محمد مومنی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

نقطه قوت استقلال وحدت و همدلی است/ یحیی و فکری در یک سطح هستند

۱۳۹۹/۱۰/۱۹ - ۲۳:۴۰:۱۹
کد خبر: ۱۱۱۷۲۶۵
نقطه قوت استقلال وحدت و همدلی است/ یحیی و فکری در یک سطح هستند
بازیکن اسبق تیم فوتبال استقلال گفت: در آستانه دربی، استقلال از نظر روحی در شرایط بهتری قرار دارد اما پرسپولیس با نتایجی که در هفته‌های اخیر گرفته وضعیت خوبی ندارد و تحت فشار است.

محمد مومنی، مهاجم اسبق استقلال، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره وضعیت آبی‌پوشان پیش از دربی 94 اظهار داشت: معلوم است که وقتی تیمی در صدر جدول قرار گرفته وضعیت خوبی دارد. شاید هنوز برخی از مشکلات فنی استقلال حل نشده که خود فکری هم به آنها اشراف دارد اما در مجموع وضعیت استقلال خوب است و نتایجی هم که فکری به دست آورده حتی از استراماچونی بهتر است. سال قبل استقلال در فاصله یک هفته مانده به پایان نیم فصل اول صدرنشین بود اما در لیگ امسال استقلال از هفته هفتم به صدر جدول رسیده که این نشان می‌دهد تیم اوضاع خوبی دارد.

او در ادامه بیان کرد: محمود فکری از جنس باشگاه استقلال است و از ابتدای فصل مشخص بود که تیم او رفته رفته بهتر می شود چون فکری کار کردن در استقلال را بلد است. در حال حاضر شرایط فیزیکی بازیکنان بهتر از وضعیت تاکتیکی تیم است که دلیل آن هم دیر شروع شدن تمرینات است. به اعتقاد من هماهنگی تاکتیکی بازیکنان هم به مرور اتفاق می‌افتد و ما در نیم فصل دوم تیمی را خواهیم دید که هم نتایجش در خور نام بزرگ استقلال است هم سبک بازی کردنش.

مومنی به این سوال که نقطه قوت استقلال برای دربی 94 چیست؟ پاسخ داد: نقطه قوت استقلال در حال حاضر و به ویژه برای دربی وحدت و همدلی درون تیمی است. استقلال از ابتدای فصل به این وحدت و همدلی نیاز داشت و خوشبختانه الان شرایطی در تیم ایجاد شده که مشخص است همه ارکان تیم برای موفقیت استقلال هم قسم هستند و هدفی جز این ندارند. ضمن اینکه حمایت پیشکسوتان و دلگرمی دادن به کادر فنی و بازیکنان تاثیر زیادی روی روحیه تیم دارد. خود فکری هم به این نکته اذعان کرده که اگر پیشکسوتان از تیم حمایت کنند بازخورد مثبتی در تیم خواهد داشت. البته نباید اینطور باشد که چشم‌مان را بر نواقص ببندیم اما انتقاد باید به جا و سازنده باشد و منتقد راهکار هم ارائه دهد.

رئیس اسبق آکادمی فوتبال استقلال درباره اینکه آیا صدرنشینی و نتایج خوب آبی‌پوشان در دربی تاثیرگذار است یا نه؟ افزود: صددرصد تاثیر دارد. این حرف‌ها که نتایج یک تیم و جایگاهش در جدول تاثیری در دربی ندارد حرف اشتباهی است. کاملا مشخص است الان استقلال در شرایط روحی- روانی خوبی قرار دارد و همین موضوع اعتماد به نفس بازیکنان را بالا می برد. در دربی شرایط روحی از شرایط فنی مهم‌تر است و تیمی که در وضعیت روانی بهتری قرار داشته باشد و بتواند استرس‌ها و هیجانات این بازی را مدیریت کند برنده خواهد بود. قطعا استرس زیاد هم روی عملکرد بازیکنان تاثیر می‌گذارد و تیمی که با آرامش و اعتماد به نفس وارد زمین شود در میدان برتر خواهد بود.

مومنی خاطرنشان کرد: استقلال و پرسپولیس در شرایطی دربی را برگزار می‌کنند که وضعیت‌شان متفاوت است. استقلال از نظر روحی در شرایط بهتری قرار دارد اما پرسپولیس با نتایجی که در هفته‌های اخیر گرفته وضعیت خوبی ندارد و تحت فشار است. از طرف دیگر دو تیم، دو سبک فوتبال متفاوت را به نمایش می‌گذارند. فوتبال استقلال قدرتی و سرعتی است اما پرسپولیس خلاقانه‌تر بازی می‌کند. در استراتژی حمله هم دو تیم متفاوت هستند و در این قسمت کفه ترازو با حضور دیاباته، قایدی و مطهری به سود استقلال سنگین‌تر است چون پرسپولیس در هفته‌های گذشته در حمله عملکرد خوبی نداشته اما آنچه می‌تواند برنده دربی را رقم بزند جنگ در میانه میدان است. هر تیمی بتواند کمربند میانی خود را محکم‌تر ببندد و وسط زمین را در اختیار داشته باشد شانس بیشتری برای برد دارد که امیدوارم این برنده استقلال باشد. ضمن اینکه مربیان دو تیم از نظر دانش مربیگری در یک سطح هستند و به اعتقاد من احتمال زیادی وجود دارد که بازی زیبایی را در دربی 94 ببینیم. 4

نظر شما