بررسی عملکرد مظاهری و لک در دربی ۹۴؛

هیاهو برای هیچ!

۱۳۹۹/۱۰/۲۴ - ۰۸:۲۴:۰۹
کد خبر: ۱۱۱۹۸۵۶
هیاهو برای هیچ!
لک و مظاهری روی گل‌های خورده تیم‌های خود مقصر بودند و نتوانستند نمایش‌های مطمئن خود در بازی‌های گذشته را تکرار کنند.

به گزارش برنا؛ دربی 94 غیرقابل پیش بینی بود. از گل ثانیه 67 ارسلان مطهری گرفته تا گل دقیقه 92 مهدی قایدی که در حالی به ثمر رسید که شاید خوشبین ترین استقلالی هم فکرش را نمی کرد تیمش از شکست در دربی فرار کند اما آنچه بیشتر از بقیه اتفاقات دربی دور از انتظار بود، عملکرد گلرهای هر 2 تیم است.

رشید مظاهری و حامد لک با وجود اینکه اولین سال حضورشان در استقلال و پرسپولیس را سپری می کنند اما تا اینجای کار عملکرد فوق العاده ای داشته اند. این 2 دروازه بان که از تیم های تبریزی به پایتخت آمدند در دیدارهای اخیر استقلال و پرسپولیس بارها ناجی دروازه تیم های خود بودند.

قبل از برگزاری دربی 94 حامد و رشید همه چیزشان شبیه هم بود. 2 گلری که سال نخست حضورشان در پرسپولیس و استقلال را سپری می کنند و هر 2 از تبریز به تهران آمده اند. درخشش لک در پرسپولیس از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا آغاز شد. لک در مجموع 8 بازی که در لیگ قهرمانان برای پرسپولیس به میدان رفت 4 بار دروازه اش باز شد که هر 4 گل رقیبان قرمزها از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید. درخشش لک در پرسپولیس محدود به لیگ قهرمانان نشد و با شروع لیگ هم او نشان داد می تواند جای خالی بیرانوند را پر کند. لک در طول 7 بازی که از لیگ برتر سپری شده 5 کلین شیت داشته و تنها 2 بار دروازه اش باز شده است. او در دیدارهای پرسپولیس به ویژه مقابل ذوب آهن و سپاهان سیوهای فوق العاده ای داشت و از شکست قرمزها جلوگیری کرد. در آن سوی میدان هم رشید مظاهری درخشش چشمگیری درون دروازه استقلال داشته و به یاد هواداران این تیم آورد که یک دروازه بان می تواند ناجی تیمش باشد! مظاهری در شرایطی به استقلال آمد که این تیم فصل گذشته به شدت خلا یک گلر مقتدر را درون دروازه احساس کرد و شاید اگر مظاهری پارسال در استقلال حضور داشت آبی ها یکی از 2جام فوتبال ایران را فتح می کردند.

رشید در 2 دیدار اول استقلال مقابل مس رفسنجان و فولاد به دلیل بسته بودن پنجره نقل و انتقالات استقلال نتوانست برای آبی ها به میدان برود اما در 7 بازی که درون دروازه این تیم قرار گرفت نشان داد استقلالی ها می توانند وقتی توپ روی دروازه شان می آید نفس راحت بکشند و خیال شان راحت باشد که هر حمله حریف تبدیل به گل نمی شود. مظاهری در 7 بازی 2 گل خورده داشته که یکی از آنها از روی نقطه پنالتی بوده و 5 کلین شیت به نام خود ثبت کرده است. در واقع آمار عملکرد لک و مظاهری تا قبل از دربی 94 به طرز عجیبی درست شبیه به یکدیگر بود تنها با این تفاوت که مظاهری یکی از 2 گل خورده اش را از روی نقطه پنالتی دریافت کرده که همین موضوع تا اندازه ای او را در این آمار از همتای پرسپولیسی‌اش پیش می‌اندازد.

همین آمار فوق العاده این 2 دروازه بان باعث شد کارشناسان و اهالی فوتبال آنها را ستاره های دربی و نقطه قوت سرخابی ها بدانند. تیترهای زیادی در ئتمجید از مظاهری و لک زده شد اما دربی 94 آنطور که پیش بینی می شد برای این آنها پیش نرفت. لک و مظاهری روی گل های خورده تیم های خود مقصر بودند و نتوانستند نمایش های مطمئن خود در بازی های گذشته را تکرار کنند. شاید اینکه دربی 94 نخستین دربی بود که آنها در آن به میدان رفتند روی عملکردشان تاثیرگذار بود چون این بازی سنتی و حیثیتی زمین تا آسمان با بقیه بازی ها تفاوت دارد.

حالا لک و مظاهری در شرایطی که باز هم آمارشان مشابه همدیگر است باید به راه خود در لیگ برتر ادامه دهند و ما هم باید منتظر بمانیم و ببینیم در این رقابت نزدیک کدام گلر از آن یکی پیشی می گیرد. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز