اوضاع قرمز در مشهد؛

رحمتی تا کجا پای مالک پرحاشیه می‌ماند؟

۱۳۹۹/۱۰/۱۶ - ۲۳:۴۰:۰۷
کد خبر: ۱۱۱۵۸۲۳
رحمتی تا کجا پای مالک پرحاشیه می‌ماند؟
مالک باشگاه شهرخودرو با مشکلات عدیده‌ای در باشگاه‌داری مواجه شده و باید منتظر ماند و دید رحمتی تا به کجا پای فرهاد حمیداوی می‌ماند و به حمایتش از او ادامه می‌دهد.

به گزارش برنا؛ اوضاع در یکی از باشگاه های خصوصی کشور رو به راه نیست. شهرخودرو یا همان پدیده سابق در سال های اخیر حواشی زیادی در بحث های مدیریتی و مالی داشته است. این تیم با نام پدیده در لیگ برتر فوتبال ایران فعالیت می کرد اما از اواسط لیگ هجدهم بود که شرکت پدیده در اداره امور باشگاه به مشکل خورد و سرانجام پس‌از کش و قوس‌های فراوان و با همکاری مسئولان استانی در سال 97 سهام باشگاه پدیده به شرکت شهر خودرو با مالکیت فرهاد حمیداوی منتقل شد که اسم این تیم از نیم فصل به پدیده شهر خودرو تغییر کرد.

با حضور فرهاد حمیداوی در باشگاه مشهدی و سرمربیگری یحیی گل محمدی در این تیم شهرخودرو در لیگ های هجدهم و نوزدهم نتایچ قابل قبولی کسب کرد و به نظر می رسید مشهدی ها می توانند به داشتن نماینده ای قدرتمند در سطح فوتبال ایران امیدوار باشند اما به نظر می رسد موانعی که همواره بر سر راه باشگاه های خصوصی در ایران وجود دارد این بار یقه تیمی را گرفته که سرمربی آن یکی از برترین گلرهای تاریخ فوتبال ایران است.

وقتی سیدمهدی رحمتی سرمربیگری شهرخودرو را به صورت ناگهانی پذیرفت، برخی نزدیکانش به او این هشدار را دادند که وضعیت اقتصادی مالک باشگاه خوب نیست و بدهی های زیادی دارد اما رحمتی که علاقه زیادی به آغاز دوران مربیگری اش از شهر مشهد داشت ریسک بزرگی کرد و با اعتماد به حمیداوی وارد کارزار دشواری شد اما نماینده شهر مشهد این روزها شرایط خوبی ندارد. با اینکه رحمتی مدام تاکید می کند باشگاه مشکل مالی ندارد اما هفته گذشته خود او هزینه بازگشت کاروان شهرخودرو از تبریز به مشهد را متقبل شد. قبل از بازی با سایپا هم که اعضای تیم رحمتی را به دلیل بدهی به ورزشگاه امام رضا (ع) راه نمی دادند تا اینکه با وساطت رحمتی و واریز 90 میلیون تومان به حساب ورزشگاه بالاخره بازی شهرخودرو و سایپا برگزار شد.

از طرف دیگر شنیده می شود مجموعه شهرخودرو بدهی های زیادی دارد و نتوانسته به تعهداتی که به مردم برای تحویل خودرو داده عمل کند. همین مسایل باعث شد احسان اصولی رئیس هیات فوتبال خراسان رضوی بعد از برد تیم رحمتی مقابل سایپا با انتقاد از عملکرد فرهاد حمیداوی به انتقاد از نحوه باشگاه داری او بپردازد و بگوید:«به عنوان نماینده مردم در شورای شهر مشهد مراجعانی داریم که از عدم اجرای تعهدات مجموعه اقتصادی شهرخودرو گلایه دارند و از طرفی به عنوان رئیس هیات فوتبال استان وضعیت این تیم را می‌بینم و واقعا دچار دوگانگی شده‌ایم که پول مردم را به مجموعه‌ای بدهیم که خود بدهکار مردم است. ما طرف هواداران و جامعه فوتبال استان هستیم و هیچگونه مشکلی با باشگاه شهرخودرو و تیم فوتبالش نداریم؛ بلکه مشکل ما با فردی است که به تعهدات و وظایف خود در قبال باشگاهی که به او سپرده شده است، عمل نکرده و شرکت مادری وظیفه تامین مالی این باشگاه را برعهده دارد نیز دچار مشکلات اقتصادی است. پیش از ورود حمیداوی به عرصه تیم داری، چه کسی ایشان و مجموعه تحت مدیریتش را می‌شناخت؟ بابت این حجم از تبلیغات برند شخصی به جای صرف هزینه‌های کلان ایشان وارد عرصه تیم‌داری شد و اعتبار گرفت ولی وظیفه دارد تا به میزان همین اعتبار برای این باشگاه هزینه کند.»

انتقادات تند رییس هیات فوتبال خراسان اگرچه واکنشی از طرف حمیداوی، مالک باشگاه شهرخودرو، به دنبال نداشت ولی رحمتی، سرمربی این تیم ساکت نماند و نسبت به او واکنش نشان داد. رحمتی درباره ادعاهای رییس هیات فوتبال خراسان گفته است:«از مسئولان استانی خواهش می ‌کنم اگر با شخص مهدی رحمتی یا حمیداوی مشکل دارند، به تیم شهر مشهد و تنها دلخوشی مردم ضربه نزنند و لجبازی نکنند. باید کنار هم بایستیم و دست به دست هم بدهیم تا شهر خودرو را به جایگاه اصلی خود برگردانیم. من نه به پشتوانه پدرم به این سمت رسیدم و نه از جایی حمایت شدم. من مهدی رحمتی هستم و همه فوتبالدوستان سابقه من را می دانند. من حرفم را قطع می ‌کنم اما اگر کارشکنی‌ ها ادامه داشته باشد، دفعه بعد بی ‌پرده حرف می‌زنم و برخی مسائل را بازگو خواهم کرد.»

با این شرایطه به نظر می رسد اوضاع در تیم رحمتی آرام نیست. او در حال تجربه نخستین سال مربیگری اش است و با چالش های سختی مواجه شده است. باید منتظر ماند و دید رحمتی تا به کجا پای مالک باشگاه شهرخودرو می ماند و به حمایتش از او ادامه می دهد. رحمتی به خوبی می داند که آبرو و اعتبار 20 سال درخشش در سطح اول فوتبال ایران را در میان گذاشته و در صورتی که نتواند در اولین تجربه مربیگری اش موفق باشد شاید اعتبارش لطمه ببیند. 3/5

نظر شما