به مناسبت پنجاه و سومین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی؛

مسئولان فدراسیون کشتی بر سر مزار اسوه جوانمردی حضور یافتند

۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ۰۸:۲۴:۳۳
کد خبر: ۱۱۱۶۱۳۳
مسئولان فدراسیون کشتی بر سر مزار اسوه جوانمردی حضور یافتند
مسئولان فدراسیون کشتی امروز و به مناسبت پنجاه و سومین سالگرد درگذشت جهان پهلوان غلامرضا تختی بر سر مزار وی در ابن بابویه شهر ری حضور یافتند.

به گزارش برنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، صبح امروز، حمید سوریان نایب رئیس، سیدجلال عسگری دبیر و محمدابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون کشتی با حضور بر سر مزار این اسوه جوانمردی و بزرگمنشی یاد و خاطره این پهلوان و قهرمان نامی ایران را گرامی داشتند.

غلامرضا تختی در پنجم شهریور سال 1309 درخانواده‌ای مذهبی و متوسط در محله خانی آباد تهران بدنیا آمد  تختی از 20سالگی کشتی را در باشگاه پولاد زیرنظر حبیب اله بلور آغاز کرد.  تختی در رقابتهای قهرمانی کشور طی سالهای 1329 تا 1338در وزنهای 6-7-8 هشت بار قهرمان کشورشد.  غلامرضا همچنین سه بار پهلوان ایران شد.  وی دارنده یک مدال طلا و 2 نقره بازی های المپیک، دو مدال طلا و دو مدال نقره رقابت های جهانی و یک مدال طلای بازی های آسیایی در کشتی آزاد است.  غلامرضا تختی اولین کشتی گیر ایرانی است که موفق شد در سه وزن صاحب مدال شود. وی همچنین پرافتخارترین کشتی گیر تاریخ کشتی ایران در المپیک است.

نام تختی بعنوان یکی از بهترین کشتی گیران قرن بیستم در تالار مشاهیر اتحادیه جهانی به ثبت رسیده است.  غلامرضا در آبان ماه 1345 زندگی مشترک خود را آغاز کرد و بابک تنها یادگار تختی است. تختی سرانجام 17دی ماه سال 1346 در حالیکه بابک 4ماهه بود در هتل آتلانتیک سابق درگذشت. غلامرضا تبلور آرزوهای یک ملت بود او سمبل تاریخ ماست مردی که در میان مردم زیست و از میان مردم رفت و پیکرش در ابن بابویه شهر ری آرام گرفت. روحش شاد، یادش گرامی.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز