دکترمهرعلی باران چشمه:

با شعار تعامل، دوستی و برادری در جهت اعتلای ورزش های زورخانه ای عمل خواهیم کرد

۱۳۹۹/۱۰/۱۶ - ۲۲:۲۰:۵۹
کد خبر: ۱۱۱۶۰۷۱
با شعار تعامل، دوستی و برادری در جهت اعتلای ورزش های زورخانه ای عمل خواهیم کرد
مراسم معارفه دکتر مهرعلی باران چشمه، سرپرست جدید فدراسیون ورزش های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی با حضور دکتر سیدعبدالحمید احمدی (معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان) برگزار شد.

به گزارش برنا؛ عصرگاه روز دوشنبه 16 دی ماه 1399 آیین معارفه دکترمهرعلی باران چشمه، سرپرست جدید فدراسیون ورزش‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی در ساختمان شماره 2 این فدراسیون برگزار شد.

لازم به ذکر است: خسروی (مدیر کل دفتر مشترک فدراسیون ها)، سردار یزدانی (رییس تربیت بدنی سپاه محمدرسول الله (ص) تهران)، باقری (امور مجامع فدراسیون ها در وزارت ورزش و جوانان)، محمد نجات مهر (پیشکسوت ورزش زورخانه ای) و سلیمانی (مدیرعامل اسبق باشگاه پاس) در این مراسم حضور داشتند.

بر همین اساس سیدعبدالحمید احمدی در سخنانی اظهار داشت: اگر بخواهیم در ورزش مروج فرهنگ پهلوانی باشیم، باید این فدراسییون را به عنوان الگو همگان در ورزش کشور معرفی کنیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان در ادامه افزود: این فدراسیون با مدیریت آقای جوهری که روحیه بسیجی و جهادی ایشان از دوران دفاع مقدس و دفاع از مرزهای کشور در جبهه ها باقی مانده است، اقدامات بسیار خوبی در این 4 سال گذشته انجام داده است و وزارتخانه به این اقدامات کاملا واقف و قدردان مسوولین این فدراسیون می باشد.

نایب رییس ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی کشور بیان داشت: اما اگر بخواهیم این ورزش پویا باشد باید جوانها در این رشته حضور پررنگ داشته باشند و برای حضور نسل جوان در این رشته باید به مسئله جذاب سازی بسیار توجه شود که این فدراسیون را به خوبی درک و با طرح ها و برنامه های خود این موضوع مهم را از الویت های خود قرار داده بود.

دکتر احمدی گفت: تفاهم نامه با نهاد های مختلف به ویژه وزارت آموزش و پرورش، راه اندازی سامانه بانک اطلاعات جامع این رشته ورزشی، استفاده از فناوری های روز برای پیشبرد اهداف این ورزش، اهمیت قابل توجه به پیشکسوتان این ورزش که گل سرسبد این ورزش هستند، ساماندهی هیئت های استانی، به روزآوری قوانین و  مقررات، تمرکز بر روی بحث آموزش و ارتقاء سطح علمی داوران، مربیان و اهالی این ورزش، حضور پررنگ در مناسبت های ملی و آیینی به ویژه تدارک برنامه های موثر در هفته فرهنگ پهلوانی و بسیاری از کارهای تاثیرگذار در جهت ترویج فرهنگ پهلوانی از طریق ورزش زورخانه ای از برنامه هایی است که این فدراسیون به صورت منظم انجام داده است که در مجموع علی رقم کمبودهای موجود در ورزش کارنامه قابل قبولی را از خود به ثبت رسانده است و حتما در نزد خداوند اجر این کارها محفوظ خواهد بود.

معاون وزیر ورزش شایان ذکر شد: اما امروز این مراسم برای معرفی دکترمهرعلی باران چشمه به عنوان سرپرست جدید این فدراسیون تدارک دیده شده است. ایشان برای جامعه ورزش کشور یک چهره شناخته شده است که سالها در تربیت بدنی نیروهای مسلح و در سطح بین المللی و مسوولیت هایشان در سیزم، همکاری بسیار بالا با فدراسیون های ورزشی و وزارت ورزش و جوانان، نقش بسزایی را ایفا نموده اند و اکنون قبول زحمت کرده اند تا بتوانیم از مدیریت ارزنده ایشان در ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی بهره مند شویم تا با هموار نمودن راه برای رسیدن به اهداف والا در این رشته شاهد هم افزایی بیشتر در میان دلسوزان این ورزش باشیم و این رشته بر اساس منویات مقام معظم رهبری به آن جایگاه واقعی خود برسد.

دکتر مهرعلی باران چشمه نیز در این نشست اظهار داشت: حضور ما در این ورزش برای تداوم و حفظ اقدامات موثر این فدراسیون با شعار تعامل، دوستی و برادری در جهت اعتلای ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی در سایه التزام به اهدف نظام جمهوری اسلامی ایران عمل خواهیم کرد.

سرپرست فدراسیون پهلوانی در ادامه خاطر نشان کرد: ورزش های زورخانه ای رشته ای است که علاقمندان زیادی دارد و دارای گنجینه ای از بزرگان و دلسوزانی است که می توان با کمک و حمایت آنها اقدامات موثری را در جهت پیشبرد این ورزش داشت. انشاالله خداوند متعال توفیقی دهد که بتوانیم خدمتگذار خوبی برای این ورزش که دارای فرهنگی غنی با پشتوانه چندین هزار ساله است باشیم.

در پایان این مراسم معاون وزیر ورزش و جوانان با اهدای لوح سپاس از مجتبی جوهری تقدیر و حکم سرپرستی دکترمهرعلی باران چشمه که توسط وزیر ورزش و جوانان صادر شده بود را اعطا نمود.

باران چشمه نیز با حضور در دفاتر کمیته های فدراسیون از نزدیک با پرسنل آشنا و با استقبال گرم همکاران خود در این مجموعه مواجه شد.

گفتنی است: در سوابق باران چشمه ریاست سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، ریاست تربیت بدنی نظامیان کشورهای آسیایی و عضویت در هیات رییسه جهانی سیزم (شورای بین‌المللی ورزش‌های نظامی) دیده می شود.

نظر شما