فریده شجاعی مطرح کرد:

آقایان مقصر افت فوتبال و فوتسال بانوان

۱۳۹۹/۱۰/۰۷ - ۱۱:۳۷:۰۵
کد خبر: ۱۱۱۰۳۱۵
آقایان مقصر افت فوتبال و فوتسال بانوان
نائب رئیس بانوان سابق فدراسیون فوتبال در برنامه «صبح و ورزش» رادیو ورزش یکشنبه 7 دی به گفتگو در خصوص دلایل افت فوتبال بانوان پرداخت.

به گزارش برنا، فریده شجاعی، نائب رئیس بانوان سابق فدراسیون فوتبال در خصوص خبر خارج شدن نام فوتبال بانوان ایران از رتبه بندی فیفا اظهار کرد: این خبر ناراحت کننده است به دلیل اینکه سالها زحمت کشیده شد تا فیفا فوتبال بانوان ما را به رسمیت شناخت و وارد رده بندی جهانی، فیفا و حتی AFC قرار گرفت. حدود سال ۸۶ بود که وارد فدراسیون فوتبال شدم و در آن زمان ما در رتبه بندی جهانی نبودیم. فیفا سازمانی بسیار با برنامه و قانون مدار است حتی در مقایسه با فیبا‌ (فدراسیون جهانی بسکتبال) از زمین تا آسمان فرق دارد و با کسی شوخی ندارد. کسی که تلاشی ندارد و بازی رسمی برگزار نکرده (طبق قانون اگر یک سال و نیم بازی رسمی برگزار نشود) حذف می شود.

شجاعی در ادامه تصریح کرد: این درست است که در سال گذشته تهدیدهای زیادی مثل کرونا و ... داشتیم ولی به هر حال باید خودمان را سرپا نگه می داشتیم زیرا جهان دچار بحران بوده و باقی کشورها در چنین شرایطی در رتبه بندی جهانی مانده اند ولی ما خارج شده ایم. زمانی ما در فوتبال تیم هفتم آسیا و چهل و هشتم جهان و نیز در فوتسال اول آسیا و چهارم جهان بودیم. این افت ناشی از مشکلات فعلی فدراسیون و تغییراتی که در فدراسیون ایجاد شده و حاشیه هایی که برای آقایان وجود دارد و همچنین مشکلات مربوط به قراردادهای مختلف و حواشی پیرامون رئیس فدراسیون و بلاتکلیفی است. فرد دلسوزی وجود ندارد و من معتقدم نگرش مسئولین و رئیس فدراسیون در این زمینه می تواند خیلی موثر باشد. اگر زمانی فوتبال و فوتسال دختران به اوج رسید به دلیل نگرش مثبت کفاشیان بود و او زمینه مناسبی را برای پیشرفت آماده می کرد. ما باید منتظر باشیم تا وضعیت فوتبال آقایان درست شود چون فوتبال آقایان بزرگسال همیشه ویترین فوتبال کشورمان است. چون ویترین بهم ریخته انتظار چنین مشکلاتی برای بانوان هم می رفت.

وی درباره وظیفه اصلی نائب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال گفت: نائب رئیس باید از طرف رئیس فدراسیون حمایت شود. اگر این حمایت و نگرش مثبت نسبت به ورزش بانوان نباشد که ... . نائب رئیس فدراسیون در ابتدا نباید اجازه دهد شرایطی به وجود بیاید که فدراسیون از رده بندی ها خارج شود. در امر آموزش و پژوهش، مسابقات، فعالیت، داوری، مربیگری، لیگ های منظم و ... بانوان همانند آقایان فعالیت دارند ولی چون کمی پشت پرده هستند و نگاه کمتری به آنها می شود؛ نائب رئیس باید فعالیت بیشتری داشته باشد تا بتواند فوتبال و فوتسال را سر پا نگه دارد. واقعا جای تاسف دارد ولی مطمئن باشید که نباید خانم صوفی زاده‌ (نائب رئیس فعلی فدراسیون فوتبال) را مقصر دانست چون وضعیت فدراسیون فوتبال ما خراب است که بانوان به تبعیت مشکلات آن تحت شعاع قرار گرفته اند. من به آینده امیدوارم. خوشبختانه فیفا انعطاف پذیر است و به محض روبراه شدن وضعیت و شرکت ایران در بازی های رسمی وارد رده بندی فیفا و AFC خواهیم شد و مقام های سابق را کسب می کنیم.

این برنامه صبح و ورزش، با اجرای مسعود خواجه وند و کارشناسی خسرو والی زاده روی آنتن رفت. برنامه صبح و ورزش ساعت ۷:۱۰ هر روز به جز جمعه ها به مدت یک ساعت و۲۰ دقیقه از شبکه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز