وزیر ورزش و جوانان در جلسه وبیناری با مدیران کل استانی تاکید کرد:

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی/ اهتمام به حل مشکلات ایثارگران/ بهره‌مندی از نیروهای جوان در بدنه ادارات کل/ استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در ورزش

۱۳۹۹/۱۰/۰۱ - ۱۵:۲۱:۳۵
کد خبر: ۱۱۰۷۳۹۹
تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی/ اهتمام به حل مشکلات ایثارگران/ بهره‌مندی از نیروهای جوان در بدنه ادارات کل/ استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در ورزش
وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی، احداث زمین های مینی فوتبال با چمن مصنوعی و همچنین ایجاد و تجهیز خانه های ورزش روستایی را دو اقدام موثر در توزیع عادلانه امکانات ورزشی در اقصی نقاط کشور دانست.

به گزارش برنا؛ دکتر مسعود سلطانی فر در جلسه وبیناری با مدیران کل استانی که پیش از ظهر امروز با حضور معاونین این وزارتخانه برگزار شد از تلاش مدافعان سلامت در خط مقدم مقابله با کرونا به نیکی یاد کرد و اظهار داشت: تلاش مجموعه نظام، با محوریت ستاد ملی مبارزه با کرونا به ریاست جمهوری محترم هدایت مقام معظم رهبری معطوف به حل مشکلات معیشتی مردم به ویژه به اقشار آسیب پذیر در زمان شیوع ویروس کوید 19 است.

او ادامه داد: دولت نیز با توجه به منابع موجود، تلاش می کند تا با حمایت از اقشار آسیب پذیر، این دوران حساس با حل مشکلات مختلف سپری شود و رییس جمهور نیز در این بین با حساسیت ویژه ای مسایل مختلف را دنبال می کند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به فعالیت دولت در ماه های پایانی اهمیت استمرار در اجرای طرح های ورزشی و تکمیل پروژه های نیمه تمام را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: همه دست اندرکاران باید همچنان با جدیت به تلاش خود در راستای تحقق اهداف بخش ورزش و جوانان حرکت کنند تا مسئولیت خود را با کارنامه بهتری به عنوان سوابق دوران خدمت به پایان برسانند.

دکتر مسعود سلطانی فر اهمیت تکمیل پروژه های ورزشی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در این زمینه باید پروژه های با پیشرفت فیزیکی بیشتر و پروژه های اولویت دار برای جامعه ورزش مورد توجه و تمرکز بیشتری قرار گیرند و از طرفی طرح ها ورزشی در ابعاد قهرمانی، همگانی، روستایی و بانوان با قدرت اجرا شود.

او با تاکید بر رفع مشکلات برخی از استان ها در حوزه جوانان با همگرایی داخلی اظهار داشت: برخی مسائل مطرح شده در وزارتخانه با جلسات معاونین با یکدیگر قابل حل است و برخی هم نیاز به تعامل با دیگر دستگاه ها دارد که باید این تعامل و هم افزایی ها به وجود آید.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: برای ایجاد فرصت بیشتر و بهتر برای استان ها از این پس در جلسات شورای معاونین، هر هفته امکان حضور آنلاین یک مدیرکل استانی بوجود می اید تا مسائل بصورت گسترده مطرح و راهکارهای بهتر برای رفع موانع ارائه شود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تحت تاثیر قرار دادن فعالیت های ورزش کشور گفت: در این راستا دولت تسهیلاتی را برای بخش خصوصی ورزش که متحمل ضرر و زیان شدند به وجود آورده است که باید مورد حمایت قرار گیرد، چرا که بخش خصوصی در ورزش زمینه اشتغال زایی و سرمایه گذاری های بسیاری را به وجود آورده است.

دکتر سلطانی فر در بخشی از سخنانش، پایان دوران کرونا را نامعلوم دانست و به تلاش گسترده دولت برای تهیه واکسن این ویروس اشاره کرد و گفت: در دولت با تاکید جدی و مستمر دکتر روحانی رییس جمهور همه بخش ها مشغول هستند تا بهترین و مطمین ترین منبع برای واکسن مردم فراهم شود.

وی رویداد المپیک را بزرگترین آوردگاه ورزش قهرمانی دنیا عنوان کرد و اظهار داشت: اگر چه المپیک توکیو با یک سال تاخیر برگزار می شود اما کمیته بین المللی المپیک و دولت ژاپن تلاش حداکثری برای برگزاری این رویداد به کار بسته اند.

او ادامه داد: آنچه مسلم است ورزشکاران کشورمان سال گذشته سهمیه های خوبی را برای حضور در المپیک بدست آوردند و در ان مقطع امادگی بسیار خوبی برای حضور قدرتمندانه در بازی ها داشتند اما با وقفه ای که بدلیل پاندمی کرونا رخ داد بازگشت ان ها به شرایط اولیه، فرآیند خاص خود را می طلبد.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: دراین شرایط فدراسیون ها وارد فاز برنامه ریزی و اجرا برای برگزاری اردو و مسابقات شده اند تا زمینه حضور مقتدرانه ورزشکاران را برای المپیک 2020 فراهم کنند و برای تحقق این هدف ادارات کل استانی نیز باید حمایت لازم را از ورزشکارانی که کسب سهمیه کردند یا در آستانه کسب سهمیه قرار دارند، انجام دهند.

دکتر مسعود سلطانی فر یکی از اتفاقات خوب ورزش کشور را تصویب قانون ورزش در مجلس شورای اسلامی دانست و تصریح کرد: این اتفاق با پیگیری های مجدانه بین مجلس، دولت و شورای نگهبان همراه شد و با برگزاری جلسات متعدد قانون ورزش پس از 49 سال ضمن بازنگری و به روز رسانی، به صورت جامع ابلاغ شد که این قانون به عنوان سند بالادستی مبنای اقدامات و شکل گیری برنامه های پنج ساله و قوانین بودجه خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه تصویب این قانون در این دوره اقدام مهمی بود، اظهار داشت: با تصویب قانون وزارت ورزش و جوانان وظایف اصلی، نحوه تعاملات با دستگاه های اجرایی و استفاده از ظرفیت دیگر دستگاه ها تبیین و تفسیر شده و مشکلاتی که در حیطه اختیارات و وظایف و ماموریت ها وجود داشت مرتفع شد.

دکتر مسعود سلطانی فر احداث خانه های ورزش روستایی و زمین های چمن مینی فوتبال را که از سه سال پیش در وزارت ورزش و جوانان آغاز شده بسیار مثبت ارزیابی کرد و با اشاره به کمبود زیر ساخت های ورزشی در نقاط محروم و مرزی، بهترین راه حل را احداث زمین های چمن مصنوعی مینی فوتبال و تجهیز خانه های ورزش روستایی دانست.

وی با موثر خواندن توسعه زمین های چمن مینی فوتبال برای گسترش ورزش در بخشهای مختلف کشور این مهم را بسیار ارزشمند توصیف کرد و اظهار داشت: تا پایان سال جاری یا نهایتا اردیبهشت ماه سال اینده تعداد زمین های مینی فوتبال را به مرز 2 هزار در کشور می رسانیم و خوشحالیم که در مناطق روستایی و کوچک زمینه مناسبی برای ورزش کردن مردم به وجود آمده است.

دکتر سلطانی فر با بیان اینکه تعداد خانه های ورزش روستایی تا پایان امسال به 6150 می رسد توضیح داد که این اماکن کانون خوبی برای توسعه ورزش روستاییان محسوب می شود.

وزیر ورزش و جوانان با اعلام این مطلب که در فصل بودجه 1400 هستیم گفت: با توجه به اینکه سال آینده بازی های المپیک و پارالمپیک برگزار می شود با تامین بودجه لازم زمینه حضور مقتدرانه کاروان ورزش ایران را فراهم می کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر اهتمام ویژه مدیران کل استان ها جهت رفع مشکلات ایثارگران بیان کرد ابن عزیزان باید تمامی نیازهایشان مورد توجه قرار گرفته و در رفع آن ها تلاش شایسته صورت گیرد.

دکتر سلطانی فر همچنین بهره مندی از پتانسیل نیروهای جوان در بدنه مدیریتی، تصمیم سازی و برنامه ریزی در بدنه ادارات کل ورزش و جوانان استان های سراسر کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: تغییر نسل مدیریتی در وزارت ورزش و جوانان به خوبی انجام شده و بازخورد مثبتی را به دنبال داشته که امیدوارم استمرار یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز