دربی ۹۴؛

از تبریز تا دربی/ دوئل نفسگیر عقاب‌ها

۱۳۹۹/۱۰/۲۰ - ۲۳:۴۰:۳۰
کد خبر: ۱۱۱۷۸۲۶
از تبریز تا دربی/ دوئل نفسگیر عقاب‌ها
دربی 94 را می‌توان یک رقابت جذاب و سنگین بین 2 دروازه‌بان آماده این روزهای فوتبال ایران دانست که هر 2 نیز مدعی دعوت به تیم ملی هم هستند.

به گزارش برنا؛ استقلال و پرسپولیس در شرایطی به هم رسیده اند که نقطه قوت مشترکی دارند. استقلال برخلاف سال گذشته با درخشش رشید مظاهری خیالش از بابت دروازه راحت است و پرسپولیس هم با حامد لک تبدیل به تیمی شده که گل زدن به آن سخت است. همین باعث شده دروازه بان های دو تیم نقاط قوت باشند و یکی از دوئل های جذاب دربی 94 بین رشید مظاهری و حامد لک اتفاق بیفتد. دروازه بان هایی که این روزها دوران اوج خود را سپری می کنند و تعداد گل های خورده شان نشان می دهد تا چه اندازه روی نتایج تیم شان تاثیرگذار بوده اند.

مظاهری- لک؛ اینجا همه چیز مثل هم است

حامد و رشید این روزهای همه چیزشان شبیه هم است. 2 گلری که سال نخست حضورشان در پرسپولیس و استقلال را سپری می کنند و هر 2 از تبریز به تهران آمده اند. درخشش لک در پرسپولیس از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا آغاز شد. لک در مجموع 8 بازی که در لیگ قهرمانان برای پرسپولیس به میدان رفت 4 بار دروازه اش باز شد که هر 4 گل رقیبان قرمزها از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید. درخشش لک در پرسپولیس محدود به لیگ قهرمانان نشد و با شروع لیگ هم او نشان داد می تواند جای خالی بیرانوند را پر کند. لک در طول 7 بازی که از لیگ برتر سپری شده 5 کلین شیت داشته و تنها 2 بار دروازه اش باز شده است. او در دیدارهای پرسپولیس به ویژه مقابل ذوب آهن و سپاهان سیوهای فوق العاده ای داشت و از شکست قرمزها جلوگیری کرد. در آن سوی میدان هم رشید مظاهری درخشش چشمگیری درون دروازه استقلال داشته و به یاد هواداران این تیم آورد که یک دروازه بان می تواند ناچی تیمش باشد! مظاهری در شرایطی به استقلال آمد که این تیم فصل گذشته به شدت خلا یک گلر مقتدر را درون دروازه احساس کرد و شاید اگر مظاهری پارسال در استقلال حضور داشت آبی ها یکی از 2جام فوتبال ایران را فتح می کردند. رشید در 2 دیدار اول استقلال مقابل مس رفسنجان و فولاد به دلیل بسته بودن پنجره نقل و انتقالات استقلال نتوانست برای آبی ها به میدان برود اما در 7 بازی که درون دروازه این تیم قرار گرفت نشان داد استقلالی ها می توانند وقتی توپ روی دروازه شان می آید نفس راحت بکشند و خیال شان راحت باشد که هر حمله حریف تبدیل به گل نمی شود. مظاهری در 7 بازی 2 گل خورده داشته که یکی از آنها از روی نقطه پنالتی بوده و 5 کلین شیت به نام خود ثبت کرده است. درواقع آمار عملکرد لک و مظاهری به طرز عجیبی درست شبیه به یکدیگر است تنها با این تفاوت که مظاهری یکی از 2 گل خورده اش را از روی نقطه پنالتی دریافت کرده که همین موضوع تا اندازه ای او را در این آمار از همتای پرسپولیسی‌اش پیش می‌اندازد. نکته جالب دیگری که درباره لک و مظاهری وجود دارد این است که هر دوی آنها از تیم های تبریزی به تهران آمده اند و تا به اینجای کار مسیر را دقیقا مثل همدیگر پیش رفته اند. البته از آنجایی که سازمان دفاعی پرسپولیس نسبت به استقلال منسجم تر است و در دیدارهای اخیر موقعیت های گل خطرناک زیادی روی دروازه آبی ها ایجاد شده، به نظر می رسد عملکرد مظاهری قابل دفاع تر از لک است.

62

در واقع دربی 94 را می‌توان یک رقابت جذاب و سنگین بین این 2 دروازه‌بان آماده این روزهای فوتبال ایران دانست که هر 2 نیز مدعی دعوت به تیم ملی هم هستند.

مظاهری و لک از جمله دربی اولی‌های این بازی هستند و هر دو برای اولین بار فضای متفاوت این بازی را تجربه می‌کنند. اگرچه تقابل آنها در این دیدار به صورت مستقیم نیست اما می‌توانند نقش مهمی در نتیجه بازی ایفا کنند. باید منتظر ماند و دید از بین رشید و حامد کدام یک از آنها مرد شماره یک دربی 94 لقب می‌گیرند و می‌توانند دروازه خود را بسته نگه دارند. 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز