رقابت در قفس توری استقلال؛

فرصت‌طلب مثل مظاهری/ رشادت رشید و کام شیرین آبی‌ها

۱۳۹۹/۰۹/۲۵ - ۲۳:۵۰:۲۸
کد خبر: ۱۱۰۴۳۶۰
فرصت‌طلب مثل مظاهری/ رشادت رشید و کام شیرین آبی‌ها
تیم فوتبال استقلال در حالی این روزها بابت داشتن یک دروازه‌بان چالاک و آماده، اطمینان خاطر دارد که سال گذشته از همین نقطه به شدت ضربه خورد و سیدحسین حسینی نتوانست عملکرد خوبی در استقلال داشته باشد.

به گزارش برنا؛ رشید مظاهری در دیدارهای اخیر استقلال ستاره بی‌چون و چرای آبی‌ها بود. مظاهری در دیدار مقابل شهرخودرو با مهار تک به تک‌ها و موقعیت‌های خطرناک رقیب 3 امتیاز را در جیب استقلال نگه داشت تا در 4 دیداری که درون دروازه استقلال قرار گرفته، سومین کلین شیت خود را به ثبت برساند.

مظاهری طی 4 بازی اخیر در استقلال فقط یک گل دریافت کرده و با این آمار در جمع بهترین گلرهای لیگ بیستم قرار دارد. دروازه‌بان جدید استقلال طی این 4 بازی 6 مهار موفق داشته و در واقع 85/7 درصد از شوت‌های شلیک‌شده به سمت دروازه‌اش را مهار کرده است. او با این عملکرد توانسته نمره 7/05 را از سایت متریکا دریافت کند و یکی از 4 گلری باشد که میانگین نمرات‎شان بالاتر از 7 است.

رشید مظاهری فصل گذشته با مهار 70/1 درصد شوت‌ها و ثبت 14 کلین‌شیت، نمره 6/84 را از متریکا گرفته بود و به این ترتیب می‌توان مشاهده کرد در این فصل –لااقل تا این مقطع- عملکرد بهتری نسبت به فصل گذشته داشته است. میانگین گل خورده رشید در تراکتور 0/8 گل در هر بازی بود که در استقلال فعلا به 0/25 گل در هر بازی رسیده است. مظاهری در کل سال‌های فوتبالش هم در مجموع 176 بازی انجام داده، 75 بار کلین‌شیت کرده و میانگین گل خورده‌اش 0/88 گل در هر بازی بوده است.

در واقع از 3 گل خورده استقلال در 6 بازی لیگ یک گل را مظاهری دریافت کرده و 2 گل را حسینی خورده درحالی که حسینی 2 بار درون دروازه استقلال قرار گرفته و مظاهری 4 بار در ترکیب آبی‌ها به میدان رفته است.

استقلال در حالی این روزها بابت داشتن یک دروازه‌بان چالاک و آماده، اطمینان خاطر دارد که در سال گذشته از همین نقطه به شدت ضربه خورد و سیدحسین حسینی نتوانست عملکرد خوبی در استقلال داشته باشد. در اولین فصلی که حسینی در دروازه استقلال بی‌رقیب بود، افت فاحشی را تجربه کرد به‌طوری که از هر هوادار استقلال برای خودش یک منتقد ساخت و باشگاه را مجاب به جذب یک دروازه‌بان تراز اول به نام رشید مظاهری کرد تا استقلالی‌ها بعد از سپری کردن یک فصل ناامنی درون دروازه حالا خیال‌شان بابت قفس توری راحت شود.

البته درخشش مظاهری درون دروازه استقلال این حسن را هم دارد که انگیزه‌های حسینی را برای بهتر شدن و بازگشت به روزهای خوبش بیشتر کند. مظاهری به خوبی می داند لغرش درون دروازه آبی‌ها ممکن است همان شرایطی را برایش ایجاد کند که برای حسینی بعد از دریافت 2 گل مقابل فولاد پیش آورد. همین موضوع می‌تواند رقابت بین این دو گلر را در بالاترین سطح ممکن نگه دارد و باعث شود برای بهتر شدن انگیزه‌های زیادی داشته باشند چون هم مظاهری و هم حسینی هر دو مدعی دعوت به تیم ملی هستند.

مومنی: حسینی حسرت سال گذشته را می‌خورد

محمد مومنی، پیشکسوت استقلال، با اشاره به عملکرد خوب رشید مظاهری در استقلال به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: مظاهری دروازه‌بان تازه‌کار و بی‌تجربه‌ای نیست. او قبل از آمدن به استقلال ملی‌پوش بود و در تیم‌هایی مثل ذوب‌آهن و تراکتور بازی می‌کرد. در واقع رشید سابقه بازی‌های بزرگ و حساس را داشته و با تجربه بالا به استقلال آمد. او از لحاظ عملکرد و رفتار کاملا حرفه‌ای است و همین‌ها باعث شد بتواند خیلی زود در استقلال جا بیفتد.

او ادامه داد: مظاهری به خوبی می‌داند رقیب سرسختی مثل سیدحسین حسینی دارد و کوچک‌ترین غفلت و اشتباه می‌تواند منجر به نیمکت‌نشینی‌اش شود. به همین دلیل الان دارد از فرصتی که در اختیارش قرار داده شده به بهترین شکل استفاده می‌کند و تا زمانی هم که اشتباه نکند جایگاهش را از دست نخواهد داد.

پیشکسوت استقلال افزود: الان حسینی دارد حسرت سال گذشته و فرصت‌های زیادی که برای درخشش درون دروازه داشت را می‌خورد که نتوانست از آن فرصت‌ها استفاده کند و عملکرد خوبی داشته باشد. همین هم باعث شد جایگاهش را به دروازه‌بان جدید تیم بدهد. حسینی الان باید از حاشیه دوری و فقط تمرین کند تا بتواند در صورت لغرش مظاهری جایگاهش در استقلال را به دست بیاورد. امیدوارم رقابت بین این دو دروازه‌بان به سود استقلال باشد و بدون حاشیه به کارشان ادامه دهند تا هم خودشان پیشرفت کنند هم برای استقلال اتفاق خوبی بیفتد. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز