مهین فرهادی‌زاد در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

امیدوارم جامعه ورزش هم مانند همیشه منش پهلوانی سردار سلیمانی را سرلوحه خود قرار دهند

۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۰۵:۳۰:۱۰
کد خبر: ۱۱۱۳۰۷۴
امیدوارم جامعه ورزش هم مانند همیشه منش پهلوانی سردار سلیمانی را سرلوحه خود قرار دهند
معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: امیدوارم جامعه ورزش هم مانند همیشه منش پهلوانی سردار سلیمانی را سرلوحه خود قرار دهند.

به گزارش برنا؛ قاسم سلیمانی در 20 اسفند سال 1335 در قنات ملک در استان کرمان در ایل عشایر سلیمانی به دنیا آمد و فرمانده پیشین سپاه قدس بود. او در دوران دفاع مقدس فرمانده لشکر 41 ثارالله و از فرماندهان عملیات‌های والفجر هشت، کربلای چهار و کربلای پنج بود. قاسم سلیمانی در سال 1376 از سوی آیت‌الله خامنه‌ای به فرماندهی سپاه قدس منصوب شد. پس از ظهور داعش در عراق و سوریه، سلیمانی به عنوان فرمانده سپاه قدس با حضور در این مناطق و سازماندهی نیرو‌های مردمی، به مبارزه با این گروه پرداخت. او در سال 1389، موفق به اخذ درجه سرلشکری شد و شامگاه جمعه 13 دی 1398 در حمله موشکی هلی‌کوپتر‌های آمریکایی به دو خودرو در اطراف فرودگاه بغداد، به همراه ابومهدی المهندس، معاون حشد الشعبی و تنی چند از اعضای جبهه مقاومت به شهادت رسید.

مهین فرهادی‌زاد، معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، همزمان با فرا رسیدن اولین سالگرد شهادت سردار دل‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار برنا اظهار کرد: سردار سلیمانی یک فداکار برای همه بودند و اگر زندگی این شهید را نگاه کنیم خواهیم دید که لحظه به لحظه زندگی این شخص همراه با عشق به شهادت بوده است.

او اضافه کرد: قطعا این همه فداکاری و محبت فراموش شدنی نیست. امیدوارم جامعه ورزش هم همواره تلاش کنند این اخلاق و منش را سرلوحه زندگی و ورزش حرفه‌ای خود قرار دهند چراکه در ورزش هم منش پهلوانی ارزش بالاتری نسبت به مدال و ... دارد.

نظر شما