در دیدار نمایندگان کمیته امداد امام خمینی(ره) با سردار قاسمی مطرح شد؛

ابلاغ طرح « هر کارمند حامی یک فرزند معنوی»/ آمادگی همکاری قانونی وزارت ورزش و جوانان در اجرای طرح اکرام ایتام و محسنین

۱۳۹۹/۱۰/۰۱ - ۱۵:۱۸:۵۸
کد خبر: ۱۱۰۷۳۹۵
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران و دکتر معاونی پور مشاور توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان نمایندگان آن کمیته با سیدقاسم قاسمی، مشاور وزیرو مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت ورزش و جوانان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش برنا، محمد دهرویه معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران و دکتر معاونی پور مشاور توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان نمایندگان آن کمیته با سیدقاسم قاسمی، مشاور وزیرو مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت ورزش و جوانان دیدار و گفتگو کردند.

سردار قاسمی در این جلسه گفت: حسب الامر مقام عالی وزارت مبنی بر همکاری دفتر امور ایثارگران به عنوان نماینده وزارت ورزش و جوانان با کمیته امداد امام خمینی(ره) در خدمت عزیزان هستیم و با این دیدگاه  که نگاه به ایتام را کاری مسئولانه و خداپسندانه میدانیم، امیدواریم این همکاری منشا خدمات موثر در جهت ساماندهی و رسیدگی به ایتام بشود.

وی در ادامه گفت: ما در وزارت ورزش و جوانان 120هزار معلول را داریم که بسیاری از آنان در عرصه های مختلف غرور آفرین و مدال آور بوده اند و درعین حال طبق قوانین و مقررات مسئول رسیدگی به وضعیت ایشان هستیم. این موضوع سبب می شود که بتوانیم دردها و مشکلات وضعیت موجود را از نزدیک لمس کنیم که خود این موضوع می تواند یک نقطه مشترک در توجه به ایفای نقش اجتماعی دستگاه های دولتی و حتی چهره ها و الگوهای اجتماعی از جامعه ورزش و جوانان باشد.

سردار قاسمی با ارزشمند توصیف کردن طرح مذکور بیان داشت: ما بر اساس قوانین و مقررات موجود آماده هر گونه همکاری و مشارکت در اجرای این طرح از جمله اطلاع رسانی های لازم به ادارات کل ورزش و جوانان استانها و فدراسیون های ورزشی هستیم و امیدواریم که با یک بسیج همگانی، بتوانیم حرکت موثری در این مسیر داشته باشیم.

در ادامه این دیدار، دهرویه با اشاره به طرح اکرام ایتام و محسنین و ذیل آن طرح« هرکارمند حامی یک فرزند معنوی» در خصوص برگزاری این جلسه گفت: برگزاری این جلسه نشان از توجه خاص وزیر محترم ورزش و جوانان به امور مشارکت های اجتماعی بویژه امور ایتام دارد که این توجه قابل تقدیر و مایه امیدواری بسیار است.

وی ادامه داد: از زمان بروز و شیوع بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی و اجتماعی شایع در کشور، متاسفانه تعداد ایتام و خانوار های بی سرپرست زیاد شد و ما را بر آن داشت که درصدد یک جریان سازی در مسیر بالا بردن توجه جامعه به این قشر آسیب پذیر حرکت کنیم و دستگاه های دولتی از مهمترین اهداف ما در این جهت است.

در ادامه این نشست دکتر معاونی پور بیان داشت: ما در حقیقت آمده ایم بگوییم ما با اجرای طرح « هرکارمند حامی یک فرزند معنوی» می خواهیم با نگاه به مبانی اصلی دین مقدس اسلام در راستای فقر زدایی و توسعه عدالت محور، بصورت گسترده و قوی به موضوع فقر بپردازیم و امیدواریم که با نگاه هم افزایی از ظرفیت وزارت ورزش و جوانان چه از لحاظ منابع انسانی و چه از لحاظ جامعه هدف که ورزشکاران و جوانان هستند، بهره ببریم.

لازم به ذکر است که طرح « هر کارمند حامی یک فرزند معنوی» برای اولین بار درسال 1398 از طرف معاون اول رئیس محترم جمهور به اعضای هیئت دولت ابلاغ شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز