احمدرضا براتی:

همه تلاش فدراسیون فوتبال بر این بود که بدون فوت وقت مجمع انتخاباتی را برگزار کند

۱۳۹۹/۱۰/۰۳ - ۱۲:۱۱:۰۴
کد خبر: ۱۱۰۸۴۲۷
همه تلاش فدراسیون فوتبال بر این بود که بدون فوت وقت مجمع انتخاباتی را برگزار کند
رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات گفت: فرآیند انتخابات در رای گیری و اعلام نتایج انتخابات همگی توسط کمیته های مستقل خواهد بود.

به گزارش برنا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، احمدرضا براتی، رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون درباره برپایی انتخابات هیات رییسه عنوان کرد: در انتهای سال گذشته فیفا با برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال به دلیل اشکالاتی که در اساسنامه وجود داشت، مخالفت کرد. برهمین اساس فدراسیون فوتبال از آغاز سال جاری اصلاح اساسنامه را در دستور کار خود قرار داد. جلساتی بسیاری را به صورت فشرده و شبانه روزی با حمایت سرپرست و دبیرکل فدراسیون برگزار کردیم. پس از تایید اساسنامه فدراسیون فوتبال توسط فیفا، مجمع عمومی را هشتم آذرماه به منظور تایید اساسنامه برگزار کردیم که با رای قابل توجه 70 رای از 75 رای به تصویب نهایی مجمع عمومی رسید.

او اضافه کرد: فدراسیون فوتبال تمام تلاشش بر این بود که بدون فوت وقت مجمع انتخاباتی را برگزار کند. برهمین اساس اساسنامه جدید و مقررات انتخاباتی در جلسه هیات رئیسه 18 آذر ماه به تصویب اعضا رساند و متعاقبا به فیفا نیز ارسال شد که خوشبختانه فیفا هم نقشه راه را تایید کرد. باید این نکته را یادآور شوم که برای انجام هر یک از مراحل فرایند انتخاباتی یک فرجه زمانی تعیین شده است و مجمع انتخاباتی طبق جدول زمانبندی که وجود داشت در دهم اسفندماه برگزار خواهیم کرد.

براتی درباره پست های انتخاباتی گفت: کلیه پست های هیات رئیسه طبق اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال است که مجموعا هیات رئیسه متشکل از 11 عضو است. رئیس و سه نواب رئیس (نایب رئیس اول، نایب رئیس دوم که رئیس کمیته مسابقات است و نایب رئیس سوم که رئیس کمیته بانوان) می باشد. به اضافه 7 عضو دیگر که دو نفر از میان هیات فوتبال ها، دو نفر از مدیران عامل باشگاه ها و 3 نفر دیگر از افراد صاحب تجربه و کارشناس فوتبال است که برای تمامی این پست ها ثبت نام انجام خواهد شد.

رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون ادامه داد: به خاطر اصلاح اساسنامه و با توجه مقررات جدید کمیته های مستقلی را از این به بعد شاهد خواهیم بود که شامل کمیته بدوی و کمیته استنیاف انتخابات هستند. برخلاف سنوات گذشته مدیریت و راهبری و تصمیم گیری درباره مسائل مختلف انتخابات برعهده این کمیته ها است. همچنین این کمیته ها صلاحیت نامزدها بررسی می کنند. اگر اعتراضی وجود داشته باشد در کمیته استیناف انتخاباتی به این اعتراضات رسیدگی می شود. در نهایت فرآیند انتخابات در رای گیری و اعلام نتایج انتخابات همگی توسط کمیته های مستقل خواهد بود.

براتی افزود: بنابراین ارکان مختلف فدراسیون نمی توانند در برگزاری انتخابات مداخله ای داشته باشند.در این شرایط مدیریت و راهبری انتخابات و تصمیم گیری در اختیاری کمیته های انتخاباتی است و دبیرخانه مجمع به عنوان بازوی این کمیته ها به کارها رسیدگی خواهد کرد. انشاالله یک انتخابات شفاف و عادلانه و بدور از حاشیه داشته باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز