواهد با این کار مدیریت قاطعانه‌ای ایجاد کند.

انصافی با اشاره به اینکه باید در فوتبال ثبات وجود داشته باشد و هر اتفاق افتاد سریع مربی را عوض نکنند گفت: به نظر من در برخی مواقع با بعضی از مسائل احساسی برخورد می‌شود نه فنی. اگر الان به فکری اعتماد شده کار خیلی بزرگی است ولی باید فرصت داد. از این سمت هواداران ما فشار می‌آورند و می‌گویند استقلال باید همه را ببرد و با تفاضل گل هم ببرد، قهرمان شود و ... محمود فکری تیمی را تحویل گرفته است که قهرمان نبوده و باید آن را بسازد و تبدیل به قهرمان کند و این موضوع احتیاج به زمان دارد. درست است که استقلال یکی‌ مثل محمود فکری را آورده اما طناب دار را پشت سر او آویزان کرده که اگر ببازی این را دور گردنت می‌اندازیم. باشگاه استقلال باید حمایت قاطعانه از فکری داشته و به همه هواداران اعلام کند ما تیمی می‌خواهیم با محمود فکری درست کنیم که این تیم در 2 سال آینده یکی از قدرهای آسیا شود. نه اینکه هر مربی می‌آورند بگویند اگر دو باخت بیاوری اخراج می‌شوی! اینگونه استرس وارد تیم می‌شود. همه این مسائل به خاطر آدم‌هایی است که فکر می‌کنند دلسوز استقلال هستند اما این‌گونه نیست و تمام مدیران و سرمربی ها کسانی هستند که فقط انتقاد می‌کنند. 

پیشکسوت استقلال درخصوص مبارزه با بازیکن سالاری عنوان کرد: یک زمانی امیر قلعه‌نویی به استقلال آمد و با بازیکن سالاری مبارزه کرد و گفت اینجا استقلال است و منم وجود ندارد. گواردیولا یک مثال دارد و آن هم این است که همه یا هیچ یعنی هیچ‌کس نباید بگوید من، باید بگوئیم همه. استقلال هم باید به این شعار برسد. چهار نفر کنار این باشگاه نشستند و به خاطر منافع شخصی‌شان فقط انتقاد می‌کنند. در فوتبال ما اینگونه شده که همه می‌خواهند بگویند فقط من می‌فهمم و شخص دیگری نمی‌فهمد. همه می‌فهمند اما همه از لحاظ دیدگاه خودشان می‌فهمند. همه کاره تیم مدیرعامل است و الان هم آقای مددی که سرپرست است در رأس کار قرار دارد. او تصمیم گرفته فکری به عنوان یکی از بازیکنان قدیمی و کاپیتان متعصب استقلال، که سالیان سال برای این تیم زحمت کشید، به عنوان مربی فعالیت کند باید او را حمایت کنند تا به اهداف طولانی مدتش برسد نه اینکه بگویند 3 ماه فرصت داری ببری آن‌هم با چه بازیکنانی، بازیکنانی‌که منم منم بعضی از آن‌ها به اوج رسیده است.

او گفت: هواداران ما به خاطر گذشته فنی ضعیف استقلال الان فقط چشم به برد این تیم دارند تا بتوانند با حریف سنتی ما یعنی پرسپولیس کری بخوانند. هواداران فقط می‌خواهند استقلال ببرد تا روی پرسپولیس را کم کنند نمی‌گویند ما می‌خواهیم باشگاهی بسازیم که در سه سال آینده ابرقدرت آسیا شود. روز به روز تجربه محمود فکری بالاتر می‌رود و مطمئن باشید اگر او ببیند در کارش مشکلی وجود دارد دست به تغییرات می‌زند. یا کسی را نیاورید یا اگر می‌آورید تخریبش نکنید. اولش تا کسی می‌آید همه از او تعریف و تمجید می‌کنند و بعد از دو روز همه در سرش می‌کوبند. در فوتبال ما 90 درصد به دنبال نتیجه‌گرایی هستند حالا به هر قیمتی که شده. 

مربی نوجوانان استقلال درخصوص فعالیت‌های خودش ادامه داد: من در این چند ماهه که به باشگاه استقلال آمدند و در رده‌های پایه فعالیت می‌کنم اولا که من خودم اعتقادم بر این است که یک مربی جوان مثل من باید پله پله بالا بیاید. اگر اینگونه باشد یعنی من کار را اصولی و منظم یاد گرفته‌ام ولی اگر قرار باشد با رابطه بالا بیایم و برای مثال به دو مربی زنگ بزنم که به عنوان کمک آنها روی نیمکت قرار بگیرم و وارد لیگ برتر شوم به این معنی است که راه صد ساله را یک شبه رفته‌ام و همین موضوع باعث می‌شود خیلی بی‌تجربه و خام باشم. شاید خیلی از دوستانم به من بخندند که در رده‌های پایه کار می‌کنم ولی آن‌ها نمی‌دانند اگر می‌خواهی تخصص پیدا کنی باید در پایه‌ها کار کنی چون اگر بتوانی به پایه‌ها خوب آموزش دهی مطمئنا بازیکن بزرگسال را هم می‌توانی جمع و جور کنی. در حال حاضر من در کنار علیرضا اکبرپور هستم و از این قضیه خوشحالم چون او از پیشکسوت‌های استقلال است و 10 سال در این تیم بازی کرده و کاملا سر به زیر و‌ بی‌حاشیه است. ما یک بازیکن در پایه‌های استقلال به نام محمدرضا ترابی داریم که می‌توانند با 200 هزار تومان پول او را به بزرگسال بیاورند ولی باید دو سال خاک خوری‌اش را کنند و بعد از دو سال، 25 میلیارد تومان ارزش اوست و می‌تواند لژیونر شود؛ من این را تضمین می‌کنم. 

انصافی در پایان گفت: به پایه‌های استقلال آقای فریادشیران اضافه شده که به نظر من خیلی خوب است و او از متخصصان رده‌های پایه است و انتظارم این است که حمایتش کنند و تنهایش نگذارند. یکی از پایه‌های اصلی یک تیم بزرگسال داشتن پایه‌های قوی است. رده‌های پایه‌ای که بازیکن سازی می‌کند. تیم زیر 17 سالی که من و آقای اکبرپور رویش کار می‌کنیم قطعا یکی از کاندیداهای قهرمانی در باشگاه تهران است. اگر این بچه‌ها حمایت شوند حداقل 7 نفر از آن ها می‌توانند در بزرگسالان استقلال بازی کنند. 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز