استقلال ۲- پرسپولیس ۲

دربی کامبک‌ها/ هیجان بزرگ تقسیم شد

۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۱۷:۳۲:۰۱
کد خبر: ۱۱۱۹۱۴۱
دربی کامبک‌ها/ هیجان بزرگ تقسیم شد
دیدار دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس به تساوی انجامید.

به گزارش برنا؛ عصر امروز در چارچوب بازی معوقه هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، دو تیم استقلال و پرسپولیس ساعت 16:35 در ورزشگاه آزادی و بدون حضور تماشاگران به مصاف هم رفتند و این جدال زیبا و مهیج به تساوی 2-2 انجامید تا امتیازات تقسیم شود.

بازی در ابتدا با پاسکاری تیم استقلال آغاز شد و آبی‌پوشان با چند پاس به نیمه زمین پرسپولیس رسیدند و در دقیقه 2، ارسلان مطهری روی اشتباه مدافعان پرسپولیس به محوطه جریمه حریف رسید و موفق شد گل اول بازی را به ثمر برساند. در ادامه بازیکنان پرسپولیس بعد از دریافت گل اول سعی کردند بازی را مدیریت کنند و با نفوذ به نیمه زمین حریف، موقعیت‌هایی روی دروازه استقلال ایجاد کنند اما تلاش‌ آن‌ها راه به جایی نبرد. سرخ‌پوشان پایتخت در دقیقه 8 با نفوذ به محوطه جریمه استقلال سعی داشتند موقعیتی برای خود ایجاد کنند اما نورالهی با برخورد به بازیکن استقلال، توپ را از دست داد. این درحالی بود که بازیکنان پرسپولیس اعتقاد به خطا داشتند. در دقیقه 10، تیم استقلال روی یک حمله به محوطه جریمه پرسپولیس آمد و نادری سعی داشت توپ را به روی دروازه پرسپولیس ارسال کند اما توپ به وحید امیری برخورد کرد. بازیکنان استقلال در این صحنه اعتقاد به خطای هند داشتند. استقلال در ادامه بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشت و سعی کرد با حفظ توپ بازی را مدیریت کند.

پرسپولیس در دقیقه 19 اولین موقعیت جدی خود را به دست آورد. نورالهی با نفوذ به محوطه جریمه استقلال، مهدی عبدی را صاحب موقعیت کرد اما ضربه سر این بازیکن با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت.  پرسپولیس به تعداد حملات خود اضافه کرد و در دقیقه 23 احمد نورالهی با حضور در محوطه جریمه استقلال فرصتی خوبی برای گلزنی پیدا کرد اما ضربه شوت این بازیکن با اختلافی کم، از کنار دروازه به بیرون رفت. در ادامه بازی بیشتر در میانه میدان در جریان بود و استقلال سعی داشت با حفظ توپ و نیم‌نگاهی به ضدحمله‌ها، مدیریت بازی را در دست بگیرد. شاگردان یحیی گل‌محمدی سعی داشتند نیمه اول را با شکست به رختکن نروند و موقعیت‌های نصفه و نیمه‌ای برای خود ایجاد کردند اما فرصت‌های سرخ‌ها راه به جایی نبرد. با نزدیک شدن به دقایق پایانی بازی، دو تیم بیشتر در میانه میدان حضور داشتند و در ادامه استقلال تلاش کرد با مدیریت بازی، نیمه اول را با پیروزی به رختکن برود. نورالهی در دقیقه 45 و از پشت محوطه جریمه استقلال شوتی روانه دروازه حریف کرد که ضربه این بازیکن راه به جایی نبرد. در پایان تلاش پرسپولیس برای زدن گل تساوی نتیجه‌ای نداشت تا این بازی در پایان نیمه اول با برتری یک گله شاگردان محمود فکری به پایان برسد.

59

در شروع نیمه دوم محمود فکری دست به یک تعویض شجاعانه زد و شیخ دیاباته را به جای احمدی موسوی وارد زمین کرد تا قدرت تهاجمی تیمش بیشتر شود. دقیقه 51 مهدی عبدی پشت محوطه جریمه استقلال صاحب توپ شد و در حالی که محمد نادری و عارف غلامی می‌توانستند توپ را دفع کنند در دفع توپ تعلل کردند تا عبدی با ضربه‌ای فنی و دقیق دروازه رشید مظاهری را باز کند و بازی را به تساوی بکشاند.

دقیقه 54 مهدی عبدی به سمت دروازه استقلال حرکت کرد اما عارف غلامی روی او مرتکب خطا شد. داور به او کارت زرد داد اما پرسپولیسی‌ها اعتقاد داشتند عبدی در موقعیت تک به تک قرار می‌گرفت و باید کارت قرمز به مدافع استقلال داده می‌شد. دقیقه 55 پرسپولیس صاحب یک موقعیت دیگر برای گلزنی شد اما پاس رو به بیرون کمال کامیابی‌نیا اجازه نداد دروازه استقلال تهدید شود. دقیقه 61 بهترین فرصت برای گلزنی پرسپولیس به وجود آمد. عبدی روی اشتباه مدافع استقلال در موقعیت تک به تک قرار گرفت اما روی سر توپ زدن‌های او و تعلل در نهایت توپ را مقابل دروازه خالی به نورالهی رساند که ضربه او در اوج بدشانسی به بدن ریگی برخورد کرد و به کرنر رفت. دقیقه 66 عبدی یک بار دیگر از تعلل مدافعان استقلال استفاده کرد و پس از توپ ربایی به پهلوان پاس داد که ارسال زمینی او درون محوطه جریمه را وحید امیری با ضربه‌ای آرام به گل دوم سرخ‌پوشان تبدیل کرد.

دقیقه 68 نورالهی در موقعیتی تک به تک از تله مدافعان استقلال فرار کرد و با رشید مظاهری تک به تک شد اما ضربه‌اش را به بالای دروازه زد. دقیقه 75 محمدحسین کنعانی‌زادگان به دلیل خطا روی قایدی از داور کارت زرد گرفت. دقیقه 81 سیامک نعمتی به خاطر خطا روی قایدی از داور کارت زرد دریافت کرد. دقیقه 82 استقلال در سمت راست محوطه جریمه پرسپولیس صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که این ارسال را مدافعان سرخ دور کردند. دقیقه 89 پرسپولیس صاحب یک موقعیت خوب درون محوطه جریمه شد اما ضربه سعید آقایی را رشید مظاهری در دو ضرب گرفت. یک دقیقه بعد نورالهی صاحب موقعیت خوب پشت محوطه جریمه شد که ضربه او به بیرون رفت. دقیقه 90 شیخ دیاباته گل تساوی را به ثمر رساند اما او در موقعیت آفساید بود و داور گل را مردود اعلام کرد. دقیقه 93 اشتباهات بازیکنان پرسپولیس فرصت را در اختیار استقلالی‌ها گذاشت تا مهدی قایدی با یک حرکت زیبا دروازه پرسپولیس را برای بار دوم باز کند. در ادامه هم اتفاق رخ نداد تا امتیازات تقسیم شود.

داور: رضا کرمانشاهی

کمک‌ها: آرمان اسعدی - تورج عیوض محمدی

کارت زرد: احمد موسوی، عارف غلامی و محمود فکری، سرمربی استقلال/ محمدحسین کنعانی‌زادگان و سیامک نعمتی و محمد عسگری، آنالیزور پرسپولیس

ترکیب استقلال: رشید مظاهری، محمد حسین مرادمند، عارف غلامی، محمد نادری (65-محمد دانشگر)، احمد موسوی (46-شیخ دیاباته)، مهدی مهدی‌پور (80-فرشید اسماعیلی)، مسعود ریگی، آرش رضاوند (87-داریوش شجاعیان)، وریا غفوری، مهدی قایدی و ارسلان مطهری.

سرمربی: محمود فکری

ترکیب پرسپولیس: حامد لک، سیدجلال‌حسینی، محمد‌حسین کنعانی‌زادگان، سعید آقایی، سیامک نعمتی، احمد نورالهی، کمال‌ کامیابی‌نیا، میلاد سرلک، احسان پهلوان، وحید امیری و مهدی عبدی (86-آرمان رمضانی).

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز