بهروز یاری در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

استقلال و قائمشهر امسال در لیگ درست رفتار نکردند/ برای فدراسیون اصلا مهم نیست چه تیمی قهرمان لیگ شود

۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۰۶:۵۰:۲۴
کد خبر: ۱۱۱۱۳۱۵
استقلال و قائمشهر امسال در لیگ درست رفتار نکردند/ برای فدراسیون اصلا مهم نیست چه تیمی قهرمان لیگ شود
پیشکسوت کشتی آزاد ایران گفت: تیم‌های استقلال و قائمشهر امسال در لیگ درست رفتار نکردند و برای فدراسیون اصلا مهم نیست چه تیمی قهرمان لیگ شود.

بهروز یاری، پیشکسوت کشتی آزاد، درباره عملکرد تنها نماینده ایران در رقابت‌های جهانی صربستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: امروزه کشور ما هم مانند سایر کشورها متاثر از کروناست. موضوعی که به همه آسیب جدی وارد کرده است. در این مدت هم تیم‌های ملی ما و کلا ورزش ما تعطیل بود قطعا این رکود هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی روی بازیکنان تاثیرات منفی داشته است. درخصوص حضورمان در صربستان هم واقعا نمی‌دانم بر چه استدلالی عموزاد را اعزام کردند. این کشتی‌گیر بسیار جوان است و بهتر بود که فدراسیون این کشتی‌گیر را درگیر یادگیری کند. به هر جهت از دیدگاه من البته این اعزام منطقی نبود.

کارشناس کشتی با اشاره به سطح کیفی رقابت‌های لیگ برتر ادامه داد: امسال به‌خاطر همین بیماری قرن شکل جدیدی از لیگ را شاهد بودیم که به نظرم در این رکود و تعطیلات فعالیت‌های ورزشی برگزاری لیگ کار مناسبی بود. سطح مسابقات هم واقعا خوب بود. هرچند لیگ کشتی همیشه از تک قطبی بودن لطمه دیده اما برای این کار هم فعلا راه حل درستی نیست که بتوان سریع اجرا کرد چون مهم حضور اسپانسرهاست نه ما می‌توانیم جلوی اسپانسر را برای ورود به لیگ بگیریم درحالی که قرار است از این رشته حمایت مالی داشته باشد و نه می‌توانیم کشتی‌گیران را از حضور در برخی تیم‌های خوش حساب منع کنیم.

یاری در رابطه با قهرمانی بازار بزرگ در کشتی آزاد گفت: ایران مال تیم خوبی است و حمایت خوبی هم از کشتی دارد و امسال هم موفق شد عنوان قهرمانی را به دست بیاورد اما متاسفانه نمی‌دانم چرا تیم استقلال این همه حاشیه به وجود آورد. اصلا منطقی نیست بگوئیم برای فدراسیون مهم بوده چه تیمی قهرمان لیگ شود! این اتهام برای دبیر واقعا کار مناسبی نبود. به نظر من فدراسیون باید برای فصل آینده اساسنامه جدیدی ارائه کند که افراد فاقد تجربه در لیگ شرکت نکنند. اینکه یزدانی روز فینال کشتی‌گیرانش را از تیم بیرون می‌کشد دهن‌کجی برای فدراسیون است و این واقعا جای تاسف دارد. این رفتارها در شان کشتی ایران نیست وقتی پس از سال‌ها قهر صدا و سیما مجددا لیگ را زنده پخش می‌کند و وزیر ورزش به عنوان مهمان در اختتامیه حاضر است چرا باید چنین کاری از سوی یک مربی و تیم رخ بدهد. به اعتقاد من استقلال و قائمشهر امسال در لیگ درست رفتار نکردند. 4

نظر شما