سلیمانی:

در بازی دیشب داور را فاجعه دیدم/ بازیکنان ما به قضاوت های داخل ایران عادت کرده بودند

۱۳۹۹/۰۹/۳۰ - ۱۱:۲۷:۳۸
کد خبر: ۱۱۰۶۵۷۶
در بازی دیشب داور را فاجعه دیدم/ بازیکنان ما به قضاوت های داخل ایران عادت کرده بودند
برنامه "جام جهانی" یکشنبه 30 آذر با سلیمانی، کارشناس داوری درباره بازی روز گذشته پرسپولیس و اولسان هیوندای گفتگو کرد.

به گزارش برنا؛ سلیمانی، کارشناس داوری، در پاسخ به این سوال مجری رادیو ورزش که دو صحنه VAR  باعث شد دو تصمیم گرفته شود؛ اینکه داور نتوانست این تصمیمات را بگیرد، روی عملکردش تأثیری می گذارد، اظهار کرد: بازیهایی که در این سطح برگزار می شود، هر دفعه ای که داور به VAR مراجعه می کند به همان نسبت از اقتدار او کاسته می شود و در ارزیابی ها هم ضعیف ارزیابی می شود. دلیل اینکه ما در جام جهانی روسیه فغانی را تا مراحل پایانی داشتیم، این بود که او به VAR مراجعه نمی کرد. تمام تصمیمات را به شخصه و با کمک های خودش انجام می داد.

سلیمانی ادامه داد: این داور کسی بوده که قرار بود جای فغانی در لیست آسیا قرار بگیرد. قطری ها خیلی حمایت می کنند که او در جام جهانی 2022 قضاوت کند. 

وی تصریح کرد: در بازی دیشب من داور را ضعیف و فاجعه دیدم؛ چراکه کلاً 4 صحنه حساس در بازی اتفاق افتاد که 3 بار داور به VAR مراجعه کرد؛ یعنی قدرت تصمیم گیری او ضعیف بوده است.  

این کارشناس داوری در گفتگو با برنامه "جام جهانی" صحنه های حساس بازی را شرح داد و گفت: دقایق نیمه اول داور روی پنالتی VAR گرفت، گرچه نزدیک به صحنه بود. در پنالتی که شیری به طور غیرحرفه ای مرتکب شد، باز هم داور به کمک متوسل شد. صحنه ای که در دقیقه 84 رخ داد، پنالتی نبود و نورالهی اعتراض شدید می کرد که داور باز به VAR مراجعه کرد. اینها نکاتی است که به ضعف داور برمی گردد. کمااینکه دو صحنه ساده کرنر که به نفع پرسپولیس اتفاق افتاد را نتوانست کرنر بگیرد و ضربه دروازه اعلام کرد. 

او درباره پنالتی که بعد از پایان وقت های تلف شده برای پرسپولیس اعلام شد، گفت: زمانی که داور سوت پایان بازی نیمه اول یا دوم را بزند و بعد به VAR مراجعه کند، بازیکن حق دارد پنالتی بزند. داور در این صحنه زیرکی به خرج داد و سوت پایان را نزد. به عبارتی زمان بازی را طول داد تا با یک ضربه ای که قرار بود ضربه اوت زده شود، در خواست VAR داد و ضربه پنالتی را در جریان بازی زد و بقیه فرایند درست بود. 

سلیمانی در پاسخ به این سوال که مدیریت بازی را چطور دیدید، بیان کرد: اشتباه غیرحرفه ای که بازیکن پرسپولیس مرتکب شد، همه را ناراحت کرد. قبل از بازی از من ویدئو گرفته بودن و در آن تذکر داده بودم که بازیکنان ایران شما در این بازی غیر از داور، VAR دارید، خواهشاً هر خطایی را مرتکب نشوید. متأسفانه شیری اشتباه ناشیانه کرد و در روند بازی مدام باید تذکر می دادند. بازیکنان ما به قضاوت های داخل ایران عادت کرده بودند و این به ما ضربه زد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز