هفته هجدهم لیگ برتر؛

صدرنشین به دنبال حاشیه امن در دربی ارومیه‌ای‌ها

۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۱۳:۵۹:۳۵
کد خبر: ۱۱۱۳۸۴۸
صدرنشین به دنبال حاشیه امن در دربی ارومیه‌ای‌ها
هفته هجدهم لیگ برتر والیبال مردان، فردا با شش دیدار پیگیری خواهد شد تا رقابت مدعیان قهرمانی تداوم یابد و فولاد سیرجان قهرمان نیم‌فصل به دنبال فاصله‌ گرفتن از جایگاه چهارمی است و شهرداری برای ایجاد حاشیه امن صدرنشینی، چاره‌ای جز گذشتن از سد حریف خود ندارد.

به گزارش برنا، هفته هجدهم مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران جام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، فردا با شش دیدار به صورت متمرکز در خانه والیبال و سالن فدراسیون پیگیری خواهد شد.

دربی ارومیه یکی از دیدارهای جذاب هفته هیجدهم لیگ برتر مردان خواهد بود؛ جایی که تیم صدرنشین شهرداری ارومیه مقابل همشهری خود آذرباتری صف‌آرایی می‌کند. پیروزی در این دیدار، می‌تواند جایگاه شاگردان پیمان اکبری در صدر جدول را بیش از پیش محکم کند. چرا که شهرداری ارومیه درحال حاضر با 13 برد و 37 امتیاز، رتبه نخست را تصاحب کرده و رسیدن به چهاردهمین پیروزی، آن هم با حفظ اختلاف 2 امتیازی شهرداری با رقیبش یعنی فولاد مبارکه سپاهان، حاشیه امنی برای شهرداری ارومیه خواهد ساخت. در طرف مقابل اما آذرباتری نیز انگیزه زیادی خواهد داشت تا در دربی ارومیه‌ای‌ها، باخت 3 بر صفر خود در دور رفت لیگ را جبران کند.

فولاد مبارکه سپاهان این هفته در سالن فدراسیون میزبان شهرداری گنبد است. دو تیم در حالی به مصاف هم می‌روند که گنبدی‌ها در هفته چهارم با برد 3 بر 2 مقابل سپاهان، ثابت کردند فاکتورهای لازم برای پیروزی برابر تیم‌های بزرگ را دارند؛ حتی اگر در شرایط کنونی با 5 برد و 15 امتیاز، در جایگاه دهم باشند و حریف‌شان تیم دوم جدول رده‌بندی. البته شهرداری گنبد این بار برای تکرار پیروزی، کار سختی مقابل شاگردان رحمان محمدی‌راد دارد؛ چرا که فولاد مبارکه سپاهان که هم‌اکنون با 12 برد و 35 امتیاز در تعقیب شهرداری ارومیه است، اهدافی مهم‌تر از ایستادن در جایگاه دوم جدول را دنبال می‌کند.

یکی از دیدنی‌ترین دیدارهای این هفته،مصاف فولاد سیرجان با شهرداری قزوین خواهد بود. شاگردان محمدرضا تندروان که عنوان قهرمان نیم‌فصل را یدک می‌کشند، دور برگشت را با باخت مقابل شهداب یزد شروع کردند و بعد از مواجه شدن با قرعه استراحت در هفته هفدهم، سقوط 3 پله‌ای را در جدول تجربه کردند و هم اکنون با 11 برد و 33 امتیاز در رده چهارم قرار دارند؛ جایگاهی که قطعا شایسته قهرمان نیم‌فصل نیست.

سیرجان برای رسیدن به دوازدهمین برد و ارتقای جایگاه در جدول، این هفته باید تیم دوازدهم یعنی شهرداری قزوین را از پیش رو بردارد. آن هم در شرایطی که دیدار دو تیم در هفته ششم، با نتیجه 3 بر یک به سود فولاد سیرجان تمام شده بود و حالا شهرداری قزوین برای جبران مافات به میدان خواهد رفت.

فولاد سیرجان برای فاصله گرفتن از جایگاه چهارمی، فقط به برد مقابل شهرداری قزوین نیاز ندارد؛ بلکه نتیجه رقابت لبنیات هراز آمل با پیکان تهران هم در تغییر جایگاه تیم‌های سوم و چهارم جدول موثر است. شاگردان بهروز عطایی در تیم لبنیات هراز آمل، با تلاش فراوان به جایگاه سوم رسیده‌اند و اصلا قصد ندارد با یک اشتباه بی‌موقع، این جایگاه را از دست بدهند. از طرفی، آن‌ها پیکانی را پیش رو دارند که بعد از تغییرات کادر فنی و سپردن هدایت تیم به مرتضی عهدی، دو پیروزی متوالی در دور برگشت کسب کرده‌اند و به دنبال حفظ این روند هستند.

این هفته تیم‌های شهداب یزد و شهرداری ورامین با قرعه استراحت روبه‌رو هستند.

برنامه کامل هفته هجدهم لیگ برتر مردان و اسامی داوران و ناظران به قرار زیر است:

ساعت 11، خانه والیبال

سایپا تهران – خاتم اردکان

داور اول: احمد سرمست، داور دوم: حامد آقابراری، ناظر فنی: احمد دامغانی‌نژاد و ناظر داوری: امیر صداقت

ساعت 11، سالن فدراسیون

فولاد مبارکه سپاهان – شهرداری گنبد

داور اول: محمدرضا درفش کاویان، داور دوم: هادی تیموری، ناظر فنی: شهباز صدری و ناظر داوری: اسماعیل صباغ

ساعت 14، خانه والیبال

پیکان تهران – لبنیات هراز آمل

داور اول: کیوان عابدزاده، داور دوم: اسماعیل رزقی، ناظر فنی: علی امیدی و ناظر داوری: محمدحسین شفقی

ساعت 14، سالن فدراسیون

راه‌یاب ملل کردستان – هورسان رامسر

داور اول: علیرضا قریب، داور دوم: مرتضی حسن‌علایی، ناظر فنی: امین برق لشگری و ناظر داوری: بهرام سلیمانی

ساعت 17، خانه والیبال

شهرداری قزوین – فولاد سیرجان

داور اول: قادر صادقی، داور دوم: وحید پورکاشیان، ناظر فنی: حسین پورکاشیان و ناظر داوری: مسعود یزدان‌پناه

ساعت 17، سالن فدراسیون

آذرباتری ارومیه – شهرداری ارومیه

داور اول: مهدی نویدی، داور دوم: محمد شاهمیری، ناظر فنی: شهباز صدری و ناظر داوری: بهروز جعفری

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز