تحولی جدید در ورزش همگانی؛

مرادی: «لیگ تندرستی» برای اولین بار در ایران برگزار می‌شود

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۱۴:۰۴:۵۵
کد خبر: ۱۱۱۸۴۰۱
رئیس سازمان آمادگی جسمانی از آغاز لیگ تندرستی ایران در هفته نخست بهمن ماه خبر داد و گفت: این برای اولین بار است که چنین لیگی در ورزش همگانی کشور برگزار می‌شود.

به گزارش برنا،  محمد مرادی، رئیس سازمان آمادگی جسمانی با اشاره به برگزاری لیگ تندرستی ایران گفت: لیگ تندرستی ایران برای نخسین بار در ورزش کشور و با هدف افزایش آمادگی جسمانی و کاهش کم تحرکی در اقشار مختلف برگزار می‌شود.

وی در تشریح بیشتر این رویداد خاطرنشان کرد: برای نخستین بار است که در تاریخ ورزش همگانی شاهد بکارگیری ظرفیت تمامی استان‌ها و شهرستانهای کشور و برگزاری این رویداد با این حجم از مخاطب هستیم.

 مرادی در رابطه با علت برگزاری این لیگ و دوره برگزاری آن افزود: طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی و مطالعات انجام شده، حداقل زمانی که باید یک سری فعالیت‌ها انجام شود تا منجر به تغییر رفتار پایدار شود حدود ۶۴ روز است. بر همین اساس نخستین دوره لیگ تندرستی ایران در ۸ هفته برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان آمادگی جسمانی از طراحی مکانسیمی دقیق جهت ارزیابی مشارکت استان‌ها در لیگ تندرستی خبر داد و افزود: با در نظر گرفتن موضوع جمعیت استانی جهت ارزیابی عادلانه، میزان مشارکت نسبت به جمعیت هر استان مشخص می‌شود و این موارد طبق جمعیت هر استان کنترل خواهد شد، هر استانی که در جلب مشارکت بیشتر مردم در ورزش همگانی موفق تر عمل کند، در جدول رتبه مناسبت تری خواهد داشت.

مرادی ادامه داد: فصل نخست لیگ تندرستی ایران در یک گروه ۳۲ تیمی برگزار خواهد شد و بعد از پایان این فصل، ۱۶ تیم اول در لیگ برتر تندرستی ایران در فصل آینده حضور خواهند داشت و ۱۶ تیم نیمه پایین جدول در لیگ دسته یک حضور خواهند داشت

مرادی در پایان گفت: مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات با حضور مسئولین ارشد ورزش کشور برگزار خواهد شد و علاوه بر هیات‌ها، انجمن‌ها و کمیته‌های برتر، به شرکت کننده‌هایی که بیشترین مشارکت را در لیگ داشته باشند جوایزی اهدا خواهد شد.

نظر شما