یحیی گل‌محمدی در نشست خبری قبل از دربی:

از فردا بردهایمان را آغاز می‌کنیم/ با کری خوانی چیزی تغییر نمی‌کند

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۱۳:۱۵:۱۰
کد خبر: ۱۱۱۸۳۳۱
از فردا بردهایمان را آغاز می‌کنیم/ با کری خوانی چیزی تغییر نمی‌کند
گل‌محمدی در نشست خبری قبل از بازی دربی توضیحاتی را درخصوص این دیدار و شرایط پرسپولیس ارائه کرد.

به گزارش برنا، یحیی گل محمدی در نشست خبری قبل  از دربی 94  معوقه از هفته هشتم لیگ برتر اظهار داشت: قبل از صحبت کردن درباره دربی باید از این فرصت استفاده کرده و به کادر درمانی و پزشکی که روزهای خیلی سختی را در این یک سال گذراندند خسته نباشید بگویم. با جانفشانی و ایثارگری این عزیزان سلامت جامعه تضمین می شود. روز گذشته خبری خواندم که 200 پزشک شهید شدند و به خانواده آنها تسلیت گفته و برای شان آرزوی سلامتی و توفیق دارم.

*امیدوارم از دربی خاطری خوبی به جا بگذاریم

وی افزود: بازی حساس و مهمی را پیش رو داریم و طرفداران دو تیم خاطرات خوبی و بد زیادی از این مسابقه دارند. امیدوارم خاطره خوبی به جا بگذاریم و دل هواداران را شاد کنیم.

*این برد از لحاظ جدولی برای ما خیلی مهم است

گل محمدی افزود: این مسابقه حساسیت‌های خاصی دارد و برای هر دو تیم سخت است. در دربی حفظ تمرکز و استفاده خوب از موقعیت‌ها مهم است. آنالیز خوبی روی حریف داشته ایم  و روی نقاط ضعف و قوت حریف کار کرده‌ایم. در تمرین امروز هم می‌توانیم روی این مسائل بیشتر کار کنیم و ان شالله  بازیکنانم فردا با تمرکز، جنگندگی خوب و روحیه بالا بتوانند سه امتیاز را کسب کنند. این برد از لحاظ جدولی برای ما خیلی مهم است و هدف اصلی پرسپولیس است.

*فرصت بزرگی است که پرسپولیس نشان دهد چه تیم بزرگی است

سرمربی پرسپولیس اضافه کرد: بازیکنانمان شرایط خوبی از نظر روحی و بدنی دارند. امیدوارم بتوانیم بازی خوبی انجام بدهیم و توانایی و شایستگی های خود را به اثبات برسانیم. فرصت بزرگی است که پرسپولیس نشان بدهد چه تیم بزرگی است و ان اشالله عملکرد خوبی داشته باشیم.

*دربی بدون تماشاگر لطف خود را از دست می‌دهد

گل محمدی درباره اینکه تجربه دربی بدون تماشاگر می‌تواند به این تیم کمک کند، توضیح داد: دربی با حضور تماشاگران جذاب و دیدنی است اما این محرومیت شرایطی است که برای هر دو تیم وجود دارد. دربی بازی کردن در ورزشگاه خالی جذابیت و لطف خود را از دست می رود اما این مسابقه همیشه با تماشاگر و بدون تماشاگر حساسیت و جذابیت‌های خاصی دارد.

*از بازیکنان می‌خواهم از فرصتی که می‌دهم در جهت کمک به تیم استفاده کنند

وی درباره اینکه آیا انتقادات اخیر از مهدی عبدی و آرمان رمضانی انگیزه آنها را برای بازی با استقلال بالا می‌برد، گفت: ما یک تیم هستیم و تمام بازیکنان مان در یک سطح هستند. فقط از آنها می خواهم از فرصت‌هایی که به آنها می دهیم خوب و در جهت کمک به تیم استفاده کنند. تمام بازیکنان در حد توان خودشان بازی کردند اما به نظرم می توانند بیشتر از این حد باشند اما با تمرکز خوب می‌توانند پیشرفت خوبی هم داشته باشند.

*به جز نیمه دوم بازی با ذوب آهن در سه دیدار گذشته خوب بودیم

سرمربی پرسپولیس درباره تحت فشار قرار گرفتن تیم به دلیل سه تساوی متوالی عنوان کرد: در هر صورت بازی‌های خوبی را از لحاظ کیفی در سه مسابقه اخیر انجام دادیم و به جز نیمه دوم دیدار با ذوب آهن در سایر مسابقات خوب بودیم. از آن نیمه هم درس های زیادی گرفتیم که در جهت پیشرفت و اصلاح تیم خیلی تاثیرگذار بود. تجربه خوبی برای اصلاح بازیکنان شد و خیلی از نکات فنی را در همان نیمه یاد گرفتیم. سه امتیاز تمام بازی ها برای برای ما ارزمشند است و برای همین هدف تلاش می کنیم.

*دوست دارم هواداران و مدیران دو باشگاه بهم احترام بگذارند

گل محمدی درباره کری خوانی مدیران دو باشگاه با وجود اینکه به بازیکنان سرخابی تاکید شده بود از مصاحبه و کری خوانی پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: من با آقای سمیعی هم درباره این مطلب صحبت کردم. احترام متقابل اولین چیزی است که دو رقیب باید آن را  رعایت کنند. اصل احترام لازمه یک رقابت است . هر دو باشگاه بزرگ هستند و مدیران آنها شناخته شده اند. دوست دارم فضای احترام برقرار باشد و هم هواداران و مدیران دو باشگاه به هم احترام بگذارند.

* باید با پرداختن به مسائل حاشیه‌ای تمرکز بازیکنان بهم بخورد

وی افزود: وقتی مدیران بخواهند اینگونه صبحت کنند این امر به سایر بخش های فوتبال سرایت می کند. زیبنده نیست درباره این موارد صحبت کنیم زیرا خود دربی  به اندازه کافی حساسیت‌های خاصی دارد و درست نیست با پرداختن به مسائل حاشیه ای تمرکز بازیکنان به هم بخورد. امیدوارم احترام متقابل وجود داشته باشد. همیشه به بازیکنان گفته ام اولین مضوع مهم احترام گذاشتن به رقیب است اما باید برای 3امتیاز بجنگید زیرا دربی مانند یک جنگ و کارزار می ماند و باید برای گرفتن حق تان مانند سرباز بجنگید. با کری خوانی چیزی تغییر نمی کند.

*هدف ما بردن دربی 94 است

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه آیا با همین جوان‌هایی که به فینال آسیا رسیدید، می‌توانید آخرین دربی قرن را هم ببرید، توضیح داد: اولین هدف مان بردن این بازی است و تمام تلاش خود را می کنیم با یک تمرکز خوب سه امتیاز را به دست آوریم. این هدفی است که می خواهیم به آن برسیم.

*تا فردا خیلی چیزها مشخص می‌شود

گل محمدی درباره اینکه آیا مانند بازی با استقلال تدافعی کار می‌کنند یا تهاجمی‌ گفت: تا فردا صبر کنید، خیلی چیزها مخشص می شود.

*همه بازیکنان لیاقت حضور در باشگاه پرسپولیس را دارند

وی درباره اینکه احتمال دارد بار دیگر از مهدی شیری و آرمان رمضانی استفاده کنید، گفت: این صحبت ها تکراری شده است. همه بازیکنانی که در تیم هستند لیاقت و شایستگی حضور در باشگاه بزرگ پرسپویس را دارند و وقتی فرصتی به دست می آورند باید با تمام وجود از این موقعیت استفاده کنند. خودشان هم به این نتیجه رسیده اند و اگر فرصتی وجود داشته باشد می توانند شایستگی شان را نشان بدهند.

*40 روز است نبردیم اما بازی‌هایی که انجام دادیم برای بردن کافی است

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به سوال خبرنگار برنا درباره اینکه آیا 40 روز نبردن، این تیم را از لحاظ روحی و روانی تحت فشار قرار نداده است، توضیح داد: ما 40 روز است نبرده ایم اما بازی هایی که انجام داده ایم برای بردن کافی بود. خیلی شرایط برای بردن این 3 مسابقه داشتیم اما بدشانسی و استفاده از نکردن از فرصت ها سبب شد نتوانیم در این بازی‌ها برنده شویم. مساله ای نیست که ما را اذیت کند. فرصت داریم از فردا برای بردن کار خود را شروع کرده و بردهایمان را ادامه بدهیم.

*از مشکلات باید سکویی برای پرتاب خودمان استفاده کنیم

گل محمدی درباره از دست دادن مهره‌های زیاد تیمش در ماه های اخیر گفت: در هر صورت در این چند ماه بازیکنان زیادی را از  دست دادیم و ترکیب مان هر ماه تغییر کرد اما نمی توانیم به آن مشکلات فکر کنیم بلکه باید از آنها سکویی برای پرتاب و جهش خودمان به جلو استفاده کنیم. نمی خواهم بحث مشکلات  در ذهن و روح بازیکنان رسوخ پیدا کند بلکه باید با تمرکز و تلاش بیشتر آنها را پشت سر بگذاریم.

*اکنون فرصتی برای فکر کردن به مشکلات نداریم

وی ادامه داد: بحران واقعا سختی را گذراندیم. در این چند ماه با وجود اینکه تیم ما در 4 سال اخیر موفقیت های زیادی را کسب کرده و بیشترین در آمدزایی را داشته است اما بیشترین مشکلات را داشتیم که عجیب بود. الان فرصتی برای فکر کردن به مشکلات نداریم و هر روز باید به آینده امیدوار باشیم و برای مسابقات آینده و پنجمین قهرمانی بجنگیم و مبارزه کنیم.

*باید از فرصتی که نصیبمان شده استفاده کنیم

سرمربی پرسپولیس تصریح کرد: تمرینات اختصاصی در این چند وقت داشتیم و اگر موقعیت باشد بازیکنان می توانند از فرصت‌ها استفاده کنند. شرایط خوبی دارند. باید خود را با دوندگی و ایجاد فضاهای خوب بین مدافعان حریف در موقعیت قرار بدهیم. فکر ‌می‌کنم فرصت های خوبی نصیب ما شده و باید از آنها استفاده کنیم.

نظر شما