هفته هفدهم لیگ برتر والیبال؛

تلاش ارومیه و سپاهان برای صدرنشینی

۱۳۹۹/۱۰/۱۱ - ۱۴:۲۷:۱۴
کد خبر: ۱۱۱۲۹۷۴
تلاش ارومیه و سپاهان برای صدرنشینی
تلاش تیم‌های شهرداری ارومیه و فولاد مبارکه سپاهان برای تصاحب رتبه نخست جدول رده‌بندی در غیاب فولاد سیرجان، حساسیت هفته هفدهم لیگ برتر والیبال را دوچندان خواهد کرد.

به گزارش برنا، هفته هفدهم مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران جام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، فردا (جمعه) به صورت متمرکز در تهران با شش دیدار در خانه والیبال و سالن فدراسیون پیگیری خواهد شد.

دور برگشت لیگ برتر، درحالی از چهارشنبه به صورت رسمی استارت خورد که در پایان بازی‌های هفته اول، شهرداری ارومیه با استفاده از غیبت فولاد مبارکه سپاهان و باخت بدموقع فولاد سیرجان برابر شهداب یزد، صدر جدول را تصاحب کرد.

هفته هفدهم اما در شرایطی برگزاری می‌شود که این بار، فولاد سیرجان تیم دوم جدول به قرعه استراحت خورده و به این ترتیب شاگردان پیمان اکبری در تیم شهرداری ارومیه بار دیگر فرصت دارند با توجه به اختلاف 2 امتیازی‌شان با فولاد سیرجان در جدول، سیزدهمین برد خود را در این هفته مقابل خاتم اردکان به ثبت برسانند تا همچنان صدرنشین بمانند. چرا که ارومیه‌ای‌ها تاکنون از 12 بازی، 34 امتیاز کسب کرده‌اند و حال آن‌ که فولاد مبارکه سپاهان با 11 برد و 32 امتیاز، در رده سوم جدول است.

این اتفاق اما در شرایطی رخ خواهد داد که خاتم اردکان اجازه رسیدن به سیزدهمین پیروزی را به شهرداری ارومیه بدهد. به خصوص این که این تیم در هفته نهم دور رفت نیز در یک بازی 5 سته، شهرداری ارومیه را به چالش کشیده بود اما درنهایت با نتیجه 3 بر 2 به حریف باخته بود و حالا به دنبال انتقام است. از طرفی به نظر می‌رسد تغییرات کادرفنی اردکانی‌ها خوب جواب داده؛ چرا که خاتم اردکان موفق شد در اولین بازی دور برگشت با هدایت علیرضا طلوع‌کیان، رقابت‌های مرحله دوم را با برد شروع کند و حالا به دنبال حفظ روند پیروزی‌هاست. در یکی دیگر از حساس‌ترین بازی‌های این هفته، فولاد مبارکه سپاهان در خانه والیبال میزبان شهرداری ورامین است. سپاهانی‌ها این هفته قصد دارند با استفاده از غیبت فولاد سیرجان، جایگاه سومی خود را در جدول رده‌بندی تغییر دهند و قطعا نیم‌‌نگاهی هم به صدر جدول دارند. به این ترتیب، تقابل غیرمستقیم شهرداری ارومیه و فولاد مبارکه سپاهان برای تصاحب صدر جدول، در نوع خود دیدنی است. البته نباید فراموش کرد که تیم شهرداری ورامین که در حال حاضر با 7 برد و 21 امتیاز در جایگاه هفتم است، از جمله تیم‌های غیرقابل پیش‌بینی است که توانسته همیشه رقبای قدر خود را غافلگیر کند. ورامینی‌ها در هفته ششم دور رفت هم با نتیجه 3 بر 2 مقابل سپاهان باخته بودند و حالا برای پیروزی در این بازی، انگیزه‌های زیادی دارند.

مصاف دو تیم راه‌یاب ملل کردستان و لبنیات هراز آمل هم در نوع خود دیدنی خواهد بود. شاگردان بهروز عطایی در تیم لبنیات هراز آمل بعد از برد در ماراتن 5 سته هفته شانزدهم مقابل هورسان رامسر، موفق به صعود از جایگاه چهارمی خود در جدول نشدند و در هفته هفدهم به دنبال آن هستند تا با ثبت دوازدهمین پیروزی، ارتقای رتبه داشته باشند.

البته تغییر جایگاه در جدول رده‌‌بندی، هدفی است که قطعا حریف قعرنشینان یعنی راه‌یاب ملل کردستان نیز به دنبال تحقق آن است. پیش‌تر دو تیم در هفته هشتم دور رفت مقابل هم بازی کرده بودند که آن دیدار با نتیجه 3 بر صفر به سود لبنیات تمام شده بود.

در هفته هفدهم لیگ برتر مردان، تیم‌های فولاد سیرجان و شهرداری گنبد با قرعه استراحت روبه‌رو هستند.

برنامه هفته هفدهم لیگ برتر مردان به همراه اسامی داوران و ناظران به قرار زیر است:

ساعت 11، خانه والیبال

سایپا تهران – آذرباتری ارومیه

داور اول: محمد عشق‌دوست، داور دوم: کیوان عابدزاده، ناظر فنی: محمدحسن خوشدل، ناظر داوری: علی‌اصغر حاجی‌کاظمی

ساعت 11، سالن فدراسیون

شهرداری قزوین – شهداب یزد

داور اول: داود نافعی، داور دوم: حامد آقابراری، ناظر فنی: مسعود قاری، ناظر داوری: مجید محسنی‌‌ شوشتری

ساعت 14، خانه والیبال

فولاد مبارکه سپاهان – شهرداری ورامین

داور اول: امید فولادی‌وندا، داور دوم: میثم پارسه، ناظر فنی: خضراله ترابی، ناظر داوری: خلیل یگانه‌مجد

ساعت 14، سالن فدراسیون

شهرداری ارومیه – خاتم اردکان

داور اول: مجتبی بیداریان، داور دوم: محمدرضا درفش‌‌کاویان، ناظر فنی: عباس امانی، ناظر داوری: محسن ترابی

ساعت 17، خانه والیبال

راه‌یاب ملل‌کردستان – لبنیات هراز آمل

داور اول: مهرداد شوشتری، داور دوم: علیرضا قریب، ناظر فنی: علیرضا گیلانی، ناظر داوری: امیر صداقت

ساعت 17، سالن فدراسیون

هورسان رامسر – پیکان تهران

داور اول: مترضی اکرمی، داور دوم: علی‌اکبر پاکدلان، ناظر فنی: مسعود قاری، ناظر داری: علی یاوری

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز