هاشم صیامی:

شرایط حضور مربی آمریکایی حدادی در ایران سخت است/ پیرجهان هم پتانسیل حضور در المپیک را دارد

۱۳۹۹/۱۰/۱۶ - ۱۴:۵۸:۱۰
کد خبر: ۱۱۱۵۹۲۲
شرایط حضور مربی آمریکایی حدادی در ایران سخت است/  پیرجهان هم پتانسیل حضور در المپیک را دارد
رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: شرایط حضور مربی آمریکایی حدادی در ایران سخت است، پیرجهان هم پتانسیل حضور در المپیک را دارد.

به گزارش برنا، هاشم صیامی، رئیس فدراسیون دوومیدانی درباره جلسه ستاد بازی‌های المپیک اظهار کرد: جلسه خوبی با وزیر ورزش و جوانان و دیگر مسئولان حاضر در این نشست داشتیم. در جلسه امروز درباره آمادگی برنامه‌های المپین‌ها و ورزشکارانی که شانس کسب سهمیه المپیک را  دارند بحث و بررسی شد. قرار شد شرایط خوبی برای هر ۲ گروه ورزشکاران آماده کنیم تا ان شاءالله حداقل ۵، ۶ دونده سهمیه المپیک کسب کنند.

صیامی درباره برنامه تمرینی احسان حدادی و حسن تفتیان ورزشکاران المپیکی دوومیدانی کشورمان توضیح داد: حدادی چند ماه درگیر مصدومیتش بود که خوشبختانه مشکلش حل شد. او  تمرینات خود را در کیش شروع کرده است.  تفتیان هم تمرینات خود را در تهران پیگیری می‌کند. علاوه بر این مهدی پیرجهان هم به نوعی سهمیه المپیک را به دست آورده، چون جایگاهش در رنکینگ بالا است. ورزشکاران در دوومیدانی به ۲ صورت ، اخذ رکورد ورودی یا  قرار گرفتن در جایگاه خوب در رنکینگ می‌توانند سهمیه المپیک را به دست آورند. طبق قانون  ۴۰ دونده در دوی ۴۰۰ متر می‌توانند به المپیک راه یابند که  پیرجهان در جایگاه ۲۴ رنکینگ جهانی قرار دارد که ان شاءالله این دونده جزء ورزشکاران اعزامی به المپیک خواهد بود. علاوه بر این ۳، ۴ ورزشکار داریم که شانس کسب ورودی المپیک را دارند که نزدیک به  ۱۲ مربی و ورزشکار در کیش  و  تعدادی از دوندگان در تهران تمرین می‌کنند. فرزانه فصیحی در اردوی صربستان و سجاد هاشمی در اردوی ترکیه حضور دارند. ما برنامه ریزی کرده‌ایم که ۵، ۶ ورزشکار را به این رقابت‌ها اعزام کنیم.  

صیامی درباره ادامه تمرینات حدادی گفت: حدادی تمرینات خود را در کیش پیگیری می‌کند و به دنبال این هستیم که شرایطی فراهم کنیم تا این ورزشکار در کنار مک ویلکینز، مربی آمریکایی‌اش  تمرین کند. در حال حاضر با توجه به شرایط شیوع کرونا سخت است که مربی آمریکایی حدادی به ایران بیاید، اما تلاش می‌کنیم که ویلکنز را به ایران بیاوریم؛ در غیر این صورت حدادی باید بتواند در کنار مربی اش تمرین کند. حدادی ورزشکار نخبه و برند دوومیدانی است.  اگر قصد داریم در همه رشته‌های ورزشی در سطح جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم و در المپیک به مدال دست یابیم، باید از مربیان طراز اول دنیا استفاده کنیم و حدادی هم از این موضوع مستثنی نیست.

وی افزود: حدادی ورزشکاری است که مدال نقره المپیک و مدال برنز مسابقات جهانی را دارد  و ۴ دوره به المپیک رفته است. او پرافتخارترین ورزشکار ما در بازی‌های آسیایی است و شاید المپیک توکیو آخرین حضور حدادی در این رقابت‌ها باشد. ما باید از ظرفیت خوب خود  برای این ورزشکار استفاده کنیم، چون سرمایه ما است. حدادی برای ورزش کشورمان افتخار آفرینی کرده است و ما باید زحمات او را جبران کرده و کمکش کنیم تا در پایان دوره قهرمانی خود با افتخار ورزش را کنار بگذارد و خاطره خوبی داشته باشد. شک نکنید که حدادی در آینده می‌تواند مربی بزرگی برای کشورمان باشد و نوجوانان و جوانان را برای دوره‌های بعدی  المپیک  آماده کند.  

صیامی درباره وضعیت فرزانه فصیحی بانوی دونده کشورمان برای حضور در بازیهای ساحلی گفت: فصیحی ورودی مسابقات دوومیدانی داخل سالن جهانی را کسب کرده است. متاسفانه این مسابقات به علت شیوع ویروس کرونا برگزار نمی‌شوند. قرار بود فصیحی در  مسابقات دوومیدانی  بازی‌های ساحلی شرکت کند که این رقابت‌ها هم لغو شدند. فصیحی همه تلاش خود را می‌کند تا بتواند ورودی المپیک را کسب کند و انگیزه بالایی دارد. من خیلی امیدوار هستم. درست است که فصیحی کار سختی برای کسب ورودی المپیک دارد،  اما دختران ما تلاش می‌کنند و اهداف آن‌ها بزرگ است و ما  هم باید کمک کنیم تا آن‌ها در بازی‌های آسیایی و مسابقات ورودی المپیک دوره بعد موفق شوند. البته انگیزه دختران دونده ما بالا است و این موضوع ما را مجاب می‌کند تا دختران را کمک کرده و شرایط را برای آن‌ها مهیا کنیم. فصیحی امروز یا فردا به صربستان اعزام می‌شود و یک اردوی دراز مدت با کمک فدراسیون دو و میدانی و باشگاه سپاهان در صربستان خواهد داشت.  

او در پایان خاطرنشان کرد: باشگاه سپاهان به رشته ورزشی دو و میدانی کمک می‌کند و جا دارد از سایر باشگاه‌های فوتبال درخواست کنم که توجه خاصی به رشته ورزشی دوومیدانی داشته باشند، چون ۱/۶ مدال‌های المپیک به دوومیدانی اختصاص دارد و ۱۴۷ مدال المپیکی در این رشته ورزشی توزیع می‌شوند. اگر می‌خواهیم در المپیک موفق شویم، باید در  این مسابقات و بازی‌های آسیایی جایگاه خوبی به دست بیاوریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز