محمد مهدی افشار، پدیده آفرودسواری؛

یک کودک ۹ ساله رکورد آفرودسواران را زد!

۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۰۵:۱۰:۱۳
کد خبر: ۱۱۱۱۲۷۱
یک کودک ۹ ساله رکورد آفرودسواران را زد!
محمدمهدی افشار پدیده آفرود سواری است و در سن 9 سالگی رکورد زده است.

به گزارش برنا؛ محمدمهدی افشار 9 ساله و محمد طه احسانی 8 ساله از سه سال قبل بصورت جدی وارد رشته آفرود شدند و در این مدت تلاش کردند نام‌شان را به عنوان کوچکترین آفرود کار جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت کنند. حالا این دو کودک اهل قزوین بعد از 1/5 سال تلاش توانستند فعلا نام‌شان را در رکوردهای ایران به عنوان کوچکترین افرادی که توانایی کنترل ماشین آفرود را دارند ثبت کنند.

احسانی به عنوان پدربزرگ و مربی محمدمهدی افشار در این خصوص توضیحاتی ارائه داد؛ نوه‌ام محمد متولد سال 90 است و به این دلیل که حوزه کاری من با آفرود ارتباط داشت زمانی که محمد سه سال داشت و کنارم سوار ماشین می‌شد علاقمندی عجیب و غریب او را دیدم و متوجه شدم این بچه توانمندی‌هایی دارد که در بچه‌های دیگر نیست. معمولا بچه‌ها رانندگی کردن را دوست دارند اما من دیدم دوست داشتن محمد متفاوت است برای همین روی این استعداد تمرکز کردم. اوایل او را روی بغلم پشت فرمان می‌نشاندم و این موضوع تا 6 سالگی محمد ادامه پیدا کرد تا اینکه یک روز خواستم امتحان کنم ببینم چقدر مستعد است و خودش را آزاد گذاشتم و رانندگی کرد و از همان موقع این موضوع رسانه‌ای و در صدا و سیما مطرح شد و یک‌سری از مسئولان غیر رسمی رانندگی او را دیدند و از همان موقع به طور رسمی آفرود سوار شد.

او در همین باره ادامه داد: محمد در دور مسابقات مارشال رکورد زد و جستجو کردیم در این سطح نمونه‌ای وجود ندارد برای همین خواستیم که رکوردش را ثبت کنیم. منتهی هیچ‌گونه حمایتی از ما نشد حالا مادی به کنار حتی معنوی هم از ما حمایت نکردند. تنها کاری که فدراسیون جمهوری اسلامی ایران زحمت کشید و انجام داد این بود که به فدراسیون امارات نامه داد تحت این عنوان که محمد قرار است برای ثبت رکورد به امارات بیاید و با او همکاری کنید و بخاطر اینکه یک اشتباه در زدن نامه رخ داده بود ما مجبور شدیم یک سفر دیگر به امارات کنیم.

احسانی در ادامه صحبت‌هایش گفت: دفتر گینس در امارات خیلی با ما همکاری کرد و تا فیلم‌های محمد را دیدند گفتند ما اینکار را برای‌تان انجام می‌دهیم آنجا به ما گفتند که اگر می‌خواهید این رکورد به نام ایران ثبت شود باید یک ایمیل از ایران به ما بزنند که این موضوع داستان را برای ما پیچیده کرد و وقتی ما به فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی رفتیم آنها گفتند که شما باید به فدراسیون همگانی بروید و آنها ثبت رکوردها را انجام می دهند و ما با هزینه شخصی خودمان بستری را فراهم کردیم که این کار انجام شود. قرار بود که مستندات را فدراسیون برای دفتر گینس در امارات بفرستد ولی تا امروز هم خبری نشده است و تنها کاری که انجام شد این بود که صدا و سیما یک گزارش نشان داد.

این آفرودسوار در پایان گفت: به امارات که رفته بودیم برای 6 روزی که آنجا بودیم خیلی به ما احترام گذاشتند و گفتند اجازه بدهید این بچه اینجا بماند و ما همه جوره حمایتش می‌کنیم اما من گفتم من والدین اصلی این بچه نیستم و نمی‌توانم که تصمیم بگیرم اما واقعا از مسئولان و اصحاب رسانه تقاضا دارم به چنین استعدادهایی توجه بکنند محمد علاوه بر اینکه در رشته آفرود موفق است با این سن کمش شخصیت بسیار بزرگی دارد درسش بسیار خوب است و همه جوره مورد تائید است امیدوارم در آینده نزدیک اتفاقات خوبی برای او رخ بدهد و به حقش برسد بهرحال وقتی یک پسر کوچک به این سن و سال اینقدر زحمت بکشد و دیده نشود انگیزه ای که باید را برای ادامه کار نخواهد داشت. من از جیب خودم واقعا برای این بچه هزینه کردم ولی اگر قرار باشد به مراتب بالاتر برسد باید یک پشتوانه محکم از بیرون داشته باشد. 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز