سیدمهدی سیدصالحی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

فکری باید زودتر ترکیبش را بشناسد/ رحمتی نباید تحت فشار باشد/ تقابل فکری و قلعه‌نویی دیدنی است

۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۲۳:۲۰:۱۳
کد خبر: ۱۱۱۱۲۷۵
فکری باید زودتر ترکیبش را بشناسد/ رحمتی نباید تحت فشار باشد/ تقابل فکری و قلعه‌نویی دیدنی است
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: فکری تا زمانی که ترکیب اصلی را پیدا نکند و نفرات اصلی را نشناسد به مشکل می‌خورد.

سیدمهدی سیدصالحی، مهاجم اسبق تیم استقلال، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره شرایط کنونی تیم استقلال اظهار داشت: زمانی که فکری به تیم اضافه شد فقط 20 روز به شروع لیگ مانده بود و فکری حتی با نساجی مازندران چند بازی دوستانه هم انجام داده بود. وضعیت مدیریت باشگاه هم مشخص نبود و فکری هم درگیر شکایت نساجی شد و حاشیه‌های زیادی اطراف او و استقلال وجود داشت. برخی بازیکنان مثل روزبه چشمی و علی کریمی رفتند و از بین نفرات جدید هم بیشتر از مظاهری، مرادمند و موسوی استفاده شد. به اعتقاد من هنوز هارمونی تاکتیکی در استقلال ایجاد نشده و این موضوع به زمان نیاز دارد. فکری با مشکلاتی مثل مصدومیت‌ها درگیر بود و از نظر بازیکنان دستش بسته است. مهم‌ترین معضل استقلال در حال حاضر  مشخص نشدن بازیساز است و فکری هرچه زودتر بازیساز تیمش را انتخاب کند. ضمن اینکه روی ضربات ایستگاهی هم تمرکز استقلال به هم می‌خورد و عدم تمرکز مشهود است چون نفرات تغییر کرده‌اند. در واقع فکری تا زمانی که ترکیب اصلی را پیدا نکند و نفرات اصلی را نشناسد به مشکل می‌خورد. او باید هرچه سریع‌تر ترکیب ایده‌آل پیدا شود

مهاجم اسبق استقلال درباره گل نزدن مهاجمان این تیم بیان کرد: یکی از علت‌های مهم کم گل زدن استقلال نبود بازیساز و ناآمادگی مهاجمان است. استقلال فصل گذشته با 2 مهاجم بازی می‌کرد که دیاباته و قایدی فیکس بودند و مطهری هم تعویض می‌شد و همین باعث می‌شد نیروی خط حمله استقلال کاهش پیدا نکند و با یک تعویض این نیرو تجدید می‌شد و خط حمله نقطه قوت تیم بود و صلابت و جنگندگی خط حمله به چشم می آمد. الان به خاطر خلاء یک بازیساز قایدی سمت چپ است و در حمله‌ها اضافه می‌شود و همین باعث کاهش نیروی تهاجمی می‌شود. الان هم که قایدی ناآماده است و دیاباته هم مصدوم است همه اینها دست به دست هم می‌دهد تا خط حمله مشکل داشته باشد.

سیدصالحی با اشاره به دیدار استقلال و گل‌گهر گفت: گل‌گهر تیم محکمی نشان داده و در بازی‌هایی هم که شکست خورده به خاطر گل نکردن موقعیت‌ها بوده که فوتبال تنبیه‌شان کرد. نفراتی که قلعه‌نویی در گل‌گهر در اختیار دارد تاکتیک‌پذیر هستند و خواسته‌هایش را برآورده می‌کنند. تاکتیک تیم قلعه‌نویی هم بازی مستقیم است که برای این سبک بازی منشای آماده را در اختیار دارد و دفاع‌های چپ و راست با ارسال‌های خوب او را تغذیه می‌کنند. استقلالی‌ها می‌دانند بازی سختی با گل‌گهر دارند و حتما کادر فنی استقلال این تیم را آنالیز کرده‌اند. در این بازی حتما باید دفاع‌های استقلال بالاتر بازی کنند و اجازه سر زدن ندهند چون گل‌گهر در ضربات ایستگاهی هم خطرناک است. البته این تیم در دفاع مشکل دارد و مدافعانش اگر تحت فشار قرار بگیرند اشتباه می‌کنند. استقلالی‌ها می‌دانند که برای مدعی بودن حتما باید بازی‌های سخت و بزرگ را ببرند، در این بازی‌های اولین اشتباه آخرین اشتباه است و هر دو تیم برد می‌خواهند و تقابل فکری و قلعه‌نویی دیدنی است.

بازیکن اسبق تراکتور درباره دیدار این تیم مقابل شهرخودرو گفت: با آمدن رحمتی شهرخودرو بازیکنان زیادی از دست داد و از بازیکنان جوان استفاده کرد. خط دفاع شهرخودرو نقطه آشیل این تیم بوده و آسیب‌پذیر نشان داده است. رحمتی باید روی خط دفاعی تیمش تمرکز کند، در بازی‌های اخیر هم مهاجمانش بی‌تجربگی کردند خصوصا در بازی با استقلال که موقعیت‌های زیادی را از دست دادند و قاعده فوتبال این است که گل‌نزنی گل می‌خوری. تراکتور هم بعد از منصوریان تغییرات زیادی نداشت و شجاعی از همان نفرات استفاده کرده اما شاید به خاطر سن و سال و رابطه خوبی که با بازیکنان دارد از لحاظ روحی و روانی روی آنها کار کرده و تراکتوری‌ها با تمام وجود برای او بازی می‌کنند. به نظر من این دیدار برای شهرخودرو سخت است چون تجربه تراکتور بیشتر است اما رحمتی هم نشان داده تیمش می‌تواند خوب بازی کند و چون بازیکنانش جوان هستند هرچه بگذرد با تجربه‌تر می‌شوند و اشتباهات آنها کمتر خواهد شد. به نظر من بازی زیبایی خواهد شد چون هر دو تیم برد می خواهند.

سیدصالحی درباره اینکه آیا رحمتی تا پایان فصل در شهرخودرو می‌ماند یا نه؟ افزود: این برمی‌گردد به تفکرات مالک باشگاه شهرخودرو که وقتی قرارداد طولانی بسته واقعا به او اعتماد دارد یا نه. شنیده‌ام امید روانخواه هم به کادر فنی شهرخودرو اضافه شده و این اتفاق خوبی برای تیم رحمتی است چون روانخواه می‌تواند مثمرثمر باشد. امیدوارم رویکرد به مربیان جوان مقطعی نباشد و ادامه‌دار باشد و این مربیان جوان مثل رحمتی تحت فشار نباشند و بتوانند با خیال راحت کار کنند. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز