۶ هفته از لیگ گذشت و قایدی گل نزد؛

باشو پاشو!

۱۳۹۹/۰۹/۲۷ - ۰۷:۱۲:۱۷
کد خبر: ۱۱۰۴۹۹۱
باشو پاشو!
مهدی قایدی ستاره فصل گذشته استقلال با سپری شدن 6 هفته از لیگ برتر هنوز پایش به گلزنی باز نشده است.

به گزارش برنا؛ مهدی قایدی با گذشت 6 هفته از لیگ بیستم هنوز پایش به گلزنی باز نشده است. او که در دیدار مقابل شهرخودرو هم که موفق به گلزنی نشد و به عنوان بازیکن تعویضی از زمین بیرون آمد، به شدت ناراحت بود اما براساس گفته‌های محمود فکری او از اینکه تعویض شده ناراحت نبوده بلکه به خاطر اینکه نتوانسته بعد از گذشت 6 هفته از لیگ برتر پایش به گلزنی باز شود، ابراز ناراحتی کرده است.

مهدی قایدی سال گذشته هم با چنین روزهای سختی دست و پنجه نرم کرد. مهاجم ریزنقش استقلالی‌ها سال گذشته یکی از موثرترین بازیکنان این تیم بود. شمار گل‌های او برای استقلال در بازی های رسمی از عدد 10 هم فراتر رفت. عددی که او به آبی‌ها قول داده بود و از سویی در تعداد خلق موقعیت گل به همراه میلاد جهانی، بازیکن وقت صنعت‌نفت، بهترین شد. قایدی که در لیگ هفدهم و با نظر علیرضا منصوریان استقلالی شد، در دوره حضور او در استقلال و بعد از آن در روزهایی که وینفرد شفر آلمانی روی نیمکت آبی‌ها حضور داشت چندان فرصتی برای درخشش نداشت.

البته قایدی در همان مجال‌های اندکی که برای بازی کردن به دست می‌آورد توانسته بود تکنیک سرشار خود را نشان دهد اما این آندره‌آ استراماچونی بود که توانست ستاره جوان آبی‌ها را شکوفا کند و در ادامه هم فرهاد مجیدی توانست همان شرایط را برای قایدی فراهم کند.

استرماچونی به خوبی فهیده بود توپ در محوطه جریمه به مهدی قایدی برسد یا گل می‌سازد یا گل می‌زند به همین دلیل سیستم تیمش را براساس توانایی‌های این ستاره تعیین می‌کرد. سرمربی ایتالیایی می‌دانست که مهدی قایدی به توجه به شرایط بدنی در دفاع به اندازه حمله نمی‌تواند موثر باشد به همین دلیل تصمیم گرفت از ظرفیت بالای او در حمله استفاده کند. دفاع تیمی و توپ رساندن به مهدی قایدی یکی از استراتژی های اصلی استقلال در زمان مربیگری استراماچونی و در ادامه فرهاد مجیدی بود که این سبب گلزنی های متعدد از سوی مهدی قایدی و هم چنین خلق موقعیت گل شد. استقلال در اختیار مهدی قایدی نبود اما تلاش می‌کرد با بازی تیمی توپ را به این بازیکن یا شیخ دیاباته برساند و این زوج کار را تمام می‌کردند. به همین بهانه استقلال فصل گذشته بهترین خط حمله را در اختیار داشت.

این اتفاق ولی در فصل جاری برای قایدی و استقلال رخ نداده است. سیستم دفاعی تیم فکری و بازی با 4 هافبک باعث شده قایدی کمتر در موقعیت گل زدن یا پاس گل دادن قرار بگیرد. استقلال استراماچونی و مجیدی به مراتب هجومی‌تر از تیم محمود فکری بود و تعداد موقعیت‌هایی که استقلال فصل گذشته خلق می‌کرد به مراتب بیشتر از این فصل بود و این کار مهدی قایدی و شیخ دیاباته را برای گلزنی راحت‌تر می‌کرد.

علاوه بر این شاید عدم حضور شیخ دیاباته در ترکیب استقلال هم کار را برای قایدی دشوار کرده است. شیخ و قایدی سال گذشته با چشم‌های بسته همدیگر را در زمین پیدا می‌کردند و هر گاه این دو با هم بازی می کردند یا مهدی گل می زد و یا شیخ. یکی که گل می‌زد و دیگری پاس گل می‌داد. اکنون شیخ به خاطر مصدومیت در ترکیب به میدان نمی‌رود و پیش از مصدومیت هم حضور او در زمین کج دار و مریز بود. البته نمی توان خلا علی کریمی در استقلال را هم در گل نزدن های مهدی قایدی بی تاثیر دانست. علی کریمی سال گذشته به بهترین شکل قایدی را تغذیه می کرد اما امسال هنوز استقلال نتوانسته جانشینی برای کریمی پیدا کند و اینکه قایدی به خوبی تغذیه نمی شود هم روی عملکرد او تاثیر داشته است. البته قایدی در لیگ سال گذشته هم در مقطعی از فصل نتوانست به روند گلزنی خود ادامه دهد و مدت‌ها در عدد 9 مانده بود تا اینکه توانست در آخرین بازی استقلال مقابل شاهین بوشهر گل دهم خود را به ثمر برساند و به قولی که به هواداران استقلال داده بود عمل کند.

حالا دقیقا قایدی در شرایط دشوار فصل قبل قرار گرفته و این هنر محمود فکری است که فشار روحی و روانی را از روی این بازیکن بر دارد و با انجام تمرینات اختصاصی با او کاری کند که زودتر پایش به گل برسد. قطعا ارایه بازی تهاجمی از سوی استقلال و هم چنین خلق موقعیت برای مهدی می تواند به بحران عدم گلزنی این بازیکن پایان دهد. 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز