مرتضی فنونی‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

پرسپولیس به ۹ سیدجلال نیاز دارد/ به هواداران گفتم نگران دربی نباشید

۱۳۹۹/۱۰/۱۹ - ۲۳:۲۰:۱۸
کد خبر: ۱۱۱۷۱۵۰
پرسپولیس به ۹ سیدجلال نیاز دارد/ به هواداران گفتم نگران دربی نباشید
پیشکسوت پرسپولیس می‌گوید نفرات پرسپولیس از لحاظ فنی برتر از استقلال هستند و دربی ربطی به جایگاه دو تیم ندارد.

مرتضی فنونی‌زاده، مدافع اسبق سرخ‌پوشان، اعتقاد دارد این تیم به 9 بازیکن مثل سیدجلال حسینی نیاز دارد. او در گفت‌وگو با گروه ورزشی خبرگزاری برنا درخصوص تفاوت‌های فوتبال در زمان قدیم و امروز و دربی پایتخت مطالبی بیان کرد که در زیر می‌خوانید:

ناصر محمدخانی مثل مسی بازی می‌کرد 

جذاب‌ترین دربی به سال 65 دوران مرحوم ناصر حجازی مربوط می‌شود که تیم خوب استقلال را با نتیجه سه بر صفر شکست دادیم که نتیجه ماندگاری شد و از آن جهت یک بازی جذاب بود که قوای هر دو تیم مثل همدیگر بود. همه بازیکنان دو تیم ملی‌پوش بودند و تازه هم از بازی‌های آسیایی کره برگشته بودیم و تقسیم نفرات به نحو احسن انجام شد. آن طرف قضیه شاهرخ بیانی بود که یکی از بهترین‌های استقلال بود و به پرسپولیس آمده بود. این طرف هم فوتبالیستی به نام ناصر محمدخانی بود که کارهایی که مسی الان انجام می‌دهد را آن زمان انجام داد و نتیجه سه بر صفر تمام شد ولی سه تا هم نزدیم. مهیج‌ترین دربی آن بازی بود که همه بچه‌های ما ترانسفر شده بودند و نیروی آنچنان قوی نداشتیم اما آن بازی را با پاس زیبا مرحوم فریبرز مرادی و گلی که رضا عابدیان به آقای سعید عزیزیان، که الان مربی دروازه‌بان‌های استقلال است، زد. ایشان الان هم می‌گوید به ناچار به پرسپولیس رفتم و استقلالی هستم و خواهم بود. سعید پسر بسیار خوبی است ولی این حرفش جالب نبود. به هر حال پرسپولیس، تشتک‌سازی نیست.

جوابگوی بازی ضعیف پرسپولیس بودم

در بازی با سپاهان شاهد یک دیدار سرد و کسل‌کننده بودیم و بچه‌های ما عملاً حرفی برای گفتن نداشتند. به هر حال کادر فنی باید جوابگو باشد. بچه‌های ما در این بازی انگار داشتند در پارک ولیعصر قدم می‌زدند. بچه‌ها هیچ مشکلی از نظر فنی ندارند اما بدن‌هایشان خسته است. ‌البته تمام هواداران بازی با سپاهان را فراموش کردند و به فکر بازی با استقلال هستند. من در این چند روز جوابگوی بازی ضعیف پرسپولیس در دیدار با سپاهان به هواداران بودم. به هواداران قول دادم نگران دربی نباشند زیرا تجربه ثابت کرده جایگاه جدول در دربی مهم نیست. ما یک بازی 6 امتیازی داریم.

نفرات بهتری از استقلال داریم 

اگر بخواهید از نظر فنی حساب کنید نفر به نفر پرسپولیسی‌ها از استقلالی‌ها بهتر هستند به غیر از دو، سه نفر. دفاع وسط‌های ما از استقلالی‌ها بهتر هستند و گلرها در یک سطح قرار دارند. هافبک‌های پرسپولیس نیز فوق‌العاده اسمی و خوب هستند به شرط این که چیدمان آقای گل‌محمدی درست باشد. مهاجمان ما هم باید در زدن ضربات آخر دقت کنند.

مهدی شیری قتل نکرده 

به نظر من از مهدی شیری هم باید حمایت شود و از او در ترکیب استفاده شود زیرا او مرتکب قتل نشده و به یک اشتباه کرده و تمام شده و تمرکز از دست رفته‌اش به خاطر آن کار باید برگردد. 

پرسپولیس 9 سیدجلال می‌خواهد

شاید اگر شجاع خلیل‌زاده در پرسپولیس می‌ماند سیدجلال حسینی اینقدر بازی نمی‌کرد اما فوق‌العاده کار کرده و پرسپولیس به 9 بازیکن مثل سیدجلال نیاز دارد.

شاید کادر عوض شود

اگر استقلال دربی را ببازد محمود فکری را عوض نمی‌کنند زیرا هیچ مدیرعامل عاقل این کار را انجام نمی‌دهد به این خاطر که استقلال صدر جدول است ولی اگر پرسپولیس ببازد ممکن است کادر فنی‌اش عوض شود بنابراین یحیی گل محمدی باید حواسش را به این دیدار جمع کنند.

تسلیت به خانواده طرفداران

فوت دو هوادار پرسپولیس که بسیار غم انگیز بود را به خانواده آنها از طرف خودم و تمام خانواده بزرگ پرسپولیس تسلیت می‌گویم. واقعاً متاثر شدیم آنها به دلیل علاقه شدید به پرسپولیس در حین بازی این تیم ایست قلبی کردند. امیدوارم با روند خوب پرسپولیس هواداران خوشحال شوند. 4

نظر شما