سیدرضا صالحی‌امیری:

مدیران باید اعتمادساز باشند/ اولین نقطه در رهبری مساله‌ای به نام انسان محوری است

۱۳۹۹/۱۰/۰۷ - ۱۴:۴۵:۳۳
کد خبر: ۱۱۱۰۵۳۵
مدیران باید اعتمادساز باشند/ اولین نقطه در رهبری مساله‌ای به نام انسان محوری است
رییس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه فردی که رویکرد رهبری در مدیریت دارد باید نگرش انسانی داشته باشد، تاکید کرد: مدیران باید اعتمادساز باشند.

به گزارش برنا، دکتر سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک امروز در افتتاحیه نخستین دوره عالی رهبری در ورزش زنان و در تدریس موضوع مدیریت فرهنگی در ورزش، ضمن تشریح انواع و سطوح مختلف مدیریت اظهار داشت: مقوله رهبری با مدیریت متفاوت و فراتر از آن است و اولین نقطه در رهبری مساله ای به نام انسان محوری و آغاز رهبری در مدیریت نگرش انسانی؛ نه ابزاری به افراد است.

او با بیان اهمیت سرمایه های نمادین و ماندگار در تاریخ مانند جهان پهلوان تختی گفت: افرادی صلاحیت رهبری در مدیریت را دارند که از شایستگی اخلاقی در مدیریت برخوردار و الگوی سایرین باشند و مدیرانی که مقبولیت ندارند موفق نخواهند شد.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به آثار اعتمادسازی در جامعه تصریح کرد: مدیران نباید اعتماد سوز بلکه باید اعتماد ساز باشند و بتوانند در کارکنان و مخاطبان اعتماد ایجاد کنند.

او کلان‌نگری، جامع ‌نگری و آینده‌نگری را ابعاد نگرش استراتژیک رهبران و حداقل بازه زمانی آن را دهه نام برد و گفت: رویکرد توسعه گرانه مدیران انسان توسعه یافته و به دنبال آن جامعه توسعه یافته را ایجاد می کند که این جامعه بر پایه انسان محوری شکل گرفته است.

سیدرضا صالحی‌امیری دیگر شاخص های رهبری را تحول گرایی، کادرسازی و تربیت مدیران موفق، نتیجه گرایی، خلاقیت و همدلی، همنوایی و هم دردی عنوان کرد و افزود: مدیران امنیت آفرین، آرامش ذهنی، روانی و زیستی ایجاد می کنند و مدیران سلیقه گرا موجب نا امنی ذهنی افراد هستند.

او تصریح کرد: اصل نخست در مطالعات فرهنگی، تغییر است و رهبران کسانی هستند که زیست فرهنگی ایجاد کنند و رهبری در مدیریت فهم دقیق از تغییرات جامعه و عمق تغییرات، تغییر در نظام باورها است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز