سرپرست سازمان لیگ فوتسال:

شادی پس از گل که در اختیار بازیکنان نیست/ همه امورمان با هماهنگی فدارسیون فوتبال است

۱۳۹۹/۰۹/۲۶ - ۱۱:۱۸:۱۲
کد خبر: ۱۱۰۴۷۴۹
شادی پس از گل که در اختیار بازیکنان نیست/ همه امورمان با هماهنگی فدارسیون فوتبال است
فصل جدید رقابتهای لیگ برتر فوتسال چندین بار به تعویق افتاد تا اینکه مجوز برگزاری آن از سوی ستاد مبارزه با کرونا در ورزش صادر شد.

به گزارش برنا، آرش جابری، سرپرست سازمان لیگ فوتسال، در خصوص چگونگی اخذ مجوز برگزاری مسابقات به برنامه "صبح و ورزش" رادیو ورزش گفت: در ابتدا جای دارد که از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت ورزش و جوانان نهایت تقدیر و تشکر را داشته باشیم. تقاضای سازمان لیگ فوتسال و فدراسیون فوتبال، برگزاری مسابقات به صورت رفت و برگشت بود، نه به صورت مجتمع. در بین ورزش های گروهی، فوتبال یک امر متفاوت است. با توجه به اینکه درخواست ما برگزاری مسابقات مانند فوتبال به صورت رفت و برگشت بود، نیازمند تدوین پروتکل های جامعی بود که خوشبختانه این امر میسر شد و پس از مجوزی که دکتر رئیسی، معاونت بهداشت وزارت صادر کرد، انشالله از ساعت 16 امروز، بیست و دومین دوره مسابقات لیگ برتر فوتسال کشور را آغاز خواهیم کرد. 

وی در مقابل این گفته مجری برنامه که در بعضی از بندها، مواردی ذکر شده که اجرایی نیست و دور از واقعیت است، اظهار کرد: پروتکل بر اساس شیوه نامه برگزاری مسابقات ورزشی تمام دنیا نگاشته شده است. خوشخبتانه دکتر سیف برقی، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال و از مدیران ارشد پزشکی AFC، این دستورالعمل را برای فوتبال و فوتسال درنظر گرفته است؛ اما در عمل و اجرا در برخی موارد قابلیت اجرایی ندارد. بعضی از موارد به صورت توصیه ای است. واقعاً شادی پس از گل امری است که در اختیار بازیکنان نیست و فی البداهه اتفاق می افتد. 

عدم حضور تماشاگران و اینکه نفرات حاضر در محل برگزاری بیش از حد مجاز نباشد از دیگر دستورالعمل هاست که در این موارد آیین نامه بسیار خوب و جامعی است. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا جای دارد فوتسال تشکیلات مستقلی از فوتبال داشته باشد و اصلاً بحثی در این خصوص مطرح هست، بیان کرد: در تمام 209 کشوری که عضو FIFA هستند و نیز کشورهای عضو AFC، فدراسیون های فوتبال، فدراسیون های واحدی هستند؛ اما این اختیار در اساسنامه ها وجود دارد که برگزاری مسابقات را به اتحادیه ها و سازمان هایی سپرد. در تمام دنیا همیشه کمیته های داوران و ارکان قضایی در اختیار فدراسیون فوتبال است. در ایران هم، سازمان لیگ فوتسال مانند سازمان لیگ فوتبال امر برگزاری مسابقات را به صورت مستقل با یک هیأت رئیسه و ساختار انجام می دهد؛ اما در کل همه امور با هماهنگی فدارسیون فوتبال است. 

این برنامه صبح و ورزش، با اجرای مسعود خواجه وند و کارشناسی خسرو والی زاده روی آنتن رفت. برنامه صبح و ورزش ساعت ۷:۱۰ هر روز به جز جمعه ها به مدت 80  دقیقه از شبکه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز