تجلیل از منصور برزگر و محمد بنا؛

مراسم افتتاح ساختمان جدید فدراسیون کشتی برگزار شد

۱۳۹۹/۰۹/۳۰ - ۱۱:۲۸:۲۳
کد خبر: ۱۱۰۶۵۷۹
مراسم افتتاح ساختمان جدید فدراسیون کشتی برگزار شد
مراسم افتتاح ساختمان جدید فدراسیون کشتی صبح امروز (یکشنبه 30 آذرماه) همزمان با ولادت با سعادت حضرت زینب (س) در محل خانه کشتی شهید صدرزاده برگزار شد.

به گزارش برنا، در مراسم افتتاح ساختمان جدید فدراسیون کشتی جمعی از مسئولان از جمله دکتر عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی، دکتر جمشید تقی زاده معاون امور مجلس، حقوقی و هماهنگی استان های وزارت ورزش و جوانان، مهندس حسن کریمی مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور، دکتر داورزنی و دکتر طباطبایی روسای فدراسیون های والیبال و بسکتبال، دکتر سیف مدیر مجموعه ورزشی آزادی، جمعی از پیشکسوتان و قهرمانان از جمله سیدعلی اکبر حیدری، منصور برزگر، محمد بنا، علیرضا رضایی، محمد طلایی، غلامرضا محمدی، حسن رنگرز، حبیب اله اخلاقی، بهروز حضرتی پور، عبداله عزیزی، حمید یاری، مهدی علیاری و پرسنل فدراسیون کشتی حضور داشتند.

علیرضا دبیر در این مراسم ضمن تشکر از مهندس کریمی مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی گفت: فدراسیون کشتی تا سال 1372 دو اتاق داشت و پس از آن آقای طالقانی یک نیم طبقه گرفت و قرار بود که توسعه پیدا کند که با یک تصمیم صد در صد اشتباه محل فدراسیون به مجموعه آزادی آمد.

وی گفت: اصلا اتفاق خوبی نیست که کار اجرایی و کار فنی در یک جا باشد و حتما اگر جدا و مستقل باشند کار بهتر پیش می رود اما کاری نمی توان کرد چراکه به دنبال ساخت فدراسیون در ساختمان جهان پهلوان توفیق بودیم که مجوز ندادند و مجبور شدیم که محل فدراسیون کشتی را در خانه کشتی شهید صدرزاده بنا کنیم.

رئیس فدراسیون کشتی اظهار داشت: روزی که برای ثبت نام به محل قبلی فدراسیون کشتی آمدم دیدم که این مکان اصلا مناسب کشتی نیست و خجالت کشیدم.

وی ادامه داد: درست است که باید ساده زیست باشیم اما کشتی برند جمهوری اسلامی است و در چشم دنیا است و کشتی باید نگین ورزش یا نگین ایران در همه چیز باشد و کشتی عین فرش، خاویار و نفت ما است و از ورزش بالاتر است و حتما باید مکانش خوب باشد و شروع به ساخت یک محل جدید در خور شأن و نام کشتی کردیم.

دبیر گفت: مجموعه هادی را نیز پیش از این تجهیز و بازسازی کامل کردیم و از 60 تخت به بیش از 100 تخت ارتقاء دادیم و اگر این امکانات نبود نمی توانستیم مسابقات لیگ را در آن برگزار کنیم.

دبیر گفت: اگر ما کار اداری، کار داوری، کار مربیگری قوی شود و بودجه خوبی داشته باشیم تیم ما قهرمان می شود و غیر از این باشد کار شدنی نیست.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: امروز از منصورخان برزگر و محمد بنا دو عزیز کشتی تجلیل می شود. آقای بنا در کشتی فرنگی بسیار زحمت کشیده است و اگر ببینید در چند سال گذشته کشتی فرنگی ما متحول شده است.

ی گفت: وظیفه ما تجلیل از بزرگان کشتی است و از آقای بنا ممنونیم که برای کشتی فرنگی کشور زحمت کشیده است و امیدواریم که همانطور که کشتی را می سازید، مربی هم بسازید.

دبیر ضمن تشکر از مربیان سابق خود گفت: از آقای منصور برزگر تشکر می کنم، ایشان زحمت زیادی برای من کشیده است و گردن من حق دارد. از کودکی به باشگاه سازمان آب می رفتم و منصورخان کشتی های من را می دید و نکات لازم را به پدرم می گفت.

وی ادامه داد: منصورخان برزگر گردن کشتی آزاد ایران حق دارد و جا داشت که از ایشان و آقای بنا تجلیل شود و کشتی ایران این مردان بزرگ را فراموش نمی کند.

سید عبدالحمید احمدی در ادامه گفت: در روز مبارکی ساختمان فدراسیون کشتی افتتاح شد، تبریک می گویم به آقای دبیر و فدراسیون کشتی برای انجام اقدامات ارزشمند و ماندگاری که انجام شده است.

وی ادامه داد: وقتی که راجع به کشتی صحبت می شود، به درستی بیان می شود که کشتی ورزش اول ما است و باید تمامی وسایل و اسباب و عوامل آن نیز برای اول بودن در اختیار باشد.

احمدی گفت: کشتی به لحاظ افتخارآفرینی سرآمد ورزش کشور ما است و ما با قهرمانان این رشته از سالیان دور توانسته ایم پرچم مقدس ایران را در میادین جهانی و بین المللی به اهتزاز در بیاوریم.

حسن کریمی در این مراسم گفت: خوشحالم که توفیق پیدا کردم در جمع قهرمانان کشتی کشور حضور یافتم. اماکن ورزشی امانتی است در اختیار ما در شرکت توسعه و اکثر مجموعه های ورزشی قدیمی هستند و کمتر بازسازی شده اند. اما با توافقی که بین ما و فدراسیون کشتی بعمل آمد کار بازسازی سالن ها شروع شد و یک کار استثنایی انجام شد.

وی ادامه داد: این بازسازی ها در ازای مطالباتی که از فدراسیون کشتی داشتیم، انجام شد و با اطمینانی که به آقای دبیر داشتیم مطمئن بودیم که کار خوب پیش می رود که بازسازی انجام شده فراتر از انتظار ما بود.

کریمی تصریح کرد: با توجه به حرکت انقلابی و جهانی فدراسیون کشتی، اجازه دادیم که سالن های توفیق جهان بخت و سالن صدرزاده نیز در دست بازسازی کامل قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: آمادگی این را داریم که با فدراسیون های دیگر نیز این تعامل را داشته باشیم به شرط آنکه عملکرد آن ها مانند فدراسیون کشتی باشد.

محمد بنا در این مراسم پس از تبریک میلاد حضرت زینب (س) گفت: امروز همزمان است با تجلیل از پرستاران و از تمامی کادر درمانی که در این یکساله در مبارزه با کرونا کار کرده اند و عاشقانه زحمت می کشند تشکر می کنم.

وی ادامه داد: 16 سال در کنار کشتی فرنگی بعنوان مربی بودم و این شانس را داشتم هرچیزی که در توانم بوده برای کشتی که عشقم بوده و با تمام وجود دوست داشتم وقت بگذارم و کمک کنم و خیلی هم خوشحالم اما هیچ منتی ندارم چراکه در قبال این کارها مزد گرفته ام.

بنا تصریح کرد: یک لحظه هایی است که خیلی آدم را خوشحال می کند، من دنبال مراسم گرفتن و تجلیل شدن نیستم اما این کار آقای دبیر جنبه ی محبتی و علاقه داشت. باید بگویم که اگر هم کاری شده سال ها مربیان زحمتکش در سراسر کشور و تیم های ملی کمک و یاری کردند تا بتوانیم در کشتی فرنگی تاریخ سازی کنیم.

وی ادامه داد: من به نمایندگی از تمامی مربیان و عاشقان کشتی اینجا ایستادام و بازهم تشکر می کنم از فدراسیون کشتی که در این 17 ماهی که هستند کارهای بزرگی از جمله بازسازی خانه های کشتی شهید هادی، سالن توفیق، فدراسیون کشتی و سالن شهید صدرزاده انجام داده اند و امیدوارم که کرونا را شکست دهیم و از بین برود و دوباره در خانه کشتی جنب و جوش داشته باشیم و به همراه غلامرضا محمدی در المپیک توکیو پیروزی ها را جشن بگیریم و باعث خوشحالی مردم عزیزمان شویم.

منصور بزگر نیز در پایان این مراسم گفت: از زحمات فدراسیون کشتی و حرکت آن ها در زمینه بازسازی و حفظ اماکن ورزشی تشکر می کنم و امیدوارم این کار در همه جهات انجام شود.

وی ادامه داد: امیدوارم مسئولین توجه بیشتری در حفظ اماکن و نگهداری آن انجام دهند، و حرکتی که برای بازسازی می شود سخت تر از سازندگی است و امیدوارم که این مسئله جنبه ی اجرایی هم پیدا کند و در کشتی نیز بتوانیم در المپیک توکیو جواب این زحمات را بدهیم و با کسب مدال های خوشرنگ باعث افتخار ورزش به خصوص کشتی که جزء آداب، فرهنگ و سنن ما است بشویم.

برزگر خاطرنشان کرد: کشتی برای ما ایرانی ها است و در قدیم تمامی این کشورهایی که مدال های جهان و المپیک را کسب کرده اند مانند، آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان، گرجستان، ترکیه و ... جزء ایران بوده اند.

وی در پایان از تمامی کسانی که در زمینه مالی و بازسازی به فدراسیون کشتی کمک کرده اند تشکر کرد و گفت امیدوارم که این روند ادامه داشته باشد. در مربیگری کشتی پول نیست و همه کار عشق است و امیدوارم که زحمات همه باعث شود که در المپیک افتخارآفرین باشیم و موجب سربلندی مردم و کشور شویم.

در پایان این مراسم نیز از محمد بنا و منصور برزگر بعنوان دو فرد تأثیرگذار در کشتی کشور تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز