پرسپولیس- سپاهان؛

جنگ تماشایی در آزادی

۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۲۳:۲۰:۱۷
کد خبر: ۱۱۱۵۳۲۴
جنگ تماشایی در آزادی
در ادامه بازی‌های لیگ برتر فوتبال و در شرایطی که قرار است یکی از بازی‌های معوقه پرسپولیس در لیگ بستم برگزار شود، شاگردان گل‌محمدی در شرایط ویژه‌ای به میدان می‌روند.

به گزارش برنا؛ پرسپولیسی‌ها که پس از ناکامی در فینال لیگ قهرمانان آسیا در دو بازی متوالی خود در لیگ برتر به تساوی رضایت داده‌اند، امیدوار هستند طلسم این ناکامی را شکسته و موفق به کسب پیروزی روحیه بخشی شوند که در مسیر تحقق این موضوع پرسپولیسی‌ها حریف سرسختی را پیش روی خود می‌بینند.

پرسپولیس در حالی برای این دیدار آماده می‌شود که این تیم در بازی قبلی خود تا آستانه یک پیروزی خانگی پیش رفت اما گل دقیقه 90 ذوبی‌ها معادلات سرخ‌ها را برای کسب 3 امتیاز روحیه بخش برهم زد و پرسپولیس به یک امتیاز حاصل از آن تساوی رضایت داد. این در حالی است که سپاهانی‌ها نیز در آخرین بازی خود در حالی که خیلی‌ها منتظر ثبت پیروزی آسان برای شاگردان نویدکیا بودند در دیدار پر پنالتی در نهایت به تساوی پرگل 3 بر 3 به پایان رسید تا نتیجه جالبی در بازی آخر سپاهان برابر ماشین سازی ته جدولی رقم بخورد.

یکی از جالب‌ترین اتفاقاتی که در بازی امروز پرسپولیس برابر شاگردان محرم نویدکیا رخ می‌دهد، تقابل بهترین خط دفاع لیگ برتر برابر خطرناک‌ترین خط حمله لیگ برتر تا به امروز است. سپاهان با 14 گل زده در کنار گل‌گهر صاحب بهترین خط حمله لیگ است. این در حالی است که پرسپولیس با 2 گل خورده بهترین خط دفاعی لیگ را دارد و تقابل مهاجمان سپاهان با مدافعان پرسپولیس می‌تواند بر جذابیت‌های این دیدار اضافه کند.

در این بازی کادر فنی پرسپولیس با دغدغه ویژه‌ای در چیدمان ارنج اصلی تیمش روبرو است. با توجه به اخراج سعید آقایی در جدال برابر ذوب‌آهن، یحیی باید فکر عاجلی برای پر کردن جای خالی این بازیکن اصلی خود داشته باشد. البته به نظر می‌رسد این موضوع تنها دغدغه کادر فنی پرسپولیس برای این دیدار باشد. در آن سوی میدان سپاهانی‌ها در حالی به تهران آمده‌اند که رسول نویدکیا، رضا دهقانی و مهدی کیانی نفراتی هستند که به دلایل مختلف همراه این تیم به پایتخت نیامده‌اند، مهره‌هایی که البته در بازی‌های گذشته نیز در ترکیب سپاهان حضور نداشتند و بعید است غیبت‌شان در این دیدار مشکلی را برای نویدکیا در چیدن ترکیب اصلی تیمش ایجاد کند.

تقابل پرسپولیس و سپاهان در تاریخ رویارویی‌های این تیم‌ها همواره از حساسیت‌های ویژه‌ای برخوردار است و این بار هم پیش‌بینی می‌شود حساسیت‌های این دیدار بر جذابیت‌های آن اضافه کند و تماشاگران این بازی 90 دقیقه هیجان انگیزی را تماشا کنند.

بازی برگشت دو تیم در فصل گذشته در ورزشگاه نقش جهان اصفهان، به دلیل عدم حضور بازیکنان سپاهان در میدان برگزار نشد و کمیته انضباطی نتیجه آن بازی را 3 بر صفر به سود پرسپولیس اعلام کرد تا این موضوع هم بتواند حساسیت این دیدار را اضافه کند.

بهزاد داداش‌زاده: پرسپولیس خودش باشد، برنده است/ این بازی برای تیم یحیی 6 امتیازی است

85

پیشکسوت پرسپولیس درخصوص بازی  این تیم برابر سپاهان توضیحاتی را ارائه کرد. بهزاد داداش‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به تقابل پرسپولیس برابر سپاهان اظهار داشت: این بازی، دیدار حساسی برای 2 تیم است که به نظرم حساسیت این بازی برای پرسپولیس بیشتر است. این تیم بعد از آسیا با وجود شایستگی‌ها در نتیجه‌گیری موفق عمل نکرد و در حالی به  2 مساوی دست پیدا کردند که آنها می‌توانستند با کسب 6 امتیاز اوضاع خوبی را در جدول برای خود ایجاد کنند.

پیشکسوت پرسپولیس افزود: این بازی قبل از دربی برگزار می‌شود و این موضوع حساسیت این دیدار را دو چندان می‌کند. به هرحال قبل از دربی، پرسپولیسی‌ها نگاه ویژه‌ای به این بازی دارند و نیم نگاهی هم به دربی خواهند داشت. تمام این مسائل دست به دست هم می‌دهد تا این مسابقه تبدیل به جدالی خاص برای پرسپولیس شود.

داداش‌زاده تاکید کرد: با توجه به حریفی که در این دیدار روبروی پرسپولیس قرار می‌گیرد، پیش‌بینی می‌شود ترکیب تیم گل‌محمدی در این دیدار با ترکیب این تیم در مقایسه با ذوب‌آهن و نساجی مازندران متفاوت خواهد بود. هر دو تیم (پرسپولیس و سپاهان) با تساوی برای این دیدار آماده می‌شوند. این در حالی است که پرسپولیس عزم خود را جزم کرده تا این بازی 6 امتیازی را به سود خود به پایان برساند، پیروزی که امتیازات آن می‌تواند باعث شود شرایط سپاهان در جدول تحت تاثیر قرار بگیرد و به حریف کمک می‌کند تا به صدر نزدیک‌تر شود.

هافبک اسبق پرسپولیس درخصوص برخی مشکلات غیرفنی این تیم در بازی‌های اخیر گفت: متاسفانه بعد از فینال آرامش را از پرسپولیس گرفتند. مطرح کردن برخی اظهارنظرها باعث برهم خوردن تمرکز و آرامش پرسپولیس شده، عملکرد کادر فنی خوب است و به نظر می‌رسد حواشی تمرکز را از پرسپولیسی‌ها گرفته است. به اعتقادم اگر پرسپولیس برابر سپاهان خودش باشد پیروزی آنها در این دیدار دور از دسترس نیست.

داداش‌زاده درمورد تقابل بهترین خط حمله لیگ در برابر بهترین خط دفاعی در دیدار امروز سپاهان برابر پرسپولیس خاطرنشان کرد: واقعیت این است که خط دفاع و دروازه‌بان پرسپولیس در آسیا بی‌نظیر عمل کردند و این روند می‌تواند در لیگ هم ادامه‌دار باشد. به اعتقاد من اگر عناصر پرسپولیس در خط دفاعی خودشان اشتباه نکنند، هیچ تیمی نمی‌تواند به این تیم گل بزند، ضمن این که درست است که سپاهان مهاجمان خطرناکی دارد اما این بازیکنان خطرناک‌تر از چهره‌هایی که پرسپولیس در آسیا موفق به مهار آنها شدند، نیستند. اگر آرامش و تمرکز در زمین توسط سیدجلال حسینی ایجاد شود و در بیرون از زمین یحیی گل‌محمدی این آرامش را در تصمیمات فنی‌اش داشته باشد، پرسپولیس هم می‌تواند سپاهان را شکست دهد و هم برابر استقلال در دربی به پیروزی برسد. 4/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز