احمد مددی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

اجازه بی‌احترامی به استقلال را نمی‌دهیم/ بر فعالیت بازیکنان در فضای مجازی نظارت می‌کنیم/ هر مدیری فقط درباره باشگاه خود صحبت کند

۱۳۹۹/۱۰/۰۷ - ۲۳:۲۰:۳۲
کد خبر: ۱۱۱۰۶۶۴
اجازه بی‌احترامی به استقلال را نمی‌دهیم/ بر فعالیت بازیکنان در فضای مجازی نظارت می‌کنیم/ هر مدیری فقط درباره باشگاه خود صحبت کند
مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: نظارت کافی را بر فضای مجازی بازیکنان در چارچوب قانون داریم و در همین فضا هم رهنمودهای لازم را به بازیکنان می‌دهیم.

استقلال روزهای خوبی را با مدیریت احمد مددی پشت سر گذاشته است. پرداخت بدهی‌های خارجی و به ثبات رسیدن باشگاه اقدامات مهم مدیرعامل جدید آبی‌ها بوده است. در روزهایی هم که از نتایج استقلال و سبک بازی این تیم انتقاداتی مطرح می‌شود، مددی همه جوره پای محمود فکری و تیمش ایستاده و از کادر فنی استقلال حمایت می‌کند.

خبرنگار گروه ورزشی برنا درباره شرایط این روزهای استقلال گفت‌وگویی با احمد مددی انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

این روزها در فضای مجازی انتقادات زیادی از استقلال مطرح می‌شود. حتی صحبت‌هایی هم درباره تغییرات در کادر فنی به میان آمده. در این باره چه صحبتی دارید؟

صحبت از تغییر در کادر فنی واقعا زود است. استقلال در شرایط فعلی به آرامش و انسجام نیاز دارد. فکری با توانی که از لحاظ تدابیر تاکتیکی در خودش و اعضای کادر فنی‌اش سراغ دارد می‌تواند روزهای خوبی برای استقلال بسازد. قطعا استقلال در بازی‌های آینده به شرایط آرمانی خواهد رسید و تا الان هم نتایج خوبی گرفته که برای ما رضایت‌بخش بوده است. ما یعنی من و اعضای هیات مدیره استقلال از آقای فکری و کادر فنی‌اش حمایت می‌کنیم و امیدواریم شرایط تیم در بازی‌های پیش‌رو شرایط بهتری داشته باشد.

در روزهای سختی مدیریت باشگاه استقلال را قبول کردید. در حالی که باشگاه با مشکلات زیادی روبه‌رو بود.

بله همین‌طور است. پنجره نقل و انتقالات باشگاه بسته بود و درخصوص 2 بازیکن خارجی مشکلاتی داشتیم. مطالبات دیاباته و میلیچ باید پرداخت می‌شد که از عهده آنها برآمدیم. این روزهای سخت با پرداخت همه بدهی‌های ارزی و بدهی‌های ریالی به روزهای خوبی مبدل شد. در بحث حرفه‌ای‌سازی هم مشکل داشتیم چون کاری انجام نشده بود و با کمک همه ارکان باشگاه مشکلات را حل کردیم و از منظر حرفه‌ای‌سازی نظر afc را جلب کردیم و تائیدیه گرفتیم. امیدواریم در ادامه راه هم مسائل باشگاه را حل کنیم و کارها را به بهترین شکل پیش ببریم.

بحثی درباره قراردادهایی که در مدیریت قبل بسته شد وجود دارد که یکی از نمونه‌های آن فرشید اسماعیلی بود. اصلاح روند قراردادها ادامه خواهد داشت؟

هر قراردادی باید اسلوبی داشته باشد و برد- برد باشد؛ هم برای بازیکن و هم برای باشگاه. اما متاسفانه در برخی از قراردادها این موضوع به چشم نمی‌خورد به همین دلیل الان سازمان بازرسی کل کشور به برخی از قراردادها ورود کرده و از مدیرعامل توضیح خواسته است. درباره اسماعیلی سوءتفاهم پیش آمد و او اصلا مقصر نبود و افرادی که وعده دادند مقصر هستند. قراردادهای بازیکنان در استقلال سال‌ها به همین گونه بوده و ما اصلا نمی‌پسندیم. در قراردادهای آتی هم باید برای دو طرف حس رضایت ایجاد شود.

انتقاداتی به شخص شما بوده که فوتبالی نیستید اما عملکرد شما خوب بوده. واقعا لازم است مدیر یک باشگاه سابقه ورزشی داشته باشد؟

همه منتقدان برای من عزیز هستند و برای‌شان احترام قائلم اما سال‌ها در مناصب مختلف در باشگاه سایپا بودم؛ از مدیر ارتباطات تا معاون باشگاه که کل فرآینده انتخاب سرمربی و بازیکن با من بود. بعد هم در پیکان قائم‌مقام بودم بنابراین سبقه فوتبالی دارم. لزوما یک مدیر نباید تعصب داشته باشد هرچند که من استقلالی هستم. به اعتقاد من یک مدیر باید استراتژی داشته باشد، استراتژیک فکر کند و برنامه داشته باشد یک مدیر فوتبالی بهتر است اما دارای استراتژی.

استقلال سال‌ها در کادر مدیریت و کادر فنی لطمه خورده است. این ثبات می‌تواند ادامه داشته باشد؟

تمام هم و غم و هیات مدیره این است که ثبات و آرامش فعلی را حفظ کنیم و ادامه دهیم. این در گرو انسجام و همدلی تیمی است که من اعتقاد زیادی به آن دارم و امیدوارم با همین رویکرد و مشارکت در هیات مدیره ثبات ادامه داشته باشد.

برخی مدیران باشگاه‌های دیگر مدام در حال اتهام زدن به باشگاه‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس هستند و بی‌محابا درباره این تیم‌ها صحبت می‌کنند. نظرتان دراین باره چیست؟

در جایی که اتهامی به کیان استقلال وارد شود حتما ورود می‌کنیم و واکنش نشان می‌دهیم. توصیه‌ای به همه مدیران دارم که در چارچوب تیم خود صحبت کنند. برای من به عنوان مدیرعامل استقلال زیبنده نیست درباره باشگاه دیگری صحبت کنم. من باید راجع به باشگاه خودم حرف بزنم و مراقب حواشی باشم و آرامش را القا کنم و در چارچوب وظایفی که به من سپرده شده صحبت کنم. به نظر من برخی حرف‌ها از برخی افراد، فراتر از حیطه اختیارات‌شان است و به ضرر فوتبال منجر می‌شود. ایجاد حواشی نه تنها چیزی به فوتبال ما اضافه نمی‌کند بلکه به آن آسیب هم می‌زند کما اینکه در این مدت هم اظهارنظر برخی افراد که در چارچوب خودشان صحبت نمی‌کنند به کیان فوتبال ضربه زده است. من توصیه می‌کنم هر مدیری در حیطه خودش صحبت کند.

بحث خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس هم مطرح شده است. واقعا این اتفاق رخ می‌دهد؟

با تصویب صورت‌های مالی و افزایش سرمایه وارد بورس می‌شویم. ما باید برای ورود به بورس در ابتدا بتوانیم از درآمدهای خودمان استفاده کنیم که این آرزوی هر مدیرعاملی است. ما هم امیدواریم بتوانیم از درآمدهای‌مان استفاده کنیم و خودگردان باشیم.

79fcb113-59c3-40f3-a337-57a3d6165a67

استقلال در لیگ بیستم قهرمان می‌شود؟

خیلی امیدواریم به قهرمانی. کادر کاملا استقلالی داریم و هیات مدیره خوب و خودم تمام تلاش‌مان را می‌کنیم با کمترین چالش به جلو حرکت کنیم و بازیکنان و کادر فنی هم تلاش می‌کنند و با برنامه‌ریزی درست تیم را به قله فوتبال ایران، که همان قهرمانی است، برسانند.

بحث فضای مجازی این روزها خیلی داغ است. فکری هم گفته اینستاگرام می‌تواند تمرکز بازیکنان را به بهم بریزد. آیا باشگاه به بحث فعالیت بازیکنان در این فضا ورود می‌کند؟

نظارت کافی را بر فضای مجازی بازیکنان در چارچوب قانون داریم و در همین فضا هم رهنمودهای لازم را به بازیکنان می‌دهیم اما چیزی که مشخص است کنترلی بر فضای مجازی نیست. در این مدت ببینید که چه توهین‌ها و تهمت‌هایی به افراد زده شده و این اصلا خوب نیست. متولیان باید ورود جدی کنند به این فضا چون به حال خود رها شده و باید مدیریت شود تا حرمت‌ها حفظ شود و هر چیزی در دایره قانونی خود مورد کنکاش قرار بگیرد وگرنه در فضای مسموم و سیاه‌نمایی شده نتیجه خوبی حاصل نمی‌شود. 6

نظر شما