سعیده‌ علی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

یلدا شیرین‌ترین سنتی است که می‌تواند همه را دور هم جمع کند

۱۳۹۹/۰۹/۳۰ - ۲۰:۰۰:۰۲
کد خبر: ۱۱۰۶۷۴۰
یلدا شیرین‌ترین سنتی است که می‌تواند همه را دور هم جمع کند
کاپیتان سابق تیم‌ ملی بسکتبال سه به سه کشورمان بر این باور است که یلدا شیرین‌ترین سنتی است که می‌تواند همه را دور هم جمع کند.

سعیده‌ علی، کاپیتان سابق تیم‌ ملی بسکتبال سه به سه کشورمان، درباره شرایط این روزهای خود و حضورش در تیم گروه بهمن در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: از مدت‌ها پیش به خداحافظی از بسکتبال فکر می‌کردم‌ چون معتقدم بالاخره هر ورزشی برای هر ورزشکاری یک پایانی دارد. درست است که دل کندن از چیزی که دوستش داری سخت است اما چون خوشبختانه هدفم مشخص بود و علاقه‌مند بودم پا به عرصه مربیگری بگذارم خیلی راحت‌ توانستم با این مسئله کنار بیایم.

او اضافه کرد: البته در کنار این موارد همیشه دوست داشتم که در اوج و یا بهتر بگویم در شرایط ایده‌آلی که هستم از دنیای ورزش قهرمانی خداحافظی کنم که خوشبختانه با قدرت این تصمیم را گرفتم. اسم من کنار گروه بهمن است و قطعا هر کمکی که از دست من برآید دریغ نمی‌کنم اما به‌خاطر مسائل شخصی و مشکلاتی که کرونا به وجود آورد متاسفانه نشد آنطور که دوست داشتم و برنامه ریزی کرده بودیم کنار تیم باشم.

علی درخصوص سطح کیفی فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر بانوان گفت: متاسفانه کرونا امسال شرایط را برای همه سخت و شکل برگزاری مسابقات به صورت متمرکز فشار زیادی را به تیم‌ها متحمل کرده اما در کنار آن این فصل بازیکن‌های خارجی جذب لیگ ایران شدند که جای خوشحالی دارد به هر حال در سال‌های قبل کمتر شاهد این اتفاق بودیم. در مورد تیم‌ها نیز از الان خیلی زود است بخواهیم قضاوت کنیم ولی به نظر می‌رسد لیگ پویایی را در پیش خواهیم داشت.

او با اشاره به شب یلدا توضیح داد: در دوران کودکی به رسم هر سال تا پاسی از شب کنار اقوام بیدار می‌ماندیم آن دوران خاطرم است که احساس می‌کردم واقعا از نظر زمانی شب طولانی است. اما بزرگ‌تر که شدم به این نتیجه رسیدم که بدون دغدغه خاصی دور هم جمع شدن بوده است که بیشتر به این شب رنگ و بوی خاصی داده است. به هر حال الان در این زندگی ماشینی که همه ما را درگیر کرده است یلدا شیرین ترین سنتی است که بازهم می‌تواند همه را حداقل برای یک شب دور هم جمع کند. خودم همیشه در شب یلدا به حافظ تفال می‌زنم حالا نمی‌خواهم بگویم حافظ نقش خیلی پررنگ و زیادی در زندگی‌ام دارد اما از کودکی همیشه زندگی ما با شعر عجین شده است. چون پدرم بسیار به شعر علاقه دارد و حتی بیشتر گفتگوهای روزانه خود را هم به صورت شعر انجام می‌دهد مثلا اگر سوالی بپرسی با یک بیت شعر پاسخ پرسش‌ات را می‌دهد. 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز