سیدمصطفی هاشمی‌طبا در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

ورزشکاران کشورمان می‌توانند در المپیک به کسب مدال فکر کنند/ استادیوم‌های خوبی را برای میزبانی مسابقات در اختیار داریم

۱۳۹۹/۱۰/۰۱ - ۲۳:۲۰:۰۲
کد خبر: ۱۱۰۶۸۳۹
ورزشکاران کشورمان می‌توانند در المپیک به کسب مدال فکر کنند/ استادیوم‌های خوبی را برای میزبانی مسابقات در اختیار داریم
رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی گفت: ورزشکاران کشورمان می‌توانند در المپیک توکیو به کسب مدال فکر کنند.

سیدمصطفی هاشمی‌طبا، رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی، درباره دیپلماسی وزارت ورزش و جوانان در شرایط سخت تحریم‌ها به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: ببینید بحث دیپلماسی ورزشی این نیست که ما انتظار داشته باشیم دائم مانند وزارت خارجه با جاهای مختلف ارتباط داشته باشیم. معمولا این ارتباطات ورزشی تا حدی تابع سیاست‌های کلی و ارتباطات سیاسی کشورهاست. طبیعی است وقتی ارتباط سیاسی ما با کشورها دچار خدشه می‌شود در زمینه ورزش هم به تبع آن دچار مشکلاتی خواهیم شد ولی به طور کلی ما خیلی حضور فعال در عرصه بین‌المللی نداریم به‌طور مثال هم میزبانی نداریم وقتی ما میزبانی مسابقات ورزشی را داشته باشیم از کشورهای مختلف به کشور ما می‌آیند و ارتباطات خوبی خواهیم داشت، در حقیقت ما الان فعلا در مسابقاتی که منهای دوره‌ای که بیماری کرونا آمده و ارتباطات قطع شده ولی به طور کلی ما ارتباطات‌مان به دلیل اینکه میزبانی ما ضعیف است یا کمتر میزبانی داریم ارتباطات ما خیلی قوی نیست، به‌خصوص مثلا ما در بسیاری از مجموعه‌ها عضو فعال نداریم ممکن است که در بعضی جاها عضو داشته باشیم ولی عضو فعال خیلی مهم است.

او اضافه کرد: البته منظور من این نیست که نداشتن میزبانی‌ها به این دلیل است که ما امکانات لازم را نداریم. در حقیقت ما برای برگزاری مسابقات خیلی مشکل زیرساختی یا اماکن ورزشی را نداریم اما بحث میزبانی به صرفا اماکن ورزشی برنمی‌گردد. بسیاری از رشته‌های ورزشی است که خانم‌ها و آقایان با هم هستند و ما نمی‌توانیم آن را با ضوابطی که خانم در دنیا ورزش می‌کنند بپذیریم و از طرف دیگر بعضی از فدراسیون‌های جهانی نوعی تعهد می‌خواهند که مثلا جایی مثل رژیم صهیونیستی را بپذیریم بنابراین مشکل ما بیشتر آن است و از لحاظ سازمان‌های ورزشی و استادیوم‌های ورزشی خوبی داریم در صورتی که ما میزبانی بگیریم نواقص آن را می‌توانیم به راحتی برطرف کنیم. بنابراین به آن معنی زیرساخت‌های ورزشی ما دچار مشکل نیستیم بیشتر در زمینه ضوابطی که ورزش بین‌الملل با آن روبرو است مواجه هستیم که صرفا هم مشکل دیپلماسی ورزشی نیست و تقریبا سیاست کشور ماست و طبیعتا وزارت ورزش هم نمی‌تواند کاری کند.

هاشمی‌طبا درباره خصوصی‌سازی سرخابی‌ها اظهار کرد: در ابتدا گفتند 5 درصد سهام را می‌خواهند وارد بورس کنند و این 5 درصد برای این است که قیمت را به دست بیاورند ولی مشکلات زیادی برای اینکه سهام این باشگاه‌ها وارد بورس شود وجود دارد. حالا چون این باشگاه‌ها طبق اساسنامه شرکت هستند و مشمول ماده 141 قانون تجارت می‌شوند چند تا مشکل دارند یکی اینکه باید وضع مالی آنها اصلاح شود و اگر اصلاح نشود یا باید اعلام ورشکستگی کنند یا باید ضوابط ماده 141 را انجام دهند خود بورس تازه خیلی روابطش قوی‌تر از این است. ممکن است که شرکتی مشمول ماده 141 شود اما نتواند در بورس برود و در بورس رفتن باید در سه سال گذشته سودآور باشند و صورت‌های مالی شفافی داشته باشند که متاسفانه این و باشگاه هیچ کدام از این‌ها را ندارند خود مسئولین بورس و خودروسازی هیچ کدام از این‌ها را ندارند و 6 ماه پیش مصاحبه کرده و گفته بودند سه مانع برای این کار است که حالا باید خود وزارت گزارش بدهد برای حل این سه مشکل چه کرده است.

رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی درباره نتیجه احتمالی کاروان ایران در المپیک توکیو گفت: معمولا هر زمان که تعریف کرده‌ایم خیلی امیدوارانه نبودیم برای اینکه رشته‌های ورزشی که شرکت می‌کنیم و احتمال مدال داریم دو، سه رشته بیشتر نیست مانند کشتی، وزنه برداری، تکواندو و امسال که کاراته هم اضافه شده است، همه دنیا این مشکلات را دارند بنابراین به نظرم در شرایط مساوی ما وارد المپیک می‌شویم ما البته فرض کنید بخواهیم بررسی کنیم نتیجه المپیک لندن ما نتیجه‌اش از بقیه المپیک‌ها بهتر بوده به خصوص با دو سه مدالی که بعدا به خاطر دوپینگ برندگان مدال طلا بوده و دو-سه مدال طلای دیگر بعد از المپیک آوردیم، فعلا مسأله سهمیه‌ها است مثلا ما در کشتی 6 سهمیه نیاز داریم بگیریم و در وزنه‌برداری شاید یکی یا دو بیشتر سهمیه نداشته باشیم بنابراین می‌شود گفت که نمی‌توانیم به المپیک برسیم ولی به هرحال شانس بردن مدال را داریم. 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز